korg ds-10

[nieuws_table=https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=36029&stc=1&d=1205585332]The KORG DS-10 is a music-creation software for the Nintendo DS that combines the superior interface of the Nintendo DS and the design concept of the famous MS-10 synthesizer...

http://www.aqi.co.jp/product/ds10/
[/nieuws_table]
 

Attachments

  • korgds10.jpg
    korgds10.jpg
    23,9 KB · Bekeken: 159
Last edited by a moderator:
Ok, die DS10 is dus volkomen FEEST!!
AARGH!

Als een kind zo blij dus, volgens mij gaat die DS voortaan standaard overal mee naar toe. R4DS is ook te simpel voor woorden, Sidder een gouden tip.

FEEEEEEEEEEEEEEEEEST! ACIIIIIIIIIIIID!

:D
 
Ok, klein kritiekpuntje, als je met je potlood aan het filter draait gaat ie in stapjes, das jammer. Maar eerlijk is eerlijk, het filter scheurt als een rimmende zeehond...

Kan iemand Arturia op de DS wijzen? ;)
 
niet aan de filter draaien met de potlood..gebruik de kaos-gedeelte!

Ik vind het jammer dat je de drums niet kan tweaken terwijl die je sequence afspeelt.
 
Pas de DS-10 binnen gehad en... jaja een Nintendo DS light gekocht. Wat een leuk speledingetje zeg!!! Zitten best leuke features op. Ik dacht; als ik dit nou even over mijn monitoren gooi, klinkt dat best grappig. Ook op youtube zie je dat ze dat doen, via de mixer enzo. Maar als ik een kabel aansluit aan de hoofdtelefooningang naar de mixer en dan naar mijn monitoren doet dat het niet. Hoe gaat het dan werken?
 
Ik heb hem ook sinds vandaag, maar ik heb nog nooit met een synth gewerkt (en ik heb er dan ook helemaal geen kennis van). Nu heb ik heel de dag wat met de demo's gespeeld en de knoppen gedraaid, maar ik begrijp er niets van. Waar kan ik een uitleg van alle termen en functies van de knoppen vinden?
 
Liefst in het Nederlands of Engels ;) Hoeft geen uitleg te zijn specifiek voor de DS/MS-10 geschreven, maar een duidelijke uitleg over de verschillende termen en functies en eventueel een tutorial om je eigen geluiden te creeëren.
 
Je speelt nu met de Japanse release. Verwacht een Europese release ergens volgend jaar, dan zullen ze de boel ook vertaald hebben. Tot die tijd moet je helaas japans leren ;)
 
Maar de synth is volledig in het Engels. Er zijn toch websites waar ze dat uitleggen? Wat elke knop doet, wat een term als VCO betekent, ik denk toch niet dat die exclusief zijn voor de DS/MS-10?
 
nice. Welom in de werel van synthese. :okdan: Substractieve synthese
begint over het algemeen met een basic wave form die je kunt moduleren.
Belangrijkste punten zijn : waveform, filters, envelopes, low frequency
modulators, en effecten. ik zou eerst zeggen; speel er mee en
begrijp de aanpassingen die je doet. Nu is DS-10 niet het meest
ideale synthese systeem dus raad ik aan dat je bijvoorbeeld
de gratis Suerwave P8 te downloaden ipv DS-10. op die manier maak je
je het synthese systeem eigen. Over een week maar gerichte vragen stellen
maar eerst lekker spelen en aanklooien :) sucses
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben vooruitgang aan het maken en het is nog eens zeer plezant om erachter te komen wat alle knoppen precies doen. Het probleem met Superwave P8 is dat het de resolutie van mijn netbook niet ondersteunt (1024x600) en op de computer in de woonkamer is ook niet bepaald leuk om ermee te werken. Maar ik ga het toch eens proberen. Alleen begrijp ik niet goed hoe ik het moet installeren. Wat is een VST-host precies? Moet ik voor dit programma eerst iets anders installeren? Ik krijg allerlei waarschuwingen en ik durf het risico niet te nemen.
 
Ik ben vooruitgang aan het maken en het is nog eens zeer plezant om erachter te komen wat alle knoppen precies doen. Het probleem met Superwave P8 is dat het de resolutie van mijn netbook niet ondersteunt (1024x600) en op de computer in de woonkamer is ook niet bepaald leuk om ermee te werken. Maar ik ga het toch eens proberen. Alleen begrijp ik niet goed hoe ik het moet installeren. Wat is een VST-host precies? Moet ik voor dit programma eerst iets anders installeren? Ik krijg allerlei waarschuwingen en ik durf het risico niet te nemen.

Iemand?
 
Iemand?

Volgens mij zijn er wel een zwik stand alone vsti hosts te krijgen,
anders kun je de demo van FL studio ook gebruiken :)

Niet bang zijn met installen. gewoon doorklikken en vermijd de eventuele
toolbar-add-ons die sommige programmas bevatten. dat is meestal
reclame-ware waar geen hond op zit te wachten.
 
DS-10

DS-10

Hoe vet is dit ding, vandaag mee aan de slag gegaan. Kan ik mijn tijd in vliegtuig, trein of boot ook nuttig vullen. ;)
 
Meesterlijke synth/sequencer, wat een plezier! En die demo song 1 alleen al...


Iemand kan me vast wel uitleggen hoe ze het voor elkaar krijgen zo'n effect te automatiseren gedurende een aantal keer hetzelfde pattern, zoals in de demo song.
 
Back
Top