Mailinglist opzetten?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
Ola!

Ik vroeg me af of er een behoefte is vanuit onze leden aan een synthforum.nl mailinglist. Je kent ze wel, die yahoo groups achtige dingen.
Er zijn genoeg mensen die liever met mailinglists werken, dan met forums. En andersom. Zo'n mailinglist lijkt me dus een aanvulling.

Dus wat vinden jullie hiervan?
 
? wat zou je der allemaal op willen zetten?

En ik weet niet hoeveel energie er in iets dergelijks moet gaan zitten, maar hou in de gaten wat het hoofddeel van synthforum.nl is, en dat is het forum. De rest is bijzaak, lijkt mij althans.
 
Klopt. Ben ik het helemaal mee eens.

Ik zat te denken aan een standaard yahoo groups mailinglist, waar dus verder weinig aan hoeft te gebeuren. Een moderator/ admin (wil ik best zelf doen), die soms mensen moet verwijderen of helpen en verder niets. Gewoon een soort nederlandse AH / LOW of desnoods alleen een MP achtige lijst. Mensen controleren vaker email dan het synthforum helaas. De huidige vorm van het forum moet er zeker niet door veranderen.
 
Kan je niet een "abonnement" (e-mail notificatie wordt het hier genoemd meen ik) nemen op een bepaald forum (vb Hoofd pagina) ipv op een topic? Zoals bekend ontvang je dan gewoon een link naar een nieuw onderwerp/antwoord in je mailbox waarna je direct naar het desbetreffende topic kan surfen.
 
Helaas dat is nog niet mogelijk. Wellicht dat Vbulletin 3.0 (wat bijna uit de beta tests is) dat wel kan. Wij proberen uiteraard zo snel mogelijk naar 3.0 te gaan.
 
dat scheelt natuurlijk het bijhouden van een extra maillist en zo kunnen de gebruikers zelf bepalen over welke informatie ze per e-mail bericht krijgen.
 
Origineel geplaatst door sander
Moet je dan alles 2 keer gaan posten ofzo?
Zeker niet.
Sommige mensen houden van mailinglist en sommige niet. Ik hoop dat er op deze lijst 1 synth nerd komt die alles bijhoudt, maar die een hekel heeft aan forums. Hij post het op de mailinglist en ik weer op het forum... Tada!

Hetzelfde eigenlijk als Olafmol. Hij weet alles als eerste, maar is te lui om er een nieuwsbericht van te maken.. ;)
 
genoeg threads waar ik niet om vraag, maar pas bij het tegenkomen en lezen denk van...:eureka: kewl, thnx synthforum...

Dus ikke zeg nee:slotje:
 
Ik heb een hekel aan mailinglisten.
Ben (nog) wel lid van de Access en Elektron mailinglist, maar 90% van de mails lees ik niet.

Op een forum kan je threads die voor de 10e keer langskomen gewoon overslaan. Bij een mailinglist krijg je alle mailtjes 10x in je inbox. ;)
 
Ik zit eerlijk gezegd niet op een mailinglist te wachten. Ik vind het wel prima zo.
 
Alles is toch, ok? Nee? Pas als er iets mis is of echt fundamenteel beter kan, moet je ingrijpen.
Lijkt me met dit allemaal wat vager te worden.
Bij problemen mail je mij maar ;)
 
Sorry, geen interesse. Behalve dan het vervuilen van m'n mailbox zal het geen toegevoegde waarde hebben, voor een DSF-verslaafde zoals ik :D
 
Ik zou het jammer vinden als nuttige informatie wel op bijvoorbeeld de mailinglist te vinden is, en niet op het forum, of andersom. Verder zat ik er persoonlijk toch al niet zo op te wachten, vind mailinglisten verschrikkelijke dingen. Maar goed, ieder zijn ding.
 
tja, mailing listen, ze kunnen echt hoogst irri zijn maar ook wel weer goed... (hehe, ik doe wel mee hoor... Denk ik dat ik vrienden heb waarvan ik mail krijg ;) ) Tis af entoe wel handig en het is denk ik een goede zet. We kunnen het allicht proberen toch???
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top