Geluid Cubase gaat uit

elohssa

Nieuwkomer
Lid sinds
1 september 2007
Berichten
20
Locatie
Enschede
Als ik m'n project afspeel in Cubase hoor ik alles prima. Maar als ik tijdens het afspelen iets anders aanklik, en Cubase gaat dus naar de achtergrond valt het geluid uit. Zodra ik Cubase weer naar voren haal gaat het verder.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit oplos aub? Wil graag namelijk mijn samples kunnen beluisteren, terwijl ik m'n project afspeel.
 
die heb ik juist aangevinkt sinds eergister, omdat ik anders een foutmelding krijg en de media player helemaal niets afspeelt
 
die heb ik juist aangevinkt sinds eergister, omdat ik anders een foutmelding krijg en de media player helemaal niets afspeelt

Tja, dat lijkt een driver fout of zo... Bij mij werkt t gewoon, ASIO in Background uit en Mediaplayer en SX tegelijk... Geen problemo...
 
mmh, vreemd... had juist de laatste driver geinstalleerd.

Maar ja, ik zoek nog ff verder.. thanx anyway :)

Mocht iemand nog iets anders weten, gillen maar!
 
Wat Mokum zegt klopt. Bij mij werkt het ook zo. Misschien dat je mediaplayer dezelfde driver gebruikt en daarom voor een conflict zorgt. Wellicht dat je voor je mediaplayer een andere driver kunt installeren of instellen.
 
Voor je Cubase een ASIO geluidskaart gebruiken en voor je MediaPleeyer een andere (onboard) geluidskaart gebruiken.
Werkt altijd, zit elkaar niet in de weg en minder gezeik.
 
Dat werkt dus niet met een EMU 0404 USB of 0202 USB. Er kan maar één audio applicatie actief zijn. De grootste frustratie van de bezitters van deze - voor de rest overigens zeer fijne - kastjes. Zie o.a. http://www.productionforums.com/viewforum.php?f=114&sid=a928e92889befd3d6eed175be876997d. De hoop is gevestigd op de nieuwe driver die dit kwartaal moet uitkomen...

Maar ik weet natuurlijk niet wat elohssa heeft en of dit dus de oorzaak is.
 
Back
Top