wat zou ik aan mijn mackie hangen?

C

crazyboris

Guest
Ik ben op zoek naar een recorder die overweg kan met midi time code. Ik zou die dan aan de 8 direct outs van mijn Mackie 1604 VLZ pro hangen. Wat denken jullie? Moet ik gaan voor een 8-track recorder, een DAT recorder of een HD recorder? Alle tips zijn welkom.

slaapwel :Z
 
DAT is passé,
analoge 8track magneetband ook,
HD's daarentegen worden vandaag wel meer gebruikt
 
Origineel geplaatst door JazzMann
HD's daarentegen worden vandaag wel meer gebruikt
ja maar die zijn wel nogal duur... mss dat je mij enkele betaalbare 2dehands modellen kan opsommen? :geslaagd:
 
Heb je dan geep pc of laptop waar je een Motu ofzo kan aanhangen?
Waar ligt jou grens tussen 'nogal duur' & 'betaalbaar'?
In welke context/config wil je hem gebruiken ?
 
Origineel geplaatst door crazyboris
ja maar die zijn wel nogal duur... mss dat je mij enkele betaalbare 2dehands modellen kan opsommen? :geslaagd:

Je ziet vrij regelmatig wat oudere 2e-hanz hd-multitrackers van o.a. Fostex , Tascam, Akai op Ebay. Deze merken staan geloof ik wel vrij goed bekend.
Dat zijn dus echte 'rack-recorders', niet van die dingen met ingebouwd mengpaneel (want dat heb je al...) Als je persé standalone wilt werken (dus zonder DAW ertussen) is dat misschien best een oplossing voor niet al te veel geld. En nooit geklooi met heen-en-weer spoelen.

Maar een mooie taperecorder lijkt me ook helemaal niet zo slecht, kost erg weinig en klinkt ook nog eens extra vintage... ;) Tape sync is daarbij vaak een specifieke optie, dus niet zomaar de eerste de beste kopen.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door JazzMann
Heb je dan geep pc of laptop waar je een Motu ofzo kan aanhangen?
Waar ligt jou grens tussen 'nogal duur' & 'betaalbaar'?
In welke context/config wil je hem gebruiken ?
ik gebruik geen pc meer om muziek te maken
het hoeft geen top notch apparaat te zijn maar wel een v degelijke kwaliteit. ik ken eigenlijk de prijzen niet. €300 mss, meer kan ook, maar liever minder. 'k weet het zo niet... het mag best al wat ouder zijn, zolang het maar goed werkt ben ik tevreden :)
ik zou die hd-recorder aan de inserts en direct outs van mijn mixer hangen, als dat een antwoord is op je vraag.

Origineel geplaatst door Hanz
Je ziet vrij regelmatig 2e-hanz hd-multitrackers van o.a. Fostex , Tascam, Akai en Roland op Ebay.
Deze merken staan geloof ik wel vrij goed bekend.
Als je persé standalone wilt werken (dus zonder DAW ertussen) is dat misschien best een oplossing.

Maar een mooie taperecorder lijkt me ook helemaal niet zo slecht, kost erg weinig en klinkt ook nog eens extra vintage... ;) Sync is daarbij vaak een specifieke optie, dus niet zomaar de eerste de beste kopen.
bedoel je zo'n een reel-to-reel recorder of een 'gewone' cassetterecorder?


ik heb al 20-bit hd-recorders zien passeren op ebay. zit er eigenlijk veel (hoorbaar) verschil tss 20 en 24 bit?

edit: nog een vraagje:
Als je een DAT-recorder aan de tape outs van je mixer hangt, neemt die dan verschillende sporen op of zet die alles op 1 en hetzelfde spoor?

spx 4 teh replies
 
Origineel geplaatst door crazyboris
bedoel je zo'n een reel-to-reel recorder of een 'gewone' cassetterecorder?

Reel-to-Reel inderdaad.
Check eens: http://www.audiosurvivors.nl/taperecorders.html

ik heb al 20-bit hd-recorders zien passeren op ebay. zit er eigenlijk veel (hoorbaar) verschil tss 20 en 24 bit?

Tja, hoorbaar, dat ligt aan je eigen oren natuurlijk... :D
Het verschil in bitdiepte 20/24 bits is vooral een kwestie van dynamiek en signaal-ruisverhouding.
D.w.z. ook dat je met 24 bits wat minder strak altijd op het juiste piekniveau hoeft in te sturen zonder dat je je dynamiek uiteindelijk hoorbaar aantast.
Laat ik zo zeggen, ik zou liever een 44.1 khz / 24 bits recorder hebben dan een 48 khz / 20 bits.
En natuurlijk is het dan ook weer zo dat de kwaliteit van de converters uitmaakt, maar ik vraag me af of je nù wat aan die wetenschap hebt als je een wat oudere HD-recorder gaat uitzoeken.

Laten we eerlijk zijn, het is niet alsof het een rampzalig iets is als je met 20 bits resolutie of wat oudere machine aan de slag moet. Naar ik je begrijp komt budget op de eerste plaats.
En dan ben je met een leuke 8-track HD recorder misschien wel het makkelijkst af als je lekker wilt jammen.

Origineel geplaatst door crazyboris
Als je een DAT-recorder aan de tape outs van je mixer hangt, neemt die dan verschillende sporen op of zet die alles op 1 en hetzelfde spoor?

Uhhh... Tape Outs als zijnde de stereo output van je mengpaneel? Daar maakt een willekeurige recorder gewoon 2 sporen (links/rechts) van, logisch ook... :D
Als je bedoelt: DIRECT outs, dan ligt het aan het aantal sporen van je recorder, maar in principe komt iedere direct out op z'n eigen spoor terecht.
 
Origineel geplaatst door Hanz
Reel-to-Reel inderdaad.
Check eens: http://www.audiosurvivors.nl/taperecorders.html


Tja, hoorbaar, dat ligt aan je eigen oren natuurlijk... :D
Het verschil in bitdiepte 20/24 bits is vooral een kwestie van dynamiek en signaal-ruisverhouding.
D.w.z. ook dat je met 24 bits wat minder strak altijd op het juiste piekniveau hoeft in te sturen zonder dat je je dynamiek uiteindelijk hoorbaar aantast.
Laat ik zo zeggen, ik zou liever een 44.1 khz / 24 bits recorder hebben dan een 48 khz / 20 bits.
En natuurlijk is het dan ook weer zo dat de kwaliteit van de converters uitmaakt, maar ik vraag me af of je nù wat aan die wetenschap hebt als je een wat oudere HD-recorder gaat uitzoeken.

Laten we eerlijk zijn, het is niet alsof het een rampzalig iets is als je met 20 bits resolutie of wat oudere machine aan de slag moet. Naar ik je begrijp komt budget op de eerste plaats.
En dan ben je met een leuke 8-track HD recorder misschien wel het makkelijkst af als je lekker wilt jammen.

kewl :)
ferme bakken!

ik dacht zo, wrm eigenlijk een duurdere 24 bit recorder als je ook een goedkopere 20 bit kan kopen. vroeger werd er toch ook aangename beluisterbare muziek mee gemaakt?
ik ben een n00b op dit gebied, dus vergeef mij mijn uitspraken :okdan:
 
Origineel geplaatst door Hanz
Uhhh... Tape Outs als zijnde de stereo output van je mengpaneel? Daar maakt een willekeurige recorder gewoon 2 sporen (links/rechts) van, logisch ook... :D
makes sense, 2 outs = 2 sporen...
 
Origineel geplaatst door crazyboris
ik gebruik geen pc meer om muziek te maken

Niet dat ik een welles/nietes discussie wil opstarten over PC gebruik in muziek, maar ik ben toch wel benieuwd waarom je deze keuze maakt.

:)
 
Origineel geplaatst door Flesje
Niet dat ik een welles/nietes discussie wil opstarten over PC gebruik in muziek, maar ik ben toch wel benieuwd waarom je deze keuze maakt.

:)
mijn creativiteit daalt er door..... hmmmm... en kvind het ook niet zo leuk meer
 
Back
Top