Radiostationnetje opnieuw in de lucht

Fonograaf

Stamgast
Lid sinds
19 mei 2014
Berichten
159
Hallo Luyden,


Na een aantal jaren probeer ik het nogmaals met 'n radiostationnetje op YouTube. In 2017 en 2018 postte ik hierover op dit forum. Een aantal synthers van 't forum deden enthousiast mee en vergrootten mijn muziekbibliotheekje aanzienlijk. Een deel van de muziek van die tijd staat nog steeds op de afspeellijst: Fading Canvas, Arv, chrostin bemester, Heroes of the Third Kind, the why project en Xsyntax. Als ik iemand vergeten ben, roep me hieronder gaarne tot de orde :-). En mocht iemand niet meer afgespeeld willen worden, stuur me een PM'metje en ik haal je er zo spoedig mogelijk af.

Maar natuurlijk zoek ik altijd meer muziek om af te spelen. Mijn voorkeur gaat uit naar experiment, melodie en straffe percussie, daarop zal ik zo'n beetje selecteren. Maar niet te streng hoor. Ook als je tracks ongemastered zijn is dat geen bezwaar. Stuur me een PM'metje of post hieronder als je wat tracks voor me hebt.

Verder zoek ik grappige tussenstukjes, dus als je bijvoorbeeld een gaaf geluid hebt gemaakt waarvan je niet weet wat je er mee aanmoet, dan zou ik die graag als intermezzootje op de afspeellijst zetten. Ik heb heel veel van zulke tussenstukjes nodig. Idealiter klinkt er wat interessants, grappigs of mafs tussen elke twee nummers.

Ook korte veldopnamen blijven welkom, bijv. een nabijgelegen weg, of een pen die van tafel valt, etc.. Dat worden ook tussenstukjes.

Naast dit digitale podium wil ik artiesten, enthousiastelingen en hobbyisten ook een podium in het echte leven gaan geven via avondjes die lijken op Elektric Café in Arnhem. Ik ben betrokken bij een vereniging die in een kerk zit die niet langer voor religieuze doeleinden gebruikt wordt. Er is een podium, waar regelmatig optredens van allerlei genres zijn, maar nog niet uit elektronische hoek. Dat kan ik brengen. Maar zover ben ik nog niet, wel heb ik het beeldmateriaal en de naam van het radiostationnetje daarop vast aangepast. Ik woon overigens in Beverwijk, dat ligt in de IJmond, een dichtbevolkt gebied rond het noordzeekanaal, richting de kust. Ver van Arnhem dus, we gaan elkaar niet in de weg zitten :-).



Het beeldmateriaal v/h station wordt ook nog aan gewerkt. Het geluid doet het en het is hopelijk duidelijk wie en wat er afspeelt, das genoeg voor nu.

Groetjes,

Filofoon
 
Laatst gewijzigd:
In je handtekening staat nog dat je stationnetje is gebanned. Ben wel een heel klein beetje benieuwd waarom dat was :).
Oh ja, ik heb m'n handtekening maar even aangepast, dank je. Ik kreeg toen een ban van drie maanden vanwege het uploaden van inhoud die zichzelf te vaak herhaalt. Oftewel het radiootje dat steeds dezelfde playlist afspeelde. Maar inmiddels is de lengte ervan uitgegroeid tot meer dan 81 uur, willekeurig afgespeeld. Ik hoop maar dat de algoritmegoden er niet te snel patronen in kunnen herkennen. In theorie wordt alles op de afspeellijst elke drie dagen afgespeeld, dus we zullen zien.

En oh ja, ik voeg altijd nieuwe muziek bij en haal soms oude eruit. Ook nieuwe tussenstukjes voeg ik voortdurend toe, zo is er altijd variatie.
 
Leuk initiatief, ik zal je muziek sturen binnenkort, is nu even lastig.
Ik wilde nog aanbieden dat ik wel bereid ben om iets te doen voor de visuals. Denk aan een loopende animatie zoals BV lo-fi girl op youtube.
Ik werk aan een game waar ik ook zelf de graphics voor doe, hier een indruk:
 
Dat zou een leuk idee zijn. De onoplettende klikker zou nu kunnen denken dat hij op de pagina van de EO is terechtgekomen, geholpen door de naam van het kanaal. :)
 
Leuk initiatief, ik zal je muziek sturen binnenkort, is nu even lastig.
Ik wilde nog aanbieden dat ik wel bereid ben om iets te doen voor de visuals. Denk aan een loopende animatie zoals BV lo-fi girl op youtube.
Ik werk aan een game waar ik ook zelf de graphics voor doe, hier een indruk:

Gaaf man, 'n beetje een cyberpunkachtige wereld heb ik 't idee?

Betreft visuals voor 't station: we gaan proberen een webcam op de toren, misschien wel op de kerkhaan te plakken. Niet zo makkelijk om daar bij te komen (meer dan 70 meter hoog), maar als het lukt zou het een te gekke actie zijn. Die beelden gaan we, als het lukt een verbinding met mijn laptop te maken, afspelen op 't stationnetje.

Maar een loopende animatie lijkt me ook heel gaaf, ik kan 'm afwisselen met de webcambeelden of naast elkaar zetten. Het thema elektriciteit en de kerktoren zou mooi zijn om erin te verwerken: de foto van nu is een prachtig toeval van een echte blikseminslag bij de toren: elektriciteit en de kerk, net zoals ik in het gebouw de elektronische muziek ga brengen. Verder misschien de vier golfvormen waar alle elektronische muziek uit voortkomt: sinus, blok, driehoek en zaagtand, misschien dat die na een inslag op de kerktoren alle kanten op spatten, zoiets? Ideetje. Heel tof dat je 't aanbiedt!

Naar je muziek heb ik ook oren dus hou me op de hoogte :-)
 
Dat zou een leuk idee zijn. De onoplettende klikker zou nu kunnen denken dat hij op de pagina van de EO is terechtgekomen, geholpen door de naam van het kanaal. :)
Dat is een probleem waar we in het dagelijks leven met de vereniging ook voortdurend tegenaan lopen. Omdat al onze activiteiten in de kerk zijn, denkt men dat ze van religieuze aard zijn. Niets is minder waar, het is nu een prachtig historisch gebouw met een cultureel programma, meer niet. Ach ja.
 
For tonight, god is a dj!
Maar leuk, zal eens luisteren!
Zelf aanbid ik de sinusgolf als atoom waaruit alle muziek is opgebouwd. :halleluja:D

En luisteren? Graag! Laat je verrassen ;)
 
Gaaf man, 'n beetje een cyberpunkachtige wereld heb ik 't idee?

Betreft visuals voor 't station: we gaan proberen een webcam op de toren, misschien wel op de kerkhaan te plakken. Niet zo makkelijk om daar bij te komen (meer dan 70 meter hoog), maar als het lukt zou het een te gekke actie zijn. Die beelden gaan we, als het lukt een verbinding met mijn laptop te maken, afspelen op 't stationnetje.

Maar een loopende animatie lijkt me ook heel gaaf, ik kan 'm afwisselen met de webcambeelden of naast elkaar zetten. Het thema elektriciteit en de kerktoren zou mooi zijn om erin te verwerken: de foto van nu is een prachtig toeval van een echte blikseminslag bij de toren: elektriciteit en de kerk, net zoals ik in het gebouw de elektronische muziek ga brengen. Verder misschien de vier golfvormen waar alle elektronische muziek uit voortkomt: sinus, blok, driehoek en zaagtand, misschien dat die na een inslag op de kerktoren alle kanten op spatten, zoiets? Ideetje. Heel tof dat je 't aanbiedt!

Naar je muziek heb ik ook oren dus hou me op de hoogte :-)
Dat klinkt als een goed idee. Denk er maar over na wat je wilt. Ik weet niet zeker of de combi heel sterk is. Wat evt wel zou kunnen is de filmbeelden verwerken in de animatie misschien? Bv een scherm waarop het te zien is?
 
Dat is een probleem waar we in het dagelijks leven met de vereniging ook voortdurend tegenaan lopen. Omdat al onze activiteiten in de kerk zijn, denkt men dat ze van religieuze aard zijn. Niets is minder waar, het is nu een prachtig historisch gebouw met een cultureel programma, meer niet. Ach ja.
Ja, en ik zie er ook niet meteen een goede oplossing voor door middel van andere woordkeuze. Iets met "muziektempel" ofzo is het toch niet helemaal.
 
Dat klinkt als een goed idee. Denk er maar over na wat je wilt. Ik weet niet zeker of de combi heel sterk is. Wat evt wel zou kunnen is de filmbeelden verwerken in de animatie misschien? Bv een scherm waarop het te zien is?
Lijkt me ook een mooi idee om te proberen. Ik zal eerst 's kijken of we de webcam überhaupt op de toren kunnen krijgen en dan stap twee, of we de beelden ooit continue op YouTube kunnen krijgen..., ik hou je op de hoogte!
 
Ja, en ik zie er ook niet meteen een goede oplossing voor door middel van andere woordkeuze. Iets met "muziektempel" ofzo is het toch niet helemaal.
Precies, ach ja, de keren dat ik voor Christen ben aangezien de laatste tijd ;-) Ik noem 't gebouw een gemeenschapshuis. Dat is 't ook feitelijk. Iedereen kan een initiatiefje bij ons voorstellen.
 
Leuk hoor. Heb jaren in Velsen - Noord gewoond. Ken die kerk in bevertown ook wel. Nu aan de andere kant van het kanaal beland. Wellicht vind je m'n laatste track wat voor de radioshow. Binnenkort trouwens nog een update voor deze track met wat variatie in de drums en mix technisch nog wat verbeteringen.

 
Mixcloud Hoe meer je draait hoe beter.

/jacques-serle/stream/
Ken de website niet goed, ik zal 'm 's bekijken. Zou 't geschikt zijn voor een 24/7 radiostationnetje als de mijne?
 
Leuk hoor. Heb jaren in Velsen - Noord gewoond. Ken die kerk in bevertown ook wel. Nu aan de andere kant van het kanaal beland. Wellicht vind je m'n laatste track wat voor de radioshow. Binnenkort trouwens nog een update voor deze track met wat variatie in de drums en mix technisch nog wat verbeteringen.


Hey Jandojando, ik zou je track graag afspelen. Verder leuk dat je dichtbij woont, ik zal, zodra het lukt zo'n avond te organiseren, er op 't forum over posten.
 
Back
Top