Sampler met effecten/via usb/standalone gezocht, tips welkom

Timmio

Beats & Buttons
Lid sinds
23 mei 2007
Berichten
273
Locatie
Breda
Ik ben zelf geen beginner op muziek gebied, maar wel op produceer gebied. Nu heb ik ooit wel eens een MC303 gehad maar verder dan dit is mijn produceer 'carriere' niet geweest.

Nu heb ik vanuit mijn DJ ervaring erg veel plezier van het maken van samples van bestaande muziek en daar een creatieve nieuwe mix mee te maken (ook in combinatie met effecten). Om een voorbeeld te geven gebruik ik graag de mogelijkheid van samples/cues zoals die op een Pioneer CDJ1000 zitten.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een apparaat die ditzelfde kan, maar dan juist met minimaal een stuk of 16 samples, meer mag natuurlijk ook (da's meest gangbare dacht ik). Ik ken uit m'n verleden wel apparaten zoals de Roland RP808, maar ik ben eigenlijk op zoek naar iets moderners, van deze tijd. Vooral omdat ik samples liever inlaad/opneem via USB (als dat kan tenminste), of via mp3 vanaf sd-cards oid. Ook zou ik graag effecten hebben op zo'n apparaat.

De bedoeling is dat ik hem dan zonder pc kan gebruiken in live situaties, opnemen is dan geen must al is een opname functie zoals op de RP808 zit niet verkeerd om toch te hebben.

(ik ben me ook bewust van vragen als 'wil ik geen volume van samples live kunnen beinvloeden, ja liever wel. Maar dit soort dingen zal ik eerst eens verder uitzoeken en lezen op het forum, is voor nu slechts een pre).

Belangrijkste punten zijn dus eigenlijk:
- Samples (/cues) afspelen (12 tot 16 minimaal beschikbaar).
- Samples kunnen maken/laden vanuit mp3's/loops/samples vanaf cd/geheugenkaart of laden vanaf USB
- Gebruik zonder pc/muis/monitor (standalone)
- Rechtstreek audio op m'n mengpaneel aan te sluiten
- Gebruik in live situatie
- Budget? (2e hands is geen probleem, ik zoek richting max 300 euro 2e hands vooral omdat ik geen pro ben)

Heeft iemand van jullie een suggestie hiervoor?

edit1:
- moet geen 19" rack apparaat zijn, gewoon tabletop achtig.

edit2:
Ik zie dat er apparaten zoals deze, deze en deze zijn (alleen Roland's dus eigenlijk). Kan ik daarmee wat ik hierboven schets? (vooral die laatste lijkt alles te hebben, alleen het laden van samples kan niet on the fly)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top