korg ds-10

[nieuws_table=https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=36029&stc=1&d=1205585332]The KORG DS-10 is a music-creation software for the Nintendo DS that combines the superior interface of the Nintendo DS and the design concept of the famous MS-10 synthesizer...

http://www.aqi.co.jp/product/ds10/
[/nieuws_table]
 

Attachments

  • korgds10.jpg
    korgds10.jpg
    23,9 KB · Bekeken: 158
Last edited by a moderator:
Mijn opnames heb ik als volgt gedaan:

Kep de DS aangesloten op m'n line-in 3 (niet microfoon, vanwege de voorversterking, en mono). Nou heeft m'n Line-in 3 wel de mogelijkheid om hem voor te versterken en dat heb ik ietsjes gedaan zodat ik m'n DS niet op volledig volume hoef te zetten.

De muziek neem ik op via Creative's wavestudio. (kep een X-Fi Elite pro, voor hen die dat zich afvroeg)

Dit alles speel ik af over m'n speakers met EQ om het goed te laten klinken. (zo heb ik ook de nummers gemaakt. Over de speakers dus)

Tegelijker tijd gebruik ik m'n fotocamera met filmfunctie om de boel op te nemen op video. Wat je in m'n filmpjes op youtube dus hoort is m'n fotocamera die de speakers opneemt. :D

Omdat m'n camera .mov maakt kan ik het niet verder bewerken (kep geen zin om moeilijk te gaan doen met converters :P, ik koop liever een betere camera, want deze is toch prut :P)

Na het opnemen pas ik de volume aan van m'n wav file die ook opnam. Eerst doe ik normalise en dan reductie naar 75% omdat de sound erg gecompressed is. En ja, na opname is de sound volume aan de lage kant. Expres. Want normaliseren corrigeert dat wel. Te hard kun je niet fixen. Te zacht wel. :)
 
Ik heb 'm nu ook, erg leuk speeltje :).
Ik heb nog wel moeite de juiste geluiden te vinden, bijv. een piano achtige klank. Weet iemand een goede tutorial site over het instellen?
 
Ik denk niet dat er tutorials zijn voor het leren van synthesis. Maar ik weet er erg veel van, dus ik kan vast wel wat vragen voor je beantwoorden. :)

Allereerst een tip: Ga niet proberen om een perfecte kopie van een origineel geluid te maken, dit zal je niet lukken. Je kan hoogstens dicht in de buurt komen. :)

Voor een piano geluid, heb je een aantal dingen nodig.

Een lange Decay zonder Sustain, een /\/ waveform en een filter met een EG Init zodat de sound een wat hardere begintoon krijgt en daarna naar een wat softere toon.

Ik ben zo vrij geweest (want ik ben nu vrij :P) om een toon te maken voor je en als screenshot toe te voegen. Deze speelt vrij goed op de hogere tonen. Voor lager moet je wat tweaken. (zie bijlagen)
 

Attachments

  • IMG_0479.jpg
    IMG_0479.jpg
    108,3 KB · Bekeken: 66
Graag gedaan. :)

Laat maar een keer horen wat je gemaakt hebt door je werk hier te posten. :)
 
Vet!

Ik heb trouwens de DS-10 getest op mijn DSi en het klinkt stukken beter dan op de DS (Lite).

lol, meen je dat nou?
Nou ik heb het voor mijn vriendin gekocht want die heeft een DS.
Ik heb er ff mee zitten pielen maar wat een digitale ruizigheid.
Jij zal het ook vast al wel door je distressors hebben gegooid :dubbel:

Wel leuk voor op vakantie :okdan: moet wel een koptelefoon bij.
 
Wow, ik was al bijna boos :D. Heb net dat album uitgebracht en hoop dus niet dat het allemaal zo veel vetter klinkt uit de DSi. Die ruis heeft me echt totaal niet gestoord, vond ik zelfs wel wat hebben, en dit project gaat voor mij ook helemaal niet om hi-fi (in tegendeel). Maar wat is precies het verschil dan? Alleen door de speakers of ook door de koptelefoon? Alleen minder ruis of vetter geluid?
 
Het klinkt beter door zowel de speakers (ook luider) als met koptelefoon (Sennheiser HD555). Ik vind het geluid iets vetter klinken, maar ik kan me vergissen, ik heb geen DS Lite meer.
 
Ik heb 'm, prima om wanneer ik van huis heb ideetjes meteen uit te werken.

En ze daarna meteen opslaan en proberen op de grote Korg.
 
heej rutger,

nog respect voor wat je zaterdag in delft uit je ds10 kreeg was echt een super vet geluid. ik ben dan wat meer van oude analoge meuk en was nooit echt overtuigd dat een remake van een analoogje op een spelcomp zo vet kon klinken... shit wat doen al die dingen nog in mn kamer als ik die hele zooi in mn broekzak kan stoppen :)
 
Hey bedankt man.

Dit is grappig om te horen trouwens, want voor mij is Korg DS-10 juist hetgene dat mijn interesse heeft gewekt voor echte analoge synths. Ik zou wel een MS-10 of MS-20 op de kop willen tikken als ik over een tijdje geld heb :).
 
tja als het om geld gaat zijn er legio vette analoge synths die weinig hoeven te kosten maar je moet dan wel investeren in een goede controller om m te kunnen tweaken. heb vorige week twee ex800 modules gekocht voor samen 50,-.
dat zijn analoge bakjes met een dubbele dco en een enkel vcf, niet zeer bijzonder dus maar voor dat geld!!!! en toch vet analoog geluid... nou doe ik alsof het niks kost... shit ik heb geen geld voor alle kabels :(
 
Back
Top