Behringer MS-101 (SH-101 remake)

Niet te vroeg juichen is wat ik bedoel te zeggen. Dus even afwachten nog of deze B. MS-101 echt goed is (waar wellicht menigeen nu al op rekent).



Uiteindelijk klinken de nieuwe generatie analoge synth's toch niet zoals de echte originele vintage met de componenten die er toen waren destijds.
Die van toen vind ik nog steeds beter klinken, en dan m.n. vooral de analoge polysynth's.
 
Al die zever over: "Analoge synth's zijn beter", in deze tijden is dikke onzin. Het is gewoon een hype en zit tussen de oren.

Je snapt het niet :) Het gaat niet over beter of niet.
Het gaat erom om klassiekers te klonen en te evenaren en voor heel weining aan te bieden.
Dat kun je antaal of digiloog doen.


Als die voor weinig word aangeboden en het klinkt goed ( naar mijn smaak ) dan will ik die wel hebben.
 
1.jpg

2.jpg



er word gezegd dat hij een MRP van 199$ gaat hebben..
 
hier nog een video met geluid

[video]https://www.instagram.com/p/BnvHcowF0GN/?utm_source=ig_web_button_share_sheet[/video]
 
Koortsdroom achtig. T lijkt op een 101 maar t is t net niet. Waar zijn mn koortsverlagende medicijnen?
 
Min of meer off topic: waarom was en is de 101 zo populair? Kon 'ie iets dat andere synths niet konden of is het omdat 'ie zo goedkoop was? Of omdat hij van Roland is en makkelijk gesynched kan worden met de über-populaire 303, 808 en 909?
 
Min of meer off topic: waarom was en is de 101 zo populair?
De eenvoud:
begrijpelijk voor beginners en wat tegenwoordig weer gangbaar is (Korg) maar destijds nieuw,
batterij voeding mogelijk en verschillende hippe kleurtjes !
Daar bovenop had je dezelfde rondloop-vrijheid als de gitarist in je band dankzij de mogelijk een schouderband
aan te brengen en de pitch/vibrato te regelen met een handig opzetbaar handvat.
 
Last edited by a moderator:
Min of meer off topic: waarom was en is de 101 zo populair? Kon 'ie iets dat andere synths niet konden of is het omdat 'ie zo goedkoop was? Of omdat hij van Roland is en makkelijk gesynched kan worden met de über-populaire 303, 808 en 909?

Omdat je makkelijk een sweetspot vindt die lekker in het gehoor ligt. 8)
 
Oei, in de filmpjes lijkt het toch wel een heel leuk ding. Als de richtprijs een beetje klopt gok ik dat ik 'm wel eens wil proberen. Jaren terug m'n 101 weggedaan en pas weer met een gespeeld, ik vind het wel leuk wat Behringer doet :)
 
Min of meer off topic: waarom was en is de 101 zo populair? Kon 'ie iets dat andere synths niet konden of is het omdat 'ie zo goedkoop was? Of omdat hij van Roland is en makkelijk gesynched kan worden met de über-populaire 303, 808 en 909?

De 101 (of 202) door een Midiverb II is -het- geluid van Warp begin/midden jaren 90. Aphex, Squarepusher, etc. Het is -de- technobak. Het ding is superleuk om mee te spelen en een en al sweetspot. Als de envelopes op 0 staan knallen ze als elastiek; lastig uit te leggen.
 
De 101 (of 202) door een Midiverb II is -het- geluid van Warp begin/midden jaren 90. Aphex, Squarepusher, etc. Het is -de- technobak. Het ding is superleuk om mee te spelen en een en al sweetspot. Als de envelopes op 0 staan knallen ze als elastiek; lastig uit te leggen.

Heb je een voorbeeld v/e specifiek nummer waarin de "warp" gebruikt wordt?
 
Heb je een voorbeeld v/e specifiek nummer waarin de "warp" gebruikt wordt?





De MC-202 is de SH-101 met sequencer minus noise generator.

 
Last edited by a moderator:
Back
Top