Arturia Origin Keyboard

Oud nieuws in een nieuw jasje.
ARTURIA
 

Attachments

  • arturia_origin_keyboard.jpg
    arturia_origin_keyboard.jpg
    34,2 KB · Bekeken: 153
Origineel geplaatst door trancemo6
volgens mij is dit een vet ding en maakt het weeral leuker om echt iets te doen met je synth ipv erover zeveren hoeveel 12 bit gehalte of analoge delays het heeft. daar bestaat namelijk wel een oplossing voor. dat noemen ze extern routen en filteren.

:eureka: :okdan:
 
Origineel geplaatst door trancemo6
volgens mij is dit een vet ding en maakt het weeral leuker om echt iets te doen met je synth ipv erover zeveren hoeveel 12 bit gehalte of analoge delays het heeft. daar bestaat namelijk wel een oplossing voor. dat noemen ze extern routen en filteren.

Pcies man! We moeten eens ophouden met zeveren over het geluid. Da's helemaal niet van belang.
 
arturia.jpg


... de 'gewone' Origin, die was tenminste te proberen op de Messe.
Ook hier weer, overduidelijk in een zeer vroeg stadium. Best een impressive concept.
Veel potentieel, maar het blijft afwachten wat er zometeen uiteindelijk wordt gerealiseerd.
 
Wat zie ik daar? Zit er domino op? :{
 
Origineel geplaatst door mc_kwok
Pcies man! We moeten eens ophouden met zeveren over het geluid. Da's helemaal niet van belang.

Toch heeft hij een punt, want sommige users hier laten het vintage gebeuren wel erg ver doorschieten, en lijkt het alsof geluidjes maken en de oudheid/naam van de gear belangrijker is dan het uiteindelijke doel ervan; muziek maken! Niks mis mee hoor, iedereen zijn ding, maar voor sommigen is dat ene analoge brommetje, kraakje, fluitje, piepje enz enz niet zo heel belangrijk.

Betrouwbaarheid, onderhoud, workflow en bv. opslaan van presets des te meer. Ik zou zelf nooit z'n vintage apparaat in mijn studio neerzetten om de eenvoudige reden dat ik hier ondertussen zat gelezen heb over de problemen en sores die anderen met hun vintage collectie hebben. En voor de aanschaf en vaak revisieprijs van z'n dingetje kan je een hoop andere leuke dingen in je studio doen.

En ik blijf erbij, als mensen op de dansvloer staan en uit hun dak gaan op je platen dan is er geen mens die hoort of jij nu in maat 38 een echte ARP2600 of een (goede) emulatie geplngeld hebt. Dat is meer iets voor de audiofielen thuis :kroon:

Ik denk dat Arturia met de Origin wel een gat in de markt heeft aangeboord, want ik vermoed dat ik niet de enigste persoon ben die zo over "vintage" in z'n eigen studio denkt.

:koffie:
 
Origineel geplaatst door Carnivore

Met dit stukje vernuft heb je dus de mogelijkheid om bv. je Moog LFO's door de filters van de Prophet te halen, tot 4 synths gelijktijdig aanspreken etc etc...

dat kan helemaal niet.... en wat is er dan zo speciaal aan een moog LFO??


en voor de rest, ga maar eens luisteren naar een ARP2600....


[edit] er bestaat ook nieuwe echt vette shit trouwens, bijv: SE, Macbeth,Moog,Cwejman,Anyware,Jomox,FR,DSI en alles wat ik nog vergeet en ik steek mijn hand in het vuur dat dat vetter klinkt dan de Origin...

Neemt niet weg dat Origin bestaans recht heeft maar ga nou niet zeggen dat het bovenstaande wordt vervangen door Origin....[/edit]
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Flippen op design en looks ja, maar eigenlijk niet meer dan gewoon Vst's met hardware control.
De prijs vergoelijkend slaan ze straks weer met waanzinnige features naar je kop.
Mijn pc doet het net zo goed.
It's the idea, not the machine.

8)

idd ,en dat is ook het enige wat ze kunnen de dag van vandaag,kijk die hartmann neuron,wat die koste en aan welke prijs je hem 2de hands vindt,al wie deze mooie dingen nu koopt is morgen geschaapt.

zon dingen moet je idd kopen enkel voor de look,als de eerste eigenaar hem absoluut kotsbeu is en hem snel weg wil omdat hij er enkel zieker van wordt hem bij te houden en de prijs zo ziet zaken..,dan koop jet over voor peanuts,net zoals het gebeurt met de nordleads,virus,andromeda,SE,jomox,noem maar op,geen bal waardt,ben beniewt of bowen zijn broek zal scheuren met die polaris dinges he het is maar een grote bak vol met displays hoor,en voor degene die het niet weet lcds bestaan al lang hoor...

enfin ik vind die arturia een super look vooral dat paneel dan,kb is wat leeg..
 
Origineel geplaatst door Frank H
Big deal, een pc upgrade kost nog veel minder dan 1 nieuwe hardware synth, en de pc gaat vervolgens weer jaaaaaren mee.

en dan nog,een pc kan je makelijker stelen,want er zijn er overal,warez soft erop hup,en je bent vertrokken,beginnen sleuren met zon arturia snachts,wat als het controle paneel dichtklapt en je vingers zitten ertussen!!
 
Origineel geplaatst door HEXAGON
ben beniewt of bowen zijn broek zal scheuren met die polaris dinges he het is maar een grote bak vol met displays hoor,en voor degene die het niet weet lcds bestaan al lang hoor...

Het is gvd de Solaris ja! Met de S van sukkel. :duivels:

De Polaris is een heel ander bakkie verdoeme.
 
bijbedenksels: wie zei nu weerom dat vsts vet zullen zijn als er houten zijkantjes op zullen zitten, en zei dit smalend van dat gaat nooit gebeuren??

}:|
 
Ik heb hem maandag avond (vlak voordat hij in de auto werd geladen om naar de Messe te verteken) in het kantoor van arturia in grenoble mogen bewonderen en bespelen toen ik bij mijn broer op visite was. Ik heb zelf alleen analoge bakken (en dat blijft ook wel zo waarschijnlijk) maar deze bak klinkt echt mega bruut dik. Ik heb bijna elke VA gehoord tot op dit moment en ik kan met volle zekerheid zeggen dat de engine alles overtreft wat er tot nu toe op de markt gebracht is. Het probleem met de plugs van arturia is dat ze je pc leegzuigen en af en toe wat buggy zijn, maar dat is met deze hardware over. Echt een wreed dikke sound met heel veel opties.
Eindelijk iemand die deze bak echt heeft gehoord ipv de prietpraat van de kleuters en peuters hier:frons:
 
op de Messe samen met en paar mede synthforumleden een uur gesproken met de lead developer van de Origin en een zeer uitgebreide demo gehad van deze synthesizer. Laat ik voorop stellen dat ik bepaald geen fan ben van de software van arturia. Dus ik ging nogal bevooroordeeld dit apparaat bekijken.

Hoe anders is het om dit apparaat in de praktijk aan het werk te zien. Hij klinkt zo verschrikkelijk goed dat ik echt erg enthousiast was. Ook de bediening is heel erg goed doordacht (4 sporen multitimbraal) en met name de Origin mode (inclusief Galaxy optie:{) maakt hier een geweldige synth van met heel veel droommogelijkheden voor een sounddesigner.

Ik vind dit echt de verassing van de Messe voor mij. Ik heb geen enkele twijfel meer om er 1 te kopen na het horen en zien van deze synth. Ik hoop dat ze in staat zijn om het wat negatieve imago wat er een beetje rond arturia rondzingt te kunnen bedwingen, want deze synth verdient het om een groot succes te worden. Je moet het niet als de zoveelste kloon zien van die modellen, met name de combi mogelijkheden geven je hele mooie mogelijkheden voor sound design. Hij ziet er ook erg mooi uit in het echt (subjectief weet ik :D) hij is alleen wel erg groot voor een module. De keys versie vind ik persoonlijk niet zo mooi, maar dat is voor anderen misschien weer anders.

Nou maar hopen dat ze snel leverbaar worden, ik ben er klaar voor :okdan:
 
De opleverdatum is zeker uitgesteld? Op de webstek is ook al lange tijd niks te zien. More information soon.. Als hardwarefanaat sta ik wel open voor het concept, maar de magie van een anallog modulair systeem zal me wel voor zich winnen.
 
staat de keyboard versie van deze Origin ergens in een winkel in Nederland ?

begrijp ik goed dat alle VSTs van Arturia in de machine staan en dus buiten de PC worden 'berekend', da's mooi.

heikel en vaag punt. stuurt het keyboard poly AT uit naar de VSTs die in het apparaat zitten?

Zo ja dan samen met ribboncontroller lijkt me dit een interessant apparaat. wil ik wel eens uitproberen.
 
Back
Top