Arturia Origin Keyboard

Oud nieuws in een nieuw jasje.
ARTURIA
 

Attachments

  • arturia_origin_keyboard.jpg
    arturia_origin_keyboard.jpg
    34,2 KB · Bekeken: 152
Erg, erg gedurfd... en afgekeken van de Radias/M3 ;). Niet moeders mooiste. Maar het lijkt er wel op dat de processing in het toetsenbord zelf zit; en het paneel een "gewone" remote is - met een joekel van een display.
 
Gewaagd inderdaad! Ik kan niet in hun knip kijken natuurlijk, maar zou het kostentechnisch niet verstandiger zijn om, radiasgewijs, een keyboardunit te kunnen koppelen met de desktop unit, in plaats van 2 verschillende producten?
 
Ze weten duidelijk niet meer wat uitvinden om die digitale shit te doen verkopen,en telkens weer met retentie van technologie natuurlijk,zo kan je volgend jaar weer iets 'nieuws' kopen.
 
die groovebox-uitvoering zou al duur worden, laat staan deze kerstboom

doe mij maar een rack-versie, ik kom om in de toetsen hier
 
Mmmmm.....Ik denk een adviesprijs van 3999 euro's, wat denken jullie jongens ? :D
 
Alle vsti's van hun, in een mooi gelikt, design hardware pakketje :confused:

En daar dan een dikke 3000 mil opzetten ! Jongens we gaan er weer massaal in tuimellen :D Let maar op !! ......

:bekdicht:
 
Ik heb gehoort dat hij ook de nieuwe vista draait, met mogelijkheid om je gaming stuur vast op het klavier te monteren. Zo kun je als je even geen inspiratie hebt nog altijd de nieuwe need for speed carbon kan spelen, we zijn de snake varianten op muziek hardware immers onderhand wel ontgroeid...




:yamaha:
 
Prototype stond vandaag in Frankfurt. Volgens mij werkte hij nog niet, hij was in ieder geval niet aangesloten om hem te testen.

Frankfurt_2007_Arturia_Origin.jpg
 
:erm: Dacht dat er na de Open labs Miko niets lelijkers zou verschijnen, maar ze hebben 't toch weer geflikt..
 
Flippen op design en looks ja, maar eigenlijk niet meer dan gewoon Vst's met hardware control.
De prijs vergoelijkend slaan ze straks weer met waanzinnige features naar je kop.
Mijn pc doet het net zo goed.
It's the idea, not the machine.

8)
 
Design

Design

De nieuwe Korg produkten volgen dezelfde design trend.

T'is weer eens wat anders.
 
Ik weet niet hoe dat bij jullie zit maar ik krijg van zoiets een lamme schouder, een dieptepunt qua ergonomie, verdringt de muis met stip! Geef mij maar een M5N voor die 3999 euro, blijf je fit van.
 
ik snap dit soort producten niet zo goed...net het wiel weer uitvinden
 
Klapt dat controlepaneel niet naar achteren als je dr een beetje tegenaan duwt? lijkt me niet echt makkelijk.. Liever gewoon controls op t keyboard zelf dan.

Vanaf de kant van het publiek ziet een masterkb + laptop er geloof ik hetzelfde uit..

Neem je een masterkeyboard met ingebouwde audio-interface, mooi laptop, beetje software, moet je met 4000e toch al een heel eind komen denk ik :D
 
Ik snap nogmaals niet zo goed waarom een VST-bakker overstapt op hardware. Software is de toekomst, hardware niet. Piracy is sinds hun laatse producten ook geen probleem meer. Maar ik neem aan dat er marktonderzoek is gedaan en dat hier een redelijke markt voor is...

De looks vind ik ook een beetje jammer. Als je dan toch een retro-synth maakt was het misschien wel leuk geweest om hem er dan ook zo uit te laten zien. Bijvoorbeeld wat elementen van de Minimoog, CS80, 2600, Prophet, Jupiter bij elkaar gooien in het design. Zo'n kille witte kleur vind ik er niet goed bij passen. Die ribbon controller is echter wel tof.
 
Dude dat ding is echt te lelijk voor worden. Begrijp het ook niet echt als je toch met VSTĀ“s wilt werken kan je toch net zo goed een laptop pakken met een goed masterkeyboard en conroller, veel goedkoper....

Maar idd er zal wel een markt voor zijn. Zal ook wel erg duur zijn...
 
Origineel geplaatst door Frank H
Software is de toekomst, hardware niet.


:koffie: de aanmaakblokjes voor het vuur zijn er weer op gegooid
 
Back
Top