Hoe Klinkt Dat Ding?

Origineel geplaatst door demian
Hier hoor je alle presets van de Maestro Gibson Rhythm King.
Af en toe hoor je er een RE201 space echo overheen.

Klik

Hoi Demian,

Verkoop die Maestro? Ik wil 'm wel van je overnemen...

Groet,

Roger
 
Dit is een stukje met de Suzuki SX500, 606 (samples) en een extra piepje.

De SX500 is helemaal droog. De mp3 is alleen nog even door een compressor gegaan.

SX500

Een simpele bak en jammergenog een zeer klein bereik van de resonantie, maar doordat alle parameters met cc's zijn aan te sturen, kan je er best leuke dingen mee doen :D
 
Origineel geplaatst door dsil
Dit is een stukje met de Suzuki SX500, 606 (samples) en een extra piepje.

De SX500 is helemaal droog. De mp3 is alleen nog even door een compressor gegaan.

SX500

Een simpele bak en jammergenog een zeer klein bereik van de resonantie, maar doordat alle parameters met cc's zijn aan te sturen, kan je er best leuke dingen mee doen :D

hij is vet , maar een compressor maakt van een scheet een donderslag , plaats diezelfde mp3 zonder compressor , kunnen we het verschil horen:D
 
Ik heb 'm al een hele tijd niet gebruikt en moet ook nu nog steeds aansluiten, maar dat komt nog wel :D

Er komen best wel leuke leads uit, maar qua geluid een beetje tammetjes. De filter is op zich wel oke, maar de resonantie heeft maar een schaal van 1 t/m 15, dus een duidelijk geval van trapsgewijs filtertweaken.
Heeft dus wel wat fx nodig om het wat levendig te maken.

Wel erg ironisch trouwens. We hadden de SX voor de verjaardag van een maat van me gekocht en voordat we 'm gaven heb ik dit stukje ermee gemaakt. Hij heeft dat ding vervolgens een week in huis gehad en toen aan mij gegeven onder het motto: "Ik doe er toch niks mee, geef mij maar renoise!"





Maar ontopic: Hierbij zomaar een stukje met de Korg Delta. Was wat aan het knoppendraaien en heb daar maar een stukje uit geknipt. Niets speciaals, maar toch lekker duister.
Ook helemaal droog, geen FX (ook geen compressie :D)
 

Attachments

  • korg delta.mp3
    969,8 KB · Bekeken: 53
Origineel geplaatst door Roel
maar compressor of niet . hij blubbert wel lekkel


zekers:D

vet bakkie hoor
 
Leuk!

Iemand een idee waar dit uitkomt (je moet niet ver zoeken..)

:)
 

Attachments

  • smokey dual b3.mp3
    759,9 KB · Bekeken: 45
Origineel geplaatst door loveyourjunos
Geen idee mrt.

klanklandschapje met de juno-6 :)
(2 lagen en dan nog 1 voor de bas, reverb)

Klinkt lekker warm! :)


De mijne is't B3 orgel uit de Stage (laatste OS Update) met een maximum aan click & percussie aan, nog ge-eq'd en gecompressed.


Ben van plan ook eens wat van de Stage-synthsectie te demonstreren, omdat je hier online weinig geluidsvoorbeelden van kan vinden (en deze nogal eens onder vuur licht o.w.v. de 'beperkte mogelijkheden').
 
Origineel geplaatst door dsil
We zijn wel erg slim he, vragen of iemand weet wat het is, maar gewoon wel de naam van het kastje gebruiken in de bijlage :D

Heh, je moet meestal ook niet ver zoeken als je even de sigs met gearlisten d'r op naslaat 8o)

'k Heb nog even wat 'soundscapes' met de Stage opgenomen, gisterenavond, de titels spreken voor zich :D

E.T strikes again in a pool of water
(geen idee meer hoe dit tot stand kwam, maar d'r zit wel phaser bij + 'n LFO op de Filter Envelope, naderhand ook nog een ringmodulator)
(tip: zet em niet te luid, want hij wordt wat boos :W)

Dual chopper flyby
('n gesyncte Pulse of Saw, ben't kwijt, ook met LFO op de Filter Envelope, maar met distortion - die trouwens een stuk vetter klinkt met de nieuwe OS Update - + een flanger, tenslotte nog een flinke dosis pitchstick voor het Dopplereffect)
 
Origineel geplaatst door dsil
En nu de meesterlijke bak uit de jaren 80, het druipt er vanaf.... Iemand een idee wat dit is??


QUOTE]

hij heeft wel wat weg van me yamaha tg33:) , windgeluiden

ik heb er ook een , het is geen software maar apperaat A
 

Attachments

  • apperaat a.mp3
    822,4 KB · Bekeken: 46
Origineel geplaatst door dsil
En nu de meesterlijke bak uit de jaren 80, het druipt er vanaf.... Iemand een idee wat dit is??

Alles komt uit één apparaat en sonny en crocket gaan er regelmatig mee basketballen !?

Das een leuke bak

Daar heeft Aphex Twin ook nog 20 albums mee gemaakt ofzoiets
 
Back
Top