Arturia Origin Keyboard

Oud nieuws in een nieuw jasje.
ARTURIA
 

Attachments

  • arturia_origin_keyboard.jpg
    arturia_origin_keyboard.jpg
    34,2 KB · Bekeken: 152
Nou, kom maar op met je ijzersterke argumenten waarom dat niet zo zou zijn dan :D
 
....en daar gaan we weer
 
Origineel geplaatst door B.S.E.
....en daar gaan we weer

Nee jouw bijdrage aan dit topic is nuttig. 8o) Maar dit soort discussies hou je toch altijd.
 
Origineel geplaatst door Frank H
Ik snap nogmaals niet zo goed waarom een VST-bakker overstapt op hardware. Software is de toekomst, hardware niet. Piracy is sinds hun laatse producten ook geen probleem meer. Maar ik neem aan dat er marktonderzoek is gedaan en dat hier een redelijke markt voor is...

Als je legale plugs hebt, is je pc net een constant cash flowende pin automaat, updates hier upgrades daar.
Kapitalen ben je kwijt, maar dan moet je eerst wakker worden om dat te snappen.

Hardware is nooit weggeweest, zal er ook altijd blijven.
 
Een volle studio met gear is gewoon mooier dan een kamer met softwaredozen en een computerscherm vol icoontjes.

:geslaagd:
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
Een volle studio met gear is gewoon mooier dan een kamer met softwaredozen en een computerscherm vol icoontjes.

:geslaagd:

Dat vind ik ook wel, het lijkt dan net een kantoor waar geluid uit komt, met ene pc.
 
Origineel geplaatst door trash
Als je legale plugs hebt, is je pc net een constant cash flowende pin automaat, updates hier upgrades daar.
Kapitalen ben je kwijt, maar dan moet je eerst wakker worden om dat te snappen.

Sorry hoor, maar wat een onzin argument.
Niemand verplicht je om een softsynth te upgraden als je er tevreden mee bent en geen problemen mee ondervindt. Betaalde updates zijn meestal ook alleen als het product compleet vernieuwd is, zelfde principe als dat bijv. de Virus B wordt vervangen door een C en daar moet je ook gewoon voor betalen. Er zijn genoeg mensen die nog in alle tevredenheid met Reaktor 4 of FM7 werken.
De meeste updates van VST's zijn toch echt gratis, wees blij dat de developers steeds nieuwe dingen blijven toevoegen denk ik dan.

Origineel geplaatst door trash
Dat vind ik ook wel, het lijkt dan net een kantoor waar geluid uit komt, met ene pc.

Heb jij monitorspeakers en een keyboard op je kantoor staan dan?
 
Origineel geplaatst door Frank H
Sorry hoor, maar wat een onzin argument.
Niemand verplicht je om een softsynth te upgraden als je er tevreden mee bent en geen problemen mee ondervindt. Betaalde updates zijn meestal ook alleen als het product compleet vernieuwd is, zelfde principe als dat bijv. de Virus B wordt vervangen door een C en daar moet je ook gewoon voor betalen. Er zijn genoeg mensen die nog in alle tevredenheid met Reaktor 4 of FM7 werken.
De meeste updates van VST's zijn toch echt gratis, wees blij dat de developers steeds nieuwe dingen blijven toevoegen denk ik dan.

Je vergeet het stukje pc upgrade nog, cash

Buiten dat, heb ik het vooral over oude bakken, niet over virussen, maar over bakken waar al lang geen updates meer van komen.
Buiten dat niemand verplicht je, ware het niet dat er vaak hele buggy versies gereleased worden, er een update van moet komen, maar ipv ene update word het een upgrade, ketshingggg.
Voordeel van hardware buiten dat het gewoon rete goed klinkt, is dat je het ook makkelijker kunt verkopen dan soft.


Heb jij monitorspeakers en een keyboard op je kantoor staan dan?
Ik heb geen kantoor maar een studio.
 
Origineel geplaatst door Iedereen in deze thread
Blablablablabla Kakel Kakel Kakel yadda yadda blablabla ....etc...

Who gives a fuck anyways?
:D

-C-
 
Zullen we er geen hard vs. soft discussie van maken? ;)


Ik vind dit ding wel erg raar trouwens. Dit is toch gewoon een hele dure VA synth?
 
Origineel geplaatst door trash
Je vergeet het stukje pc upgrade nog, cash

Big deal, een pc upgrade kost nog veel minder dan 1 nieuwe hardware synth, en de pc gaat vervolgens weer jaaaaaren mee.

Buiten dat, heb ik het vooral over oude bakken, niet over virussen, maar over bakken waar al lang geen updates meer van komen.

Wat ik dus wilde zeggen was dat software de toekomst heeft. In hoeverre zie jij toekomst in bakken die 20 jaar geleden voor het laatst werden gemaakt? Denk je dat muzikanten over pakweg 30 jaar afhankelijk zijn van 50 jaar oude analoge synthesizers? De meesten zullen tegen die tijd wel kapot zijn en het aantal analoge synths dat nu nog wordt gemaakt is ongeveer op 1 hand te tellen en ik denk niet dat dat in de toekomst gaat toenemen.
Software wordt daarentegen alleen nog maar beter.

Buiten dat niemand verplicht je, ware het niet dat er vaak hele buggy versies gereleased worden, er een update van moet komen, maar ipv ene update word het een upgrade, ketshingggg.

Uit het feit dat je geen voorbeelden noemt neem ik dit niet erg serieus, het is ook makkelijk om dit te roepen.

Ja nu hou ik ook op met deze discussie :D Back ontopic...
 
Origineel geplaatst door Frank H
Big deal, een pc upgrade kost nog veel minder dan 1 nieuwe hardware synth, en de pc gaat vervolgens weer jaaaaaren mee.

Niet zo overdrijven, de coders zullen de max uit je cpu trekken om hun plug in kwaliteit naar boven te stuwen, en dan moet je weer aan een mulitcore. (the never ending cycle)

Wat ik dus wilde zeggen was dat software de toekomst heeft. In hoeverre zie jij toekomst in bakken die 20 jaar geleden voor het laatst werden gemaakt? Denk je dat muzikanten over pakweg 30 jaar afhankelijk zijn van 50 jaar oude analoge synthesizers? De meesten zullen tegen die tijd wel kapot zijn en het aantal analoge synths dat nu nog wordt gemaakt is ongeveer op 1 hand te tellen en ik denk niet dat dat in de toekomst gaat toenemen.
Software wordt daarentegen alleen nog maar beter.
Er is nu alweer een run op oude bakken, mensen willen karakter. En dat zal heel lang zo blijven, heb het al eens eerder gezien in de jaren 80 met de komst van digitaal.

History repeating.



Tja idd weer ontopic :D
Me laatste antwoord op H

Beetje dure synth wel }:|
 
Ik heb hem maandag avond (vlak voordat hij in de auto werd geladen om naar de Messe te verteken) in het kantoor van arturia in grenoble mogen bewonderen en bespelen toen ik bij mijn broer op visite was. Ik heb zelf alleen analoge bakken (en dat blijft ook wel zo waarschijnlijk) maar deze bak klinkt echt mega bruut dik. Ik heb bijna elke VA gehoord tot op dit moment en ik kan met volle zekerheid zeggen dat de engine alles overtreft wat er tot nu toe op de markt gebracht is. Het probleem met de plugs van arturia is dat ze je pc leegzuigen en af en toe wat buggy zijn, maar dat is met deze hardware over. Echt een wreed dikke sound met heel veel opties.
 
Ik wil niks zeggen over hardware vs software (volgens mij iedere keer opnieuw de meest nutteloze discussie die je maar kan voeren). Wat ik wel weet is dat er velen gebaat zijn bij hardware (niet iedereen werkt vandaag de dag met computers) en dan biedt die Arturia toch wel wat mooie dingen. Ik weet ook wel dat de CS80V niet klinkt zoals een echte CS80. Maar deze laatste is zeldzaam, (te) duur en voor de hobbyist dikwijls ook nog te groot en te zwaar ook nog. Ik heb echter de demo's van de CS80V gehoord en ook al vind ik die weinig overtuigend, ik hoor toch wel dat hij flink wat interessant potentieel heeft.

OK ... de design ben ik ook helemaal niet weg van, maar ja ... mijn SY99-en of EMU's zijn ook zo lelijk als de nacht, maar dat zegt niks over de kwaliteiten die die toestellen voor mij persoonlijk bieden. Zo ben ik er ook van overtuigd dat deze nieuwe VA voor bepaalde mensen veel kan te bieden hebben. Ik ben nog niet zeker of het iets voor mij zal zijn (eerst ook even hoe de prijs uiteindelijk zal evolueren), maar ik geef deze Origin een eerlijke kans.

Fijn van die ribbon controller. Alleen jammer dat je er dan ook niet de polyfone aftertouch in verwerkt, wat tenslotte toch één van de allerbelangrijkste elementen van een CS80 was. Maar ja, dan zou de prijs waarschijnlijk nog hoger gaan liggen. Hoe dan ook ... de moduleversie blijft voor mij erg interessant.

Dat voor mijn 2 cts.

:doei:
 
Origineel geplaatst door Frank H
Big



Wat ik dus wilde zeggen was dat software de toekomst heeft.




hoe meer bits hoe digitaler de zooi word

8o)
 
Origineel geplaatst door Frank H
Nou, kom maar op met je ijzersterke argumenten waarom dat niet zo zou zijn dan :D

Ik weet niet of je de trailer van dit stukje gear al bekeken hebt ? Maar dit ding ga ik zekers zelf eens aan de tand voelen (ben nu 75% zeker van een toekomstige aanschaf)

In dit apparaatje zitten ALLE Arturia producten, ben zelf al in bezit van hun Moog Modular emu en daarvan zeer gecharmeerd, nadeel is dat hun software aan je CPU zuigt een een crackhoer aan haar pijp... Met dit stukje vernuft heb je dus de mogelijkheid om bv. je Moog LFO's door de filters van de Prophet te halen, tot 4 synths gelijktijdig aanspreken etc etc...

Je computer wordt niet belast en met 10 uitgangen zal routing ook wel een juweeltje zijn

En over je HW opmerking ga ik nie eens in discussie :eureka:

Origineel geplaatst door TijsDJ
Ik heb hem maandag avond (vlak voordat hij in de auto werd geladen om naar de Messe te verteken) in het kantoor van arturia in grenoble mogen bewonderen en bespelen toen ik bij mijn broer op visite was. Ik heb zelf alleen analoge bakken (en dat blijft ook wel zo waarschijnlijk) maar deze bak klinkt echt mega bruut dik. Ik heb bijna elke VA gehoord tot op dit moment en ik kan met volle zekerheid zeggen dat de engine alles overtreft wat er tot nu toe op de markt gebracht is. Het probleem met de plugs van arturia is dat ze je pc leegzuigen en af en toe wat buggy zijn, maar dat is met deze hardware over. Echt een wreed dikke sound met heel veel opties.

:{ kijk!
 
Origineel geplaatst door Carnivore
Ik weet niet of je de trailer van dit stukje gear al bekeken hebt ? Maar dit ding ga ik zekers zelf eens aan de tand voelen (ben nu 75% zeker van een toekomstige aanschaf)

In dit apparaatje zitten ALLE Arturia producten, ben zelf al in bezit van hun Moog Modular emu en daarvan zeer gecharmeerd, nadeel is dat hun software aan je CPU zuigt een een crackhoer aan haar pijp... Met dit stukje vernuft heb je dus de mogelijkheid om bv. je Moog LFO's door de filters van de Prophet te halen, tot 4 synths gelijktijdig aanspreken etc etc...

Je computer wordt niet belast en met 10 uitgangen zal routing ook wel een juweeltje zijn


Als jij daar ~3000 euro voor over hebt, prima hoor. Ikke niet. Maar ik gun Arturia het beste en hoop voor ze dat er meer mensen zoals jij zijn, al was het alleen maar omdat ze dan niet failliet gaan en softsynths kunnen blijven ontwikkelen :)

En over je HW opmerking ga ik nie eens in discussie :eureka:

Damn :erm:
 
Hoeveel presets/patches heeft het beesie?? !!!! :D

( groetjes van de presets geiler)



:dubbel:
 
volgens mij is dit een vet ding en maakt het weeral leuker om echt iets te doen met je synth ipv erover zeveren hoeveel 12 bit gehalte of analoge delays het heeft. daar bestaat namelijk wel een oplossing voor. dat noemen ze extern routen en filteren.
 
Back
Top