Behringer MS-101 (SH-101 remake)

heb er gisteren even mee gespeeld op superbooth.. sjah, klinkt niet echt "juist" en dat is op zich niet zo verbazend, ik zie behringer geen geld/tijd steken in exacte kloons te maken van de originele chips

Tsja als hij niet helemaal klinkt als de originele slaan ze de plank wel volledig mis. Dat is juist het concept van een clone anders kun je net zo goed een Boutique kopen.
 
Tsja als hij niet helemaal klinkt als de originele slaan ze de plank wel volledig mis. Dat is juist het concept van een clone anders kun je net zo goed een Boutique kopen.

Geen enkele clone klinkt als het origineel volgens mij,het blijft een benadering.
Deze zal lekker goedkoop zijn,de Roland overhyped en belachelijk duur.
 
heb er gisteren even mee gespeeld op superbooth.. sjah, klinkt niet echt "juist"

Die jongen van Behringer vertelde in de clip dat dit een pre production model was en dat er ook aan de sound nog wat gesleuteld gaat worden.

Maar klonk ie goed en zit ie in de buurt?
En wat is niet juist?
 
Ziet er allemaal wel goed uit eigenlijk.

Ja in hoeverre kunnen ze qua sound nog de mist in gaan? Bij het clonen van de 3340 ic heb je toch héél weinig vrijheidsgraden om dat te verneuken (zo'n chips worden toch ook met dezelfde technologie/machines gemaakt als in de jaren 80?) ... en een 3109 filter clone is ondertussen op elk synth diy forum al zo uitvoerig beschreven ...
 
101 euro
 
Ik heb er vrijdag mee gespeeld en zaterdag toch nog maar een keer naar het Behringer zweethok. Ik vond 'm waanzinnig vet klinken.. maar ik ken het origineel niet goed genoeg om over gelijkenis te kunnen oordelen. Voor de sound en prijs laat ik 'm zeker niet liggen. Net als de 505 module van Roland trouwens, die ook te gek klonk, vooral de BP.. die is wel wat minder gunstig geprijsd, maar een superaanvulling op de bestaande 500-set.
 
Het zou mij niets verbazen als we deze voor 249,- gaan zien komen.
Maar ik denk dat lager ook nog wel lukt.
Die dudesko in dat filmpje zegt letterlijk Jawdropping price.
Dat zou voor mij 149,- zijn. Dat moet ze lukken qua BOM en labour bij schaal
 
Het zou mij niets verbazen als we deze voor 249,- gaan zien komen.
Maar ik denk dat lager ook nog wel lukt.
Die dudesko in dat filmpje zegt letterlijk Jawdropping price.
Dat zou voor mij 149,- zijn.

Nog ff en we krijgen geld mee als we 'm kopen.:D
Het is toch niet te geloven in wat voor tijd we momenteel leven.
 
heb er gisteren even mee gespeeld op superbooth.. sjah, klinkt niet echt "juist" en dat is op zich niet zo verbazend, ik zie behringer geen geld/tijd steken in exacte kloons te maken van de originele chips

Dat hoor je al op de video demo,de reso is meer 'acid' dan de originele,zonder reso klinkt die iets strakker ook.

Maar ik vind het wel een goede update,de originele is niet echt boeiend meer om er 1k aan te geven voor een 1osc mono synth...
 
Persoonlijk betaal ik liever iets meer voor iets echt goeds dan heel weinig voor iets wat het net niet is. Als het zo mega goedkoop is moet er ook ergens op bezuinigd worden en dat ga je waarschijnlijk horen. Maar goed, dat is afwachten.

Aan de andere kant is het origineel destijds ook als een goedkope budget instapper op de markt gezet en was het nou niet bepaald het neusje van de zalm op het gebied van mogelijkheden of techniek.
 
heb er gisteren even mee gespeeld op superbooth.. sjah, klinkt niet echt "juist" en dat is op zich niet zo verbazend, ik zie behringer geen geld/tijd steken in exacte kloons te maken van de originele chips

De Model D had hetzelfde "probleem" toen 'ie het eerst getoond werd, en dat hebben ze helemaal perfect opgelost. Ik heb geen twijfels over de kunde.

Behringer is dan wel goedkoop, als je alles wilt hebben ben je alsnog arm.

Maar niet zo arm na het aanschaffen van een Mini (3K voor reissue, 4K voor origineel), Pro-One (1500), 808 (3K), SH-101 (1200), Odyssey (1500 voor FS, 2K voor origineel). Maar goed - een hele stapel monosynths is meer de uitzondering dan de regel.

Persoonlijk betaal ik liever iets meer voor iets echt goeds dan heel weinig voor iets wat het net niet is. Als het zo mega goedkoop is moet er ook ergens op bezuinigd worden en dat ga je waarschijnlijk horen. Maar goed, dat is afwachten.
De 101 was een goedkope bak en er is bezuinigd op de slidertjes en de behuizing, en het feit dat er een 3340 in zat was ook een bezuiniging. Maar - het ding heeft een cultstatus en een enorme sweet spot.
 
Dat transponeerbaar step sequencertje is de redding van de SH-101. Daardoor kan je er leuke riedeltjes uit laten pompen waar zijn klank nog het best mee werkt. Maar zonder sequencer was het toch maar een karig beestje. Vergelijk dat eens met een andere 1 osc monosynth ala de Minikorg 700, dan komt de 101 qua klank toch niet heel ver. Maar zoals gezegd, met sequencertje nog wel bruikbaar.
 
Het zou mij niets verbazen als we deze voor 249,- gaan zien komen.
Maar ik denk dat lager ook nog wel lukt.
Die dudesko in dat filmpje zegt letterlijk Jawdropping price.
Dat zou voor mij 149,- zijn. Dat moet ze lukken qua BOM en labour bij schaal

Das toch wel te goedkoop geschat denk ik zo.
Ik zou de kost ergens schatten tussen de neutron (geen toetsen) en een deepmind6 (wel toetsen uiteraard).
Agh ja binnenkort weten we het... .
 
onder de prijs vd novation bassstation 2 he lijkt me logisch
 
Voordat iedereen begint te juichen. Ik denk dat we wel rekening moeten houden met (enorm) uitlopende levertijden. Kijk maar naar de Neutron, die zou in april leverbaar zijn, maar ik zie hem nergens te koop, hoe zit dat? Dat zal er vast niet beter op worden als ze straks de een na de ander willen gaan leveren. Je moet dus niet raar opkijken als de nu aangekondigde clonen pas begin volgend jaar daadwerkelijk beschikbaar zijn.
 
Back
Top