Stargazer - Silent Words

Storm

A-ha!
Lid sinds
16 augustus 2007
Berichten
1.812
Locatie
Norwich, Norfolk
En hierbij mijn inzending (al eerder voorbij gekomen). :)

Gemaakt met MS2000r (bass), AN1x (lead), ER-1 mkII (drums) en de Subtraktor uit Reason (square lead).

Ta,

S.
 

Attachments

  • Silent Words - Stargazer.mp3
    9,2 MB · Bekeken: 118
Last edited by a moderator:
't is een beetje vlak zo met die drum. Vocals vind ik erg vet.
Persoonlijk denk ik dat je met een over-the-top-drum met veel reverb een dikke track hebt !
 
Bedankt voor je reactie! Ik snap wel wat je bedoelt met de drums, maar de opzet was juist om een soort kraftwerk achtige drum machine sound te hebben (de 70s sound).
De muziek moet meer understated zijn en de vocals als "main hook" (tenminste, dat was de bedoeling).

Echter, ik zal er eens mee spelen en wat andere drums onder gooien voor de lol, wie weet heb je helemaal gelijk :P
 
Thanks :D
 
Thanks Krek, dat was precies de bedoeling :D
 
Op zich veelbelovend, maar het nummer blijft te veel in de D hangen. OP de een of andere manier zou je het daar af en toe even uit moeten trekken om het interessanter te maken.. maak er een mooie modulatie in hier en daar, een mooi progressie van akkoorden/noten in bijvoorbeeld het refrein die de boel wat spannender laten klinken, en dan kan je het nummer een stuk interessanter maken.
 
Bedankt voor je commentaar! Interessant, ik heb het nummer geprobeerd "interessanter" te maken door de manier van zingen te varieren, alsmede wat geluiden toe te voegen.

Grappig dat je hoort dat het in D is, ik had namelijk geen flauw idee :D Ik ken totaal geen muziek theory en doe alles op gehoor. Ik ben niet zo'n goede "muzikant" in de Pink Floyd zin van het woord 8) maar Ik zal er zeker wat mee gaan doen!
 
Nog een laatste keer onder de aandacht brengen dan maar :D
 
Back
Top