East West Wordbuilder

als je het pakket niet legaal bezit wordt je hier niet geholpen, dat is één van de richtlijnen op dit forum en naar mijn idee een hele goeie. Ben je het er niet mee eens dan kan je in alle vrijheid ergens anders hulp zoeken.
 
.... er vanuitgaand dat je een legale hebt,... lekker blijven knoeien dan lukt het wel.

Ik gebruikte hem een half jaar geleden voor een projectje via cubase, en kon na veel geduld uiteindelijk de sopranen, alten en tenoren woorden laten zingen die ik fonetisch samenstelde en intypte. (er zit een standaard bibliotheek bij met o.a. latijnse standaardwoorden,... begin daar al eens mee voor je ze eigen ingetypte zinnen zoals "wij downloaden alleen legaal" in koor wilt laten zingen. )

Tussenhaakjes hou ik soms wel, en soms niet van moraalridders. De beste stropers worden meestal achteraf ook de beste boswachters.

jaja,.. levenswijsheid op een zielige doordeweekse dag,.. het bestaat nog;
 
Ik heb al een beetje mijn buik vol van legale software, eerst Windows Xp, twee keer geinstaleerd omdat mijn pc was vastgelopen, activeren lukte niet,ik kreeg toen de melding dat ik waarschijnlijk wel een ilegaal exemplaar bezat, bellen met Microsoft, ik kreeg als antwoord dat ik al (25) vijfentwintig keer had geactiveert, en ze hielpen me niet, Toedeledokie 100 euries,
Nu begint mijn netjes bij Dixons gekochte Nero 8 ook te zeuren, iedere keer als ik opstart wordt mij verteld dat ik waarschijnlijk Nero op meerdere computers gebruikt, en het aantal patentactiveringen is helaas overschreden, ik mag dat nu bij hun gaan kopen met 30% korting, Ik heb ze geschreven en gevraagd of ze soms cocaine snuiven of te diep in het glaasje kijken,

Microsoft en Nero kunnen mijn rug op, never nooit meer zal ik iets van hun kopen,

Oja p.s de dame aan de helpdesk van Microsoft zat me gewoon te beschuldigen van illegale praktijken, Ik zeg tegen haar ik heb hier de bon voor me liggen, netjes gekocht bij Computerwinkel Hellevoetsluis, O dat zegt niets over de ilegaliteit van de software zegt ze, Wordt zo'n nette computerwinkel ook nog even zwart gemaakt. pffffff
 
Ik heb het pakket op de rommelmarkt gekocht en ik ben niet in het bezit van een bonnetje of handleiding.

Ben ik dan ook illegaal bezig?
Als je iets op marktplaats koopt, ben je dan ook legaal bezig?

Mens schei toch uit met je richlijnen en bied gewoon hulp aan zoals ieder ander mens doet.

Wie weet heeft iemand software illegaal gedownload omdat ie het anders niet kan bekostigen?

Hulp geven of vragen kost niets en wie weet kan diegene je ook ergens mee helpen als jij om hulp vraagt. Dat noemen ze sociaal gedrag en daar kom je een stuk verder mee in het leven

Neem dat maar van mij aan...:geslaagd:
 
Oprotten met je illegale meuk. Ilegale warez is een directe belediging voor betalende gebruikers... Opzouten, laat maar een berichtje achter op de pirate bay of zo.....:Z
 
Ik heb het pakket op de rommelmarkt gekocht en ik ben niet in het bezit van een bonnetje of handleiding.

Ben ik dan ook illegaal bezig?
Als je iets op marktplaats koopt, ben je dan ook legaal bezig?

Mens schei toch uit met je richlijnen en bied gewoon hulp aan zoals ieder ander mens doet.

Wie weet heeft iemand software illegaal gedownload omdat ie het anders niet kan bekostigen?

Hulp geven of vragen kost niets en wie weet kan diegene je ook ergens mee helpen als jij om hulp vraagt. Dat noemen ze sociaal gedrag en daar kom je een stuk verder mee in het leven

Neem dat maar van mij aan...:geslaagd:


Hulp bieden prima, maar..................:
-als je eerst je best gedaan hebt het zelf te vinden/op te lossen
-als je niet gewoon te lui bent om te lezen en je het voorgekauwd wilt krijgen (zie vorige punt)
-als je een legaal pakket op een legale manier verkregen hebt
Moet je kijken hoeveel/weinig(?) vragen er hier dan nog overblijven!
 
Ik snap wel dat mensen met illigale software niet geholpen worden op fora.

Echter zouden de anti warez mensen moeten begrijpen dat je niet zomaar iemand kan beschuldigen op grond van een vage verdenking.

Neem nou Raphie, die begint meteen te blaten, nog voordat er vast staat of het legaal of illigaal verkregen is.

In mijn ogen compleet ongegrond omdat er veel al geen bewijs is.



Ter illustratie: Ik heb al 2 keer een drumcomputer gekocht, nieuw zonder adapter.
Kortom een missende hanleiding behoort ook tot de opties.
 
Ik heb het pakket op de rommelmarkt gekocht en ik ben niet in het bezit van een bonnetje of handleiding.

Ben ik dan ook illegaal bezig?
Bij de Korg Legacy staat er vrij expliciet vermeld dat je het pakket niet mag overdragen. Bij andere softwarepaketten moet je het overdragen eerst melden zodat ze het daar rond kunnen maken. Dus, nee, niet illegaal, want richtlijnen gaan niet boven de wet, maar wel contractbreuk.

Mens schei toch uit met je richlijnen
Bericht door een moderator:
Dat bepalen wij als moderators nog altijd. Wij hebben hier duidelijke regels wat betreft illegale software.


Wie weet heeft iemand software illegaal gedownload omdat ie het anders niet kan bekostigen?
Ja, en? Waarom verdient 'ie dan evengoed hulp?
Hulp geven of vragen kost niets
Toevallig kost het dat wel, want ik mag voor mijn pakket meer geld neertellen omdat anderen dat niet doen. Het bedrijf in kwestie wil ook nog graag voortbestaan, en als dat niet goedschiks gaat moeten de prijzen maar omhoog.

Dat noemen ze sociaal gedrag
Sociaal gedrag betekent ook dat je netjes betaalt voor wat je gebruikt.

en daar kom je een stuk verder mee in het leven
Als je eens goed je ogen opendoet zie je dat het gros van de warezkonijntjes alleen maar neemt en niet teruggeeft.

Echter zouden de anti warez mensen moeten begrijpen dat je niet zomaar iemand kan beschuldigen op grond van een vage verdenking.
Die verdenkingen zijn over het algemeen heel snel uit de wereld te helpen. Als ik hulp nodig heb met Ableton en ik ga eerst even vertellen wat ik allemaal al heb geprobeerd (gezocht op de CD, gezocht op de forums, etc.) ipv gewoon HULLEP te roepen geeft dat al een heel andere indruk.
 
Neem nou Raphie, die begint meteen te blaten, nog voordat er vast staat of het legaal of illigaal verkregen is..

Volledig mee oneens: Mensen die zich aangesproken voelen kunnen wegblijven, mensen met orginele software voelen zich hierdoor niet aangesproken en ondersteunen juist dit initiatief.

Ik wordt een beetje moe van al die jankers die wel 400 euro uitgeven voor een 9e hands JUNO 106 of 1.200 euro voor een TR-909 maar niet willen investeren in een fatsoenlijke sequencer. Omdat het online beschikbaar is betekent nog niet dat je het zo maar moet pakken. Ik ben daar fel op tegen en zal het in die gevallen ook niet nalaten om dat kenbaar te maken. Dat ik me daarmee niet populair maak onder de warez nichten hier kan me echt niet boeien.
 
@Yoozer
Verdenkingen uit de wereld helpen ?

Iedereen in Nederland is toch onschuldig zonder belastend bewijsmateriaal ?

Waar ik me ook wel aan stoor is idd het vragen stellen zonder zelf moeite te doen maar dat terzijde.

Excuus voor het om zeep helpen van de thread.
 
@ bubba

iedereen althans 90% download wel eens iets en dan vooral om uit te proberen heb ik het idee

maar dit wil niet zeggen dat als je een tv uit de winkel jat je daarna nog ff aan de verkoper kunt vragen of hij de handleiding voor je heeft ;)
 
Ok ok, maar goed. Het blijft en het is internet, we leven tenslotte nu in de digitale wereld (alhoewel mijn voorkeur nog gaat naar analoog:peukie:)

Men kan zich voor alles voordoen wat ze willen. Kennis is zo op te zoeken op het net, dus meepraten kan altijd.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat het wel eens voor kan komen dat een zeer actieve gebruiker die bekend staat om zijn LEGALE bezittingen hier op het forum, met ik weet niet hoeveel berichten en kennis:eureka:

Hij of zij ook wel eens een plug-in ILLIGAAL in het bezit heeft gehad waarvan hij de kennis niet had.

Omdat hij zoveel LEGALE software bezit is men er dan van overtuigd dat hij dit keer ook weer LEGALE software heeft, dus wordt ie met open armen ontvangen terwijl die zelf loopt te zeveren dat anderen niet geholpen mogen worden omdat ze iets Illigaals hebben.


Je kunt het gewoon niet weten.

Is iemand eerlijk?


Ik help iedereen want je kunt het toch niet weten.

Ps....Symphonic choirs loopt als een trein.:D


Groetjes,

Bubba
 
Back
Top