Nieuw VST effect van Arturia: _Dist COLDFIRE

Nieuw VST effect van Arturia, de _Dist COLDFIRE "Dubbele vervormingsreactor". Onlangs lanceerde Arturia de FX Collection 3, maar daar maakt de _Dist COLDFIRE (nog) geen onderdeel van uit. Dit is een nieuwe toevoeging die apart verkrijgbaar is.

Dist COLDFIRE is een vervormingseffect. Van buizenverzadiging naar sonische vernietiging. Een combinatie van analoge en digitale algoritmen met diepe modulatie en bijna oneindige vervormingsmogelijkheden voor je geluid.

Dist COLDFIRE heeft twee 'distortion-engines', waarmee je geheel nieuwe geluiden kunt creƫren met ELK ingangssignaal. Van pompende analoge imperfecties tot hybride industriƫle soundscapes. Verander, experimenteer, draai, verpletter en geniet van zowel het middel als het doel.

Zie: Arturia - Dist COLDFIRE - Dist COLDFIRE



1662218391643.png



1662218418636.png
 
Ik heb een i7-5820K maar die heeft er wel moeite mee, vooral wanneer je beide distortion modules op Transistor zet...

Gekke is dat ik in Windows taakplanner slechts rond de 17% zit, maar in Ableton heb ik telkens CPU spikes met dropouts en zit ik gemiddeld rond de 40%. Met enkel 1 plugin en audio van mijn TR-8S (dus niet eens een softsynth). Buffer op 256 samples, normaal kan ik makkelijk op 128 draaien, maakt ook bijna geen verschil eigenlijk. Wanneer ik hem op 512 zet heb ik geen CPU spikes meer, maar zit ik nog steeds gemiddeld rond de 40% CPU in Ableton...

Ableton kijkt tcoh naar de performance per thread? En taakplanner naar het geheel van alle cores meen ik?

Trouwens een tip voor als je een wat oudere cpu hebt. Process Lasso (freeware) neemt dat over van windows en zitten ook diverse prestatieschema's in, voor als je het absoluut maximale eruit wil halen zeg maar :D
 
Dat was ook mijn gedachte toen ik 'm hier postte. Ik denk dat gitaristen dromen van een fysiek gitaarpedaal op de vloer (mijn eerste echte distortions, haha) met de opties van deze plugin. Nu nog een mooie expander / compressor optie toevoegen en de ultieme 'vervormingsreactor' is geboren.

De Source Audio Ultra Wave doet zoiets in pedaalvorm. Dus het is er al. Er zit ook een compressor en Tremelo in etc.
 
Back
Top