Radiostationnetje opnieuw in de lucht

Ken de website niet goed, ik zal 'm 's bekijken. Zou 't geschikt zijn voor een 24/7 radiostationnetje als de mijne?
Met het openen van de Mixcloud is er een link zichtbaar voor de Soundcloud daar staat veel meer op.
Nu even op deze manier want anders ontvouwt zich weer zo`n reclame-lap van de S.C.
De muziek die ik maak.
En je mag er alles mee doen. Korte stukjes eruit knippen.
Er door heen praten (liefst verstaanbaar) enzovoorts.
Het zal afhangen van de smaak van het moment voor de keuzes die gemaakt worden.
Als radio diskjockey probeer je er iets aardigs van te maken.
Dat is ook een kunst.
Zo kwam ik een rapper tegen die geen enkel instrument bespeelde ook geen spullen had en amper mixte.
Die haalde alle `tussendoor` muziek van het internet.
Het kan.
 
Omdat ik vind dat ik mijn spullen nog niet compleet heb.
Daarom heb ik tot dan geen enkele commerciële ambities.
Ik zoek namelijk een hardware-midi-afdraai-apparaat wat eenvoudig te bedienen is.
En waar geen overbodige dingen op zitten die af leiden van wat het moet doen.
 
Met het openen van de Mixcloud is er een link zichtbaar voor de Soundcloud daar staat veel meer op.
Nu even op deze manier want anders ontvouwt zich weer zo`n reclame-lap van de S.C.
De muziek die ik maak.
En je mag er alles mee doen. Korte stukjes eruit knippen.
Er door heen praten (liefst verstaanbaar) enzovoorts.
Het zal afhangen van de smaak van het moment voor de keuzes die gemaakt worden.
Als radio diskjockey probeer je er iets aardigs van te maken.
Dat is ook een kunst.
Zo kwam ik een rapper tegen die geen enkel instrument bespeelde ook geen spullen had en amper mixte.
Die haalde alle `tussendoor` muziek van het internet.
Het kan.
Dank je ik had idd al enkele van je tracks op m'n stationnetje gezet :okdan:
 
Omdat ik vind dat ik mijn spullen nog niet compleet heb.
Daarom heb ik tot dan geen enkele commerciële ambities.
Ik zoek namelijk een hardware-midi-afdraai-apparaat wat eenvoudig te bedienen is.
En waar geen overbodige dingen op zitten die af leiden van wat het moet doen.
Wat bedoel je precies? Een stukje apparatuur ook voor 'n radioshow?
 
Zo synthers, de radiostream is twee weken lang onafgebroken online geweest. Resultaat: zo'n 125 views en 6 subscribers, waarvoor dank. Het serverlaptopje doet het goed. Ik had expres de grafische settings van OBS nogal hoog gezet om te kijken hoeveel hij aankon, gaat prima. Ik ga even de stream offline halen en ze verlagen, want zoveel grafisch geweld is er (nog) niet om te streamen :P. Daarmee spaar ik 't laptopje een beetje.

Ik zit toch te denken het stationnetje qua naam los te koppelen van de culturele kerk waar ik bij betrokken ben. Het beeld van een elektrische kerk vind ik fantastisch, maar zelf krijg ik nu allerlei kerkdiensten door YouTube aanbevolen.....dat is niet de bedoeling. Wat denken jullie? Een passende naam zou bijvoorbeeld kunnen zijn:

Braindance 24/7 radio | Mind expanding radio, music to expand your inner life to

Ofzoiets - als parodie op de vele huiswerk 24/7 radiootjes die te vinden zijn. In die niche zit ik ook een beetje. Het doel is uiteindelijk altijd een paar luisteraars en chatters te hebben.

Het podium in de kerk hou ik vast, maar misschien is de directe koppeling met het stationnetje niet nodig. Ik ben de elektrische kerkavonden nog aan het voorbereiden.

Oh ja, ik heb van een aantal mensen die muziek bijdragen de SoundCloud in het tekstvlak van de radio gezet, ter promotie. Mocht een van jullie dat niet willen, dan kan ik je er zo weer vanaf halen. En wederom, ik zal vast iemand vergeten zijn, waarvoor ik mij schaam, maar wijs mij erop en ik zet je erop.

Groetjes

Filofoon
 
Nieuw linkje huidige radiostream:

 
Hoi Synthers, hier weer een korte radio-update. Ik heb het kerkthema toch maar losgelaten. Het gevolg van veel mijn stationnetje luisteren was inderdaad dat YouTube je allerlei kerkdiensten ging aanraden. Terug naar het braindance-idee. Ik kan de titel altijd weer veranderen. Ivm gelieerdheid aan de kerk hier, ga ik nog proberen een webcam op de toren te plaatsen, dat uitzicht is interessant. De technische man daarvoor spreek ik als het goed is spoedig. En mocht dat niet lukken dan kom ik alsnog terug bij Tierelantijn en anderen die ideeën hadden voor beeldmateriaal.
 
Vanwege een crash een nieuw linkje:

 
De stream heeft een maand ononderbroken gedraaid :okdan:. M'n laptopje vroeg echter om allerlei updates, dus maar 's geïnstalleerd. De stream draait weer, ik probeer hogere videokwaliteit uit, 's zien of de laptop 't aan kan.

Linkje:



Oh ja, ik zoek altijd nieuwe muziek & geluiden heh, schroom niet!
 
Nieuw linkje ivm nieuwe maand en experimenteren met nieuwe instellingen:

 
Crashje, nieuwe link:

 
Na wat onderhoud is het stationnetje er weer:



Stuur me gerust nog meer muziek!
 
Nieuw radiolinkje na het maandelijkse onderhoud:



Blijf me muziek sturen heh mensen!
 
Weer maandelijks onderhoud gepleegd:



Ik zoek nog altijd muziek!
 


Even een vers linkje.
 
Nieuw linkje



En een gelukkig nieuwjaar gewenst alvast! Ik proost op een creatief 2023!
 
Back
Top