Ats-1 Analog Tape Simulator

Is geheel analoog, geen ad-da conversie en geen latency dus....Komt van o.a. de maker van Pendulum Audio vooral bekend om z'n zeer goede compressor.

http://www.anamodaudio.com/
 

Attachments

  • ats1frontphoto.jpg
    ats1frontphoto.jpg
    83,2 KB · Bekeken: 120
Origineel geplaatst door elektrovolt
zoek hier eens naar 'bandrecorders' , dan vind je een hoop.
maar om snel te antwoorden: veel Akai GX'en zijn wel fijn, de 620 / 625 / 630 / 737 etc.
teac / revox decks zijn ook niet heel duur, alleen vooral bij revox moet je extra goed opletten dat de koppen niet versleten zijn.

dit zijn decks die je heel makkelijk 2e hands kan vinden en niet veel kosten.

Ik wil misschien ook wel een tapedeck, maar dan liefst een multi-spoor.. Of haal ik me dan zoveel ellende met tapes op de hals? Ik heb een Revox maar helaas is die erg slecht qua geluid, de koppen zijn namelijk erg versleten..

R
 
Origineel geplaatst door FrankH
Volgens mij is de grootste truuk om een kenmerkende tapesound te krijgen het gebruik van een goede BIAS, het liefst regelbaar / instelbaar. Dus kijk of de beoogde recorder dit aan boord heeft.

hoeft zeker niet, als je gewoon een goede standaard tape gebruikt (456) en de recorder hier goed op is afgesteld zou het goed moeten klinken. het is wel zo dat als je redelijk in het rood opneemt dat het lekker vies gaat klinken zonder echte oversturing. ik neem vaak op met DBX noise reduction en dan het liefst met de meters helemaal in het rood.
 
Volgens mij is de grootste truuk om een kenmerkende tapesound te krijgen het gebruik van een goede BIAS, het liefst regelbaar / instelbaar.

Mmm heb al een tijdje rond gekeken op internet maar ben er nog geen tegen gekomen die dat heeft.
Weet iemand een model die dat wel heeft ?

1 ding is zeker voor $3000 koop je met gemak een goed tape recorder met een zooitje banden.
 
Wat ik niet begrijp is dat je sound opneemt op tape om het daarna weer digitaal om te zetten voor cd. Wat je erin stopt haal je door de adda omzetting er juist weer af.

:confused:
 
Origineel geplaatst door beerteddy
Wat ik niet begrijp is dat je sound opneemt op tape om het daarna weer digitaal om te zetten voor cd. Wat je erin stopt haal je door de adda omzetting er juist weer af.

:confused:

Mits je verre blijft van converters van Yoko kwaliteit voegt dit proces wel degelijk iets goeds toe aan je geluid. Al hoewel, je kunt het ook eens proberen met slechte converters, wie weet is de sound wel erg vet.
 
@BeerTeddy.

Tijdens de AD conversie word als het goed is vrijweing aan het geluid verandert, en dus de toegevoegde ''tape sound" gewoon opgenomen.

Gr Daan
 
@Radiance, dit zal zeker heel goed en kwalitatief spul zijn, zal ik zeker niet ontkennen.
Alleen 3000euro is wel aardig prijzig voor de gemiddelde thuismuzikant..;) Vaak zijn de synths die in het bezit zijn hiet nog niet eens een derde van de prijs van een ATS...

Daarom gaf ik het alternatief van de SPL charisma, wat als een tape-saturisatieunit op de markt is gezet, deze unit geeft ook een heerlijk sausje over je tracks. Kost alleen iets minder...Ik ben zelf heel tevreden met de charisma icm met tube vitalizer..

En 2ehands tape-recorder of zelf een oude akai hifi-tapedeck kan ook de tapesound geven.

Ik denk dat deze unit echt meer bedoeld is voor grote studios die in opdracht werken etc. Neemt niet weg dat een audiofiel met een hoop knaken er natuurlijk ook gewoon een in de studio kan hebben.

Ik hoop trouwens niet dat je mij ook onder de noemer Staphorst plaatst hehe...
 
Origineel geplaatst door Arv
Geweldig.. Iedereen opnemen met 2784Khz en 23474bit sampling en dan daarna door dit apparaat raggen om er wat hiss en distortion aan toe te voegen.. hahahahaha.... lol

:D analoge imperfectie kan zo lekker klinken terwijl digitale imperfectie iets is wat je zoveel mogelijk wilt voorkomen.
 
Origineel geplaatst door Septic
@Radiance, dit zal zeker heel goed en kwalitatief spul zijn, zal ik zeker niet ontkennen.
Alleen 3000euro is wel aardig prijzig voor de gemiddelde thuismuzikant..;) Vaak zijn de synths die in het bezit zijn hiet nog niet eens een derde van de prijs van een ATS...

Daarom gaf ik het alternatief van de SPL charisma, wat als een tape-saturisatieunit op de markt is gezet, deze unit geeft ook een heerlijk sausje over je tracks. Kost alleen iets minder...Ik ben zelf heel tevreden met de charisma icm met tube vitalizer..

En 2ehands tape-recorder of zelf een oude akai hifi-tapedeck kan ook de tapesound geven.

Ik denk dat deze unit echt meer bedoeld is voor grote studios die in opdracht werken etc. Neemt niet weg dat een audiofiel met een hoop knaken er natuurlijk ook gewoon een in de studio kan hebben.

Ik hoop trouwens niet dat je mij ook onder de noemer Staphorst plaatst hehe...

Tja, is wel duur ja.....alleen gaat het wel over $3000, dus dat is nu ongeveer 2320 euro. Maar we moeten nog maar zien wat ie in Nederland gaat kosten. Meestal kost ie met invoer rechten BTW etc. etc. toch weer meer dan gedacht.
Ik zelf geloof wel in High end apparatuur. Ik koop bv liever één goed effect dan 3 middelmatige voor hetzelfde geld.
Het is gewoon een kwestie van prioriteiten stellen. Als je de studios van de gemiddelde thuismuziekant hier soms ziet staat daar echt heel veel in. Neem b.v. je eigen studio, wat een waslijst....Maarja, dat moet iedereen natuurlijk zelf weten.
Wat ik bij me zelf wel heb gemerkt is dat, toen ik m'n eerste high end compressor kocht, ik veel meer m'n best ging doen om goed uit te mixen. Ik had zeg maar niet meer het excuus dat het aan de apparatuur kon liggen. Achteraf bleek die compressor nou ook weer niet zo goed (een Focusrite RED3) maar m'n mixen klonken wel een stuk beter omdat ik me d'r veel meer in verdiept had en veel meer m'n best deed.
 
Laatst gewijzigd:
De pest met dit soort duur spul is dat je zo moeilijk het kan testen of het is wat je zoekt want de plaatsen waar je het apparaat daadwerkelijk kan 'ervaren' zijn redelijk zeldzaam.
 
Origineel geplaatst door FrankH
Een tapesnelheid van 19 cm/s is prima. Volgens mij is de grootste truuk om een kenmerkende tapesound te krijgen het gebruik van een goede BIAS, het liefst regelbaar / instelbaar. Dus kijk of de beoogde recorder dit aan boord heeft.

wat is bias ook al weer ?
en tape saturation ,..oversturing ,..ofsoietstoch?

iig ben beetje met arv eens; eerst alles op mega hoge bit quality werken met de duurste kaarten in pc voor recording ,..voor t erin gaat nog ff door een distressor/ ander extreem 3000+ eu app.
twee uitersten ...ist nodig ...?

ik heb bv een telefunken magnethophon 201
die scoor je voor 20 eu ebay doitslande
maar welk functies op bv oude decks moet je op letten wat belangrijk kan zijn ,...
neemt iig lekker dik overstuurdt op zit zo,n naaldje in int rood is lichte distortion ,..echt heel licht geen crackle ofso
deze heeft autoreverse,....ja eg 1/2/en p...?
op een jaren 60 deck ?
wist niet dat dat toen al bestond....?

en die akai deck mannn daar slingeren dr zoveel van ,..wat / welke nou eg intressant zijn
weet wel dat iedereen praat over revox b77
by mn oude werk hadden ze dr ook drie van die koffer tapemachines


deze heb k dus ,..niet de deluxe versie silveren randje
met td 20 telfunken ,..mic...scheerapp. model

http://cgi.ebay.de/Magnetophon-Tonb...ryZ22493QQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

:halleluja
 
Negative+

Probeer misschieen eens zo'n technics cassettedeck met dbx.
Voor 40 euries makkelijk te scoren en ook erg leuk als je hem flink het rode instuurt.
 
kwil nou wel s weten wat erop op een oud tapemachine moet zitten ,....om intressante zijn voor opnames ,..dus t saturation geluid ,...[wat t precies is?]

kijk deze telefunken trouwens mooi app
heeft op foto 9 van 11 een switch tussen de spoelen das waarschijnlijktape snelheid ,..
nou wat ik nogweet van mn dat deck [kapot grr] = dat asje op hogere khz opnam dan kan dr minder op de tape ,..
dus sneller spelen van de speoeln beter quality ,..

das iig een onderdeel wat belangrijk kan zijn by een oude recorde,..
niet alle tapes de akais ensoo hebben dat,...
deze dus ...
http://cgi.ebay.de/TELEFUNKEN-MAGNE...1QQihZ019QQcategoryZ22493QQrdZ1QQcmdZViewItem

foto 9 van 11
er staat ; Technische Daten:

Breite: 495 mm, Höhe: 345 mm, Tiefe: 190 mm

Senkrecht- und Waagerechtbetrieb möglich

Bandgeschwindigkeit wählbar für 4,75 - 9,5 und 19 cm/sec

4-Spur Stereo

een multritracker dus ...???
wel meer drie speeds
leuuke machine denk ik !
 

Attachments

  • telefunken.jpg
    telefunken.jpg
    29,5 KB · Bekeken: 64
pic vergeten

volgensmij heeft deze 1/2 inch tapes ?
*D
 

Attachments

  • aeg.jpg
    aeg.jpg
    21,8 KB · Bekeken: 59
@Frans K
Ik heb laatst een oude Pioneer cassettedeck aan mn pc gehangen en daar werd ik niet echt vrolijk van.
Een goede bandrecorder schijnt ook beter te klinken als een cassettedeck.



Ik denk dat ik dus voor een Akai bandrecorder ga.
En dan het liefst een GX-630 DB.
Weet iemand wat voor tape hier op gaat?
Meters.jpg
 
Back
Top