Track: Crackin'up

het vreemde is dat ik juist de vocals een beetje matig vind...ik heb het gevoel dat het allemaal net wat tighter moet qua timing and stemming, vooral als je een dancetrack maakt. Verder klinken de vocals een beetje doos-achtig...neem je met een dynamische microfoon op, ipv een condensator?

De rhodestrack is dan weer te strak in de timing, die is een beetje doods...ik zou ook neigen er tremolo oevrheen te leggen om een beetje beweging in de track te krijgen.

liedje vind ik leuk!
 
Ik sluit me gedeeltelijk aan bij Stage.

Ik vind het liedje erg leuk. Ik val minder over de zang. Wel denk ik dat daar met fx nog e.e.a. te verlevendigen is. Ik vind het wat droog en plat klinken. Die zanger is best goed, maar en toe wringt zijn stem een beetje; dan trekt hij het nog net een beetje op zodat het niet vals wordt.
Backing vocals zijn OK. Kunnen ook wel wat extra gebruiken maar backing moet altijd in dienst van de lead vocals staan.

Ik vind de drums de zwakste plek. Ik vind ze te simpel en daardoor te plastic klinken. Daar kan in de mix nog veel mee gewonnen worden denk ik.

Het intro doet het niet voor mij. Dat nodigt niet uit tot verder luisteren. Ik zou daar meer spanning in brengen met een pad-achtige sound en wat effects. Uittro hetzelfde.

Mijn overall indruk is dat jij hebt wat de meesten niet hebben, namelijk een echt goed liedje. Maar wat anderen wel doen doe jij te weinig, namelijk de productie echt afmaken. Mijn advies is om iemand die ervaring heeft met dance producties op te zoeken en het nummer echt af te maken.

Succes!
 
Bedankt voor de reakties zover! :okdan:

Ik denk zeker dat het de moeite loont om deze track verder uit te werken, en dan hulp in te roepen van iemand met verstand van danceprodukties. Ik heb nu de hele opbouw gekopieerd van de originele uitvoering, waar het misschien beter was een andere opbouw te kiezen.

De zang is wel opgenomen met een condensatormicrofoon, maar ik weet niet wat er mee gedaan is om het verder op te leuken. Deze zanger heeft trouwens ook het origineel (geschreven en) gezongen. Dit is voor zover ik weet de eerste keer dat hij zich hieraan waagt. Idem voor de backing vocals.
 
Back
Top