Behringer MS-101 (SH-101 remake)

Erg gaaf. Ik wil er zeker 1 hebben, alleen die pitchbender, daar moet even een replacement voor komen zoals origineel.

Compleet debiel overigens dat dit ding niet van Roland zelf is.. maar ok.. :D
 
geweldig, gewoon kopieeren die schema's , dichter bij het orgineel kom je nauwelijks
nu nog de synthi's.... :-)
stom van roland eigenlijk dat ze nooit er iets echt fatsoenlijks mee gedaan hebben ipv die flauwe softwarebrol. nog even wachten ook op een bj8 !
 
Ik denk dat BH die apperaten in kleine batches uitbrengt om eerst de kosten eruit te halen en daarna volgende batches uit te brengen todat de verkoop stagneert. Op die manier kunnen ze maximaal verkopen in een kleine markt.
Roland wil grote volumes verkopen met een grotere winst en waagt zich daarom niet aan deze methode.

Voor mij is dit een droom die uitkomt. Een hoop cool spul maar alleen de 101 en de Neutron staan op mijn lijstje. Beter de hele BH colectie tweede hands binnen halen :-)
 
Weet niet of deze video al gelinkt is in dit topic maar onderstaande video laat beter horen en zien wat het ding doen kan. Die fimpjes op zo'n beurs zijn altijd zwaar ruk.




P.S. Die opmerking over even naar de WC geweest en in de tussentijd 2 nieuwe synths van B.: meesterlijk. :P
 
Straks gaan mensen nog klagen over functies welke op de SH101 missen ;-)

Maar euhm... Als ik straks met 600 euro naar de winkel zou gaan, krijg ik hem dan mee?
En misschien nog wat wisselgeld? Ik ben wel benieuwd wat dit zou gaan kosten...
 
Straks gaan mensen nog klagen over functies welke op de SH101 missen ;-)

Maar euhm... Als ik straks met 600 euro naar de winkel zou gaan, krijg ik hem dan mee?
En misschien nog wat wisselgeld? Ik ben wel benieuwd wat dit zou gaan kosten...

Volgens de Behringer medewerker zal ie jawbreaking cheap zijn.
Gok op 450 euro.
 
Ja als de garantie is afgelopen zullen velen verkopen.

De orginele sh101 is volgens mij ook niet van de hoogste kwaliteit. En een paar faders of pots vervangen moet best lukken. Ik gok 350 - 400 euro. Anyhow zo weinig is 400 euro natuurlijk ook niet.
 
Deze is toch wel heel leuk!! Die gaat er zeker komen als die leverbaar wordt
 
stom van roland eigenlijk dat ze nooit er iets echt fatsoenlijks mee gedaan hebben ipv die flauwe softwarebrol. nog even wachten ook op een bj8 !

Ja het laat zien dat Roland nooit wilde brengen waar iedereen naar vroeg.

Eigenlijk werd elke versie versie na het origineel slechter en week het meer af. De hele boutique range was lachwekkend ivm met de originele bakken.

Nu komt Behringer achter elkaar met clones, voegt daar nog wat extratjes toe, vraagt er nog minder voor dan Roland vraagt voor zijn boutique range.

Je koopt straks voor paar duizend euro een kamer vol aan synth clones. Te gek! :okdan:

Behringer is natuurlijk altijd van het kopieren geweest en daar is genoeg over te zeggen, maar behringer is nu wel de enige die het doet want de originele fabrikanten vertikken het 99/100 keer.
Het is tevens mooi om te zien dat Behringer nu ook zelf bedachte bakken op de markt brengt naast de clones. Toppie!
 
Ik dacht dat iedereen tegenwoordig in de doos wou gaan werken. Na al de demo's springen een hoop mensen weer uit de doos heb ik gemerkt. :D
 
Gaaf zo in het grijs,die blauwe vind ik iets te metaalachtige kleur.

Klinkt ook heel SH-101,maar met lekkere resonance,zal een topper worden,bye bye die overprijsde Roland SH-101
 
heb er gisteren even mee gespeeld op superbooth.. sjah, klinkt niet echt "juist" en dat is op zich niet zo verbazend, ik zie behringer geen geld/tijd steken in exacte kloons te maken van de originele chips
 
heb er gisteren even mee gespeeld op superbooth.. sjah, klinkt niet echt "juist" en dat is op zich niet zo verbazend, ik zie behringer geen geld/tijd steken in exacte kloons te maken van de originele chips

Heb je de prophet x gezien,gehoord,bespeeld,en zo ja wat waren de eerste indrukken?
Waldorf quantum dito.
 
Back
Top