Hoe vaak gaat bij jullie een koptelefoon stuk? en welke?

chromisX

heuleu!?
Lid sinds
3 augustus 2002
Berichten
260
Locatie
Bunde
Twee jaar geleden besloot ik een fatsoenlijke koptelefoon te kopen. Ik kwam met een Pioneer HDJ-1000 terug.

Alles mooi en wel, een jaar geleden brak het ding me tijdens het afpakken stuk. Op twee punten nog wel, en ook nog eens op punten die hetzelfde waren.

Toen ik ermee terug ging naar de winkel keken ze me ongeloofwaardig aan. "slecht behandeld" Ergens wel begrijpelijk. Zou ik mischien ook gezegd hebben als verkoper zijnde. Maar dan nog. Het bewijs dat het een plastic onding was bleek voor mij geleverd. Dat terwijl volgende de verkoper "het ding toch wel goed was, en hij had nog nooit zoiets gezien" zei. Sure, ben ik vet mee. Geen garantie.

Mischien had ik gewoon pech, en waarschijnlijk heb ik hem te veel gebruikt (?). Mja, eerlijk gezegd waren er tijden dat ik hem echt lang op had en elke dag ook nog... Of ik heb een te dikke kop? Whatever.

Maargoed, ik heb het proberen te plakken. Dat ging mis.

Ik kwam het ding net nog tegen in een van mijn rommelkastjes en ik moest er gelijk weer aan denken.

Vandaar deze post! ;)

Mischien dat ik het eens ga proberen met siliconenkit, om het te plakken ofzo. Ik heb een tube in de kelder gevonden.

Ik kan me beter een nieuwe kopen!

Maar wat ik me afvraag is hoe het met jullie ervaringen gesteld is.. afgezien van geluidskwaliteit e.d (wat vaak ter sprake komt in het forum)

Met name: welke merken gaan snel stuk?

Ik ben nl. een beetje koptelefoon-gaat-stuk-paranoide geworden.

Ik geef niet graag 160 euro uit voor iets wat me na een jaar breekt.

Wat zijn jullie ervaringen?
 
Negatieve ervaringen heb ik niet, wel positieve.

Ik heb jarenlang een Sennheiser 414 gebruikt, en heb voor de zekerheid een 410 erbij aangeschaft, voor het geval de 414 het zou begeven. Maar deze kan maar niet stuk gaan... Wel is de hoofdband ietwat minder strak dan voorheen, maar dat is gezien het ontwerp wel OK. Hij zit nog steeds zeer degelijk.

Momenteel heb ik al weer een jaar of 3 een Sennheiser HD 580, en over deze ben ik ZEER tevreden, mechanisch erg goed. Geluidskwaliteit is ERG goed.
 
Ik heb al verschillende Sennheisers versleten, mechanisch vind ik ze gewoon niet degelijk genoeg voor live gebruik. Inmiddels gebruik ik al 2 jaar een Sony MDR V700, niet kapot te krijgen. De sound is ook OK.
 

Attachments

  • sonymdrv700.jpg
    sonymdrv700.jpg
    8,8 KB · Bekeken: 70
Origineel geplaatst door Sjaak
Inmiddels gebruik ik al 2 jaar een Sony MDR V700, niet kapot te krijgen. De sound is ook OK.

behalve als je hem steeds aan de caps pakt als je hem opzet :) die cap-steuntjes breken vrij snel

het is overigens geen eerlijke koptelefoon, hij boost enorm.. wat heel fijn is voor dj-en, maar nergens anders voor. hij sluit ook goed af waardoor je hem niet de hele tijd op levensgevaarlijk hoeft te zetten en je oren heel blijven

ik gebruik in de studio sennheiser hd 250 lineair II
rete-eerlijk en zit niet zo direct op je trommelvliezen zodat je daadwerkelijk wat kan horen.. af en toe (na 4 jaar) moet je de contactjes van de stekketjes in de headphone ff nakijken.. maar ja, die voiceovers smijten er ook altijd zo mee :D
 
Ik heb al van meerdere mensen klachten gehoord over de Sony MDR V700. Ik heb inmiddels ook al behoorlijk wat koptelefoons versleten...Ik draai nu al lange tijd met de Technics RP-dj1210 en ik heb er nog nooit problemen mee gehad...voor mij geen andere meer!!
 
gebruik al 4 jaar dezelfde, een sennheiser eh2270, als studiokoptelefoon

ben er erg tevree over, heeft al veel andere koptelefoons overleefd en klinkt goed genoeg
 
Origineel geplaatst door DJ Fuse
behalve als je hem steeds aan de caps pakt als je hem opzet :) die cap-steuntjes breken vrij snel


Mischien dat dit mijn fout is geweest bij de HDJ-1000.

Bij mij zijn ze ook op die 2 punten gebroken.
 
Ik heb een AKG K240 studio. Die zal dus never nooit nie breken. Hoe dan ook ik heb hem toch weten stuk te krijgen. Een aantal keer laten vallen en met de bureaustoel over de kabel rijden wil wel eens helpen. Gevolg is dat je aan een kant niks hoort.
Gelukkig kan je dat kabeltje gewoon eruit trekken en bestellen. Moet ik eigenlijk nog eens doen.
Nog een nadeel is dat je eruit ziet als prinses Leia. Maar voor de rest wel een fijn ding.
 
Origineel geplaatst door 100%
Ik heb een AKG K240 studio. Die zal dus never nooit nie breken. Hoe dan ook ik heb hem toch weten stuk te krijgen. Een aantal keer laten vallen en met de bureaustoel over de kabel rijden wil wel eens helpen. Gevolg is dat je aan een kant niks hoort.
Gelukkig kan je dat kabeltje gewoon eruit trekken en bestellen. Moet ik eigenlijk nog eens doen.
Nog een nadeel is dat je eruit ziet als prinses Leia. Maar voor de rest wel een fijn ding.

aan ja avatar te zien zijn er wel meer dingen die kapot gaan :D
 
Ik gebruik al jáááren de pioneer SE-450... Héél degelijk, echt niet kapot te krijgen.
Ik ga d'r dan wel voorzichtig mee om, maar het ding is echt hufter-proof, om het zo maar te zeggen. Als je ziet hoe sommigen dat ding behandelen, en dat het ding dan nóg niet kapot gaat.

Hij heeft alleen niet zo'n heel goed geluid. Tis wel meer een DJ-ding.
 
Origineel geplaatst door Sjaak
Inmiddels gebruik ik al 2 jaar een Sony MDR V700, niet kapot te krijgen. De sound is ook OK.

Die gaan echt snel kaduk! Ik ken veel mensen met het zelfde euvel: het plastic breekt op de plaats waar de earpads aan de beugel zitten.

Zelf heb ik menig sony v500 versleten met hetzelfde euvel.
 
Probeer anders de sony mdr7506. stevig (metaal) en alle onderdelen zijn los te bestellen
 
en anders kan je ook altijd kijken naar de koptelefoons van beyer dynamic
zitten erg lekker, goed geluid en grotendeels van metaal dus erg stevig. onderdelen zijn tevens ook los te bestellen dus mocht er ooit iets verslijten, koord, pads ed, kan je ze gewoon vervangen.
ik heb zelf de dt 990 voor studio werk en een simpele sennheiser om te luisteren.
helemaal tevreden mee
ze hebben nu ook weer nieuwe modelen zie:
http://www.beyerdynamic.com/com/maerkte/hifi/index.htm
 
ik gebruik de 17 jaar oude sennheiser 560 (geloof ik) van mijn vader dagelijks en die geeft geen krimp. alleen dat rubber van de oren is er onderhand wel helemaal af natuurlijk.

kost wat (wil je nu de topper van senn kopen), heb je ook wat...
 
Origineel geplaatst door gijs
en die geeft geen krimp. alleen dat rubber van de oren is er onderhand wel helemaal af natuurlijk.

Gaat dit over je vader of over die sennheiser!:)
 
Voordeel van Sennheiser is dat elk onderdeel los te verkrijgen is. Bovendien heb ik het idee dat mijn HD280 pro sowieso heel stevig is, en niet zo snel kapot gaat.
 
ik haal altijd die goedkope senheiser van 30 euro want mij gaan ze dus ook per half jaar kapot aan slijtage
 
Ik bezit een BEYER DT770 PRO 250 OHM.

DEZE ZAL NOOIT STUK GAAN !;)
Zit ook lekker...
 
van deze senn zijn trouwes nu de kogelgewrichjes in de schelpen te ver afgesleten met als gevolg dat er regelmatig een naar benede klettert ook motiverent
 
Back
Top