Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Die Berhinger clones hebben toch wel flink veel voordelen eigenlijk tov hun original gangsters.

Dat hangt af de prijs range ,als het rond de 300e hangt of lager wel,als er prijzen gaan opduiken ala 1000k+ voor polys enz dan absoluut niet als ik de bouwkwaliteit/controle vast stel,nogmaals als deze dingen stuk gaan na de garantieperiode mag je zo goed als weg gooien is allemaal hyper miniatuur SMT componenten er in,vintage of through hole exemplaren kan je binnen 30j nog steeds herstellen..
 
Dat hangt af de prijs range ,als het rond de 300e hangt of lager wel,als er prijzen gaan opduiken ala 1000k+ voor polys enz dan absoluut niet als ik de bouwkwaliteit/controle vast stel,nogmaals als deze dingen stuk gaan na de garantieperiode mag je zo goed als weg gooien is allemaal hyper miniatuur SMT componenten er in,vintage of through hole exemplaren kan je binnen 30j nog steeds herstellen..

Behringer heeft vast en zeker wel een soort van reparatie beleid veronderstel ik ... ik denk ook dat bij reparaties de 2dehands waarde altijd belangrijker geweest is dan de effectieve moeilijkheid/mogelijkheid om het te repareren ...

Een jx3p / juno106 ... liet je vroeger niet repareren , omdat hij niks waard was ...je verkocht deze voor 50 euro als kapot ... das ondertussen ook verandert denk ik ...

Mijn jx3p kostte 20 euro en polysix 100 ... dus stop toch met altijd maar dat through hole is heilig verhaal te blijven vertellen ...

Iemand met goed zicht en vaste hand doet smt even snel als through hole ...
 
Iemand met goed zicht en vaste hand doet smt even snel als through hole ...

De controle elementen van deze Uli synths zijn half digitaal,envelopes lfo's,noem maar op,het is dus niet ff een Rom kopie maken zoals je kan doen van een vintage synth.

Als je pech hebt dat bepaalde chips stuk gaan is die onherstelbaar, punt aan de lijn,en dat beperkt zich niet tot Behringer natuurlijk,echter waar men zich zorgen voor hoeft te maken is de bouwkwaliteit/controle want als een Virus TI 35 jaar meegaat is dat geen probleem,als een Behringer poly aan 1k3 na 5 jaar al stuk is en niet herstelbaar is dat lastiger...
 
Persoonlijk ga ik me echt geen zorgen maken of spullen over 5 jaar stuk gaan, ik heb hier 2 keuters rondlopen, die slopen dagelijks zo'n beetje alles wat normaal jaren mee zou kunnen gaan.
Als van mijn Behringer spulletjes over 5 jaar 1tje het niet meer doet, en over 10 jaar nog eentje niet meer, dan is dat jammer. Maar ik kan er mee leven. Tot die tijd, is het leuk spul voor niet te veel geld.

Ter vergelijking, een auto gaat ook maar een aantal jaren mee, alles eigenlijk is gemaakt om een tijd mee te gaan en dan op een gegeven moment kapot te gaan. Dat heet slijtage en schrijf je af. Ik ga in ieder geval geen 1500,- of 2000,- of meer voor een synth neer leggen terwijl je voor 300,- min of meer het zelfde hebt.

Enne, als Roland en Moog etc nou zelf betaalbare synths zouden uitbrengen, voor mijn part aan de dubbele prijs als wat Behringer doet maar dan wel de gewenste kwaliteit, dan zou ik het spul ook kopen, maar ze doen het niet.. arrg..
 
Laatst gewijzigd:
De controle elementen van deze Uli synths zijn half digitaal,envelopes lfo's,noem maar op,het is dus niet ff een Rom kopie maken zoals je kan doen van een vintage synth.

Die ARM die erin zit valt ook uit te lezen en te proggen , misschien zelfs via the onboard USB connector ... anders zal het JTAG of iets anders worden


Als je pech hebt dat bepaalde chips stuk gaan is die onherstelbaar, punt aan de lijn,en dat beperkt zich niet tot Behringer natuurlijk,echter waar men zich zorgen voor hoeft te maken is de bouwkwaliteit/controle want als een Virus TI 35 jaar meegaat is dat geen probleem,als een Behringer poly aan 1k3 na 5 jaar al stuk is en niet herstelbaar is dat lastiger...

Ik denk dat je met een Yamaha CS meer problemen hebt dan met eender welke Behringer synth toekomstgericht qua het obsolete worden van bepaalde onderdelen ... tzit vol standaard stuff
 
Ik denk dat je met een Yamaha CS meer problemen hebt dan met eender welke Behringer synth toekomstgericht qua het obsolete worden van bepaalde onderdelen ... tzit vol standaard stuff
haha,jajaja,mooi voorbeeld,ik kan me inbeelden de massas techs die te springen zullen staan om een toekomstige Behringer CS-80 cloon geheel in SMT te willen herstellen lol

demain weet je,die controller board van de Moog RME,zijn problemen mee geweest,Moog wilde die niet meer herstellen en je moest een geheel nieuwe kopen en dat was heel duur (tegen 500euro dacht ik),zou me niet verwonderen dat die nu ondertussen niet meer beschikbaar is,ik kan me niet voorstellen dat je een gelijkaardig of betere service zal bekomen bij Behringer,ook voor een dure synth of toestel.

idd,zo lang het budget gear is geen probleem maar met hun aangekondigde flagship synths zal dit niet zo blijven en als je naar de poly-D prijs kijkt zijn ze niet bang hun prijs stiekem op te drijven.
 
Laatst gewijzigd:
Poly D biedt meer dan een Boog Model D, dus logisch dat ie meer kost. Verder gaan we het allemaal wel zien met bijvoorbeeld de CS80 clone hoe het loopt.
 
Als je kijkt naar de specs en uitvoering van de Poly D tov de instapbakjes als de D en de Neutron vind ik dat toch niet echt 'stiekem de prijs opdrijven'. Maar goed, het blijft natuurlijk een beetje eng om positief te zijn - eerst waren de Behringer synths een gerucht, daarna was het 'vapourware' dat nooit zou uitkomen, toen zouden ze wel heel erg slecht klinken en nu dat allemaal niet uit is gekomen houden we dan maar wanhopig vast aan het gegeven dat ze misschien wel een keer kapot gaan over 10 jaar en dan niet makkelijk te repareren zullen zijn zodat we uiteindelijk toch nog gelijk hebben. En dan constant maar weer diezelfde (non)argumenten herhalen in bijna ieder (Behringer) draadje van de afgelopen jaren. Ik geloof dat we nog een dingetje hadden over de omstandigheden in Chinese fabrieken die in deze draad nog niet is gebruikt, dus misschien die ook nog even doen?
 
Laatst gewijzigd:
Ik geloof dat we nog een dingetje hadden over de omstandigheden in Chinese fabrieken die in deze draad nog niet is gebruikt, dus misschien die ook nog even doen?

je kunt dat horen. De boog is in een sweatshop met kinderarbeid gemaakt.
Dat klinkt gewoon beter. Beter dan through hole, discreet of wst dan ook. Pure slavernij werkt gewoon het beste. True art comes from a struggle :D

We kunnen in de toekomst nog leuke dingen verwachten van bh.
Na het analoge kloon gedeelte hoop ik dat het de kant van verniewing, hybrides, spectral, granulat op gaat.
 
Sorry...ik vind het echt zonde van deze draad van al die tekst ... “ga ff ergens anders spelen” .
 
Die ARM die erin zit valt ook uit te lezen en te proggen , misschien zelfs via the onboard USB connector ... anders zal het JTAG of iets anders worden

Er zijn niet veel mensen die dit echt goed kunnen. De meeste reperateurs kunnen alleen analoge techniek.

Klinkt leuk effe een ARM chip proggen maar is heel specialistisch.

Anyway ben effe de originele vraag kwijt dus misschien ben ik heel erg off topic.
 
Gaaf! Zie ik daar 2x een mackie d8b? Hoe pas je die toe in jouw setup?

De 2de d8b gaat met 2x stereo maar de eerste (Master + 2 sub) Ik heb ze dus niet aangesloten zodat ie als 1 mixer werkt. Elke d8b heeft een adat lightpipe maar de computer/saffire56
Studio Audio Scheme nov2019.png
 
@lcasei Mooie verzameling , is dat nog te overzien ? Gebruik je alles ? Hoe doe je dat? Steeds wat instrumenten uitzoeken om muziek mee te maken ?

Ja deze setup is voor mij nog te overzien :-) Het gebruik van de instrumenten is eerder intuïtief. eentje heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt (Quasar)
 
De 2de d8b gaat met 2x stereo maar de eerste (Master + 2 sub) Ik heb ze dus niet aangesloten zodat ie als 1 mixer werkt. Elke d8b heeft een adat lightpipe maar de computer/saffire56

Staat daar nou een teac v7010 ??? :okdan:
 
Back
Top