Moog One - Eerste Nieuwe Poly Synth van Moog

image.php-2.jpeg


Er gingen al erg veel geruchten, zelfs hier op SF maar 't blijkt toch waar. Althans volgens Matrixsynth.com En Hij komt al in Augustus/September.

Hier wat gegevens:

It's polyphonic, and comes in 8- and 16-voice versions. (Moog has not only set us up as the earliest dealer with stock (around mid-August), but we'll have an exclusive until they launch with other retailers in September. And they've also promised us a number of low-serial-number units (2-10) on each unit, though this does run an extra $500 (and also gets you a letter from Mike Adams, and a signed photo by the techs who built it). Sounds incredible, and check this out!

• 3 VCOs per voice
• 3 part multitimbral - 3 synths in 1
• Knob per function
• 4 LFOs per synth with easily assignable modulation
• Arp and sequencer (per synth)
• Clock sync
• Assignable CV ins and outs
• Lots of i/o for routing synths and effects
• Eventide reverbs built in
• Unrestricted number of presets

Oscillators
create complex waveforms

Noise
• Dedicated envelope for transient shaping

Filter
• Stave variable filter AND Moog Ladder Filter
• HP, LP, BP or notch
• link filters together for ganged sweeps
• assign sources to SVF ladder or both in the mixer

Envelope
• 3 envelopes (amp, filter, and assignable)
• easily assignable mod matrix

Sequencer and Arp

Effects
• True bypass effects
• effects per synth and a master effects bus
• 2 assignable macro controls - customizable per patch
• Vocoder
Modulation
• Easily repeatable mod mattrix routings
• 4 LFOs - 1 button destination routing
• Fine tune and ccreate complex modulation via transforms
• Easy assign performance controllers
• XY pad for expressive control
Prijs voor 8Voice is $5999,- en 16Voice $7999,-
 
Last edited by a moderator:
Op basis van die platen lijkt de hoogte me vergelijkbaar met de Voyager en breed genoeg voor 49 of 61 keys.

Maar dat is puur gissen op de PCB's die bekend zijn, misschien zijn er meer, ze gaan nog in een chassis dat elke willekeurige grote zou kunnen hebben etc.

Dan doe ik een pure gok en roep dat het een desktop model zal zijn. :P
 
Maar dat is puur gissen op de PCB's die bekend zijn, misschien zijn er meer, ze gaan nog in een chassis dat elke willekeurige grote zou kunnen hebben etc.

Dan doe ik een pure gok en roep dat het een desktop model zal zijn. :P

Hij is Memorymoog look én formaat.
 
Hij is Memorymoog look én formaat.


Dat zal zich enkel beperken tot alu panel en hout vrees ik want gezien de proto pcb's is de layout echt heel verschillend.


Vraag me dan ook af of ze curtis vco's hebben gebruikt of niet...
 
hoezo vrees ik
mss moeten we gewoon even afwachten allemaal :D
ik ga al wel langzaam wat fondsen werven voor de zekerheid
ik hoop dat het een kutding wordt, dat scheelt enorm
 
hoezo vrees ik


ja,in de zin van Moog kijkt naar een populair oud design en neemt het over,als die dan ver weg van hoe een Memorymoog klinkt,dan is dat een mislukking.


Een beetje vergeleken met een Jupiter 80 VS Jupiter-8...


Ik denk niet dat het een kutding zal zijn,ver van..maar of het zijn geld waard is zal wat anders zijn,het is toch wel een flinke som,het ding zal moeten klinken als een huis zonder de Eventide fx erop..
 
even los van het feit dat ik elke weerstand tegen DT toejuich, zeker van binnenuit, is dit best wel een beetje een chantage-achtige mail.

Moog loopt toch altijd zo op te geven over hun "boutique" principes? En dan een prijs-stijging gelijk gebruiken om te dreigen met naar het buitenland verhuizen en hun medewerkers (die allemaal aandeelhouder zijn toch?) ontslaan. Nog niet gesproken over dat ik vermoed dat hun marges best heel ok moeten kunnen zijn als je premium boutique pricing hanteert.

NB die Chinese onderdelen zijn van die hele goedkope onderdelen die je in bulk kunt aanschaffen. Dan praat je over van 0,001 naar 0,002 cent per transistor oid. Beetje vreemd dat ze daardoor ineens mensen moeten ontslaan. Dan heb je geen gezonde bedrijfsvoering.

Paul T. Schreiber van http://www.synthtech.com heeft publiekelijk commentaar gegeven https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10212586718204868&id=1291596435 wat naar het schijnt aardig wat hout snijdt.
 
Ik zie in notime iedereen zijn massive synths verkopen om deze te kunnen bekostigen. A6 en obxa wie volgd.
 
Paul T. Schreiber van http://www.synthtech.com heeft publiekelijk commentaar gegeven https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10212586718204868&id=1291596435 wat naar het schijnt aardig wat hout snijdt.
Schreiber heeft gelijk dat er geen reden is voor paniek. En dat fabrikanten nu niet de prijzen van hun producten met 25% moeten verhogen, met een verwijzing naar deze importheffing.

Toch een kanttekening, de situatie voor Schreiber is anders dan voor bv. Moog. Voor Schreiber is het maken van modules vooral een hobby, hij heeft daarnaast nog steeds een betaalde baan (en is niet van plan om die op te geven). Met hulp maakt hij zo'n 700 modules per jaar, best een aanzienlijke hoeveelheid, maar het volume wat Moog maakt zal een stuk groter zijn. Je kunt uit uitspraken van de Eurorack-fabrikanten op MW afleiden dat de retailprijs van modules de BOM-kosten zijn, vermenigvuldigd met ongeveer een factor 6. Schreiber zegt dit ook in z'n stukje. Voor elektronica met een groot volume zal dit meestal een factor 2 of 3 zijn. Ik denk niet dat dit het geval is voor de producten van Moog, maar het zal evenmin zo'n grote factor zijn die de veelal kleine fabrikanten van Eurorack kunnen hanteren. Het "kussen" om dit soort ontwikkelingen op te vangen is in die zin kleiner voor bv. Moog, en de concurrentiepositie van Schreiber is ook een andere dan die van Moog.
 
hij moet 10k worden en kut klinken
dat zou echt ideaal zijn
 
$8k met huidige exchangekoers €6850 + shipping
Daarover heen nog 21% btw, 6% inklaringskosten en iets van 4% invoerrechten
Da's ongeveer €9k + nog een kleine import tax op china componenten, anders nog iets?
 
Da's toch zo'n 900 Techplaatjes, in één keer alle albums van de buurkinderen vol
 
De discussie op gearslutz is gesloten...
Ben benieuwd wanneer Moog een officiële announcement doet.
Jullie vast ook ;)
 
oeh... ziet er goed uit! nu nog horen, want die Schmidt heeft ook geweldige specs terwijl ik klankmatig toch liever de MM heb

Maar jouw Chroma blaast die MM helemaal uit het water!

Enige wat ik echt goed vind klinken op de MM zijn Minimoog achtige ‘murk records’ bassen.

Trouwens een chroma blaast alle poly’s uit het water.

Maar vergeef mij want ik ben echt verliefd op die bak.

Bloed en bloed snel! En dat met routings waar zelfs mijn k2000 achter zijn oren krapt.

Anyway ik verwacht van die nieuwe poly moog niet heel veel. Maar ik ben bij dit door bedragen uber snobby.

Ik wil eerst foto’s zien van het voice gedeelte. En van grote schermen wordt ik ook niet blij.

Want dan weet ik bijna wel hoe laat het is: dsp’s die weer veel te veel moeten doen= weg snelheid. Weet je nog dat je vroeger met oude tv’s bloed snel kon zappen? En nu kan dat niet meer. Juist zelfde idee.

Als ie qua aansturing echt modulair is dus chip per functie wil ik evt mijn negatieve idee aanpassen.

En ik moet ook nog eens met die schmidt spelen. Online klonk ie niet slecht maar ik heb nooit poly stabs uit die bak gehoord dus misschien is ie toch niet mega top.
 
ze mogen wel ff wat infos releasen daar bij moog ;)

zag deze uit 2012 nog langskomen op het internet, ook wel een mooie mockup voor een polysource

273825d1327445490-new-moog-synth-namm-2012-a-polysource.jpg
 
Maar jouw Chroma blaast die MM helemaal uit het water!

Enige wat ik echt goed vind klinken op de MM zijn Minimoog achtige ‘murk records’ bassen.

En ik moet ook nog eens met die schmidt spelen. Online klonk ie niet slecht maar ik heb nooit poly stabs uit die bak gehoord dus misschien is ie toch niet mega top.

Zo‘n Chroma is qua klank een andere categorie vind ik. De Schmidt vond ik behoorlijk op de MM lijken qua klank. De chroma kan meer natuurlijk, maar met de gelamde MM kun je ook veel hoor, zei het niet zo exotisch qua routings ;-)
 
Back
Top