Mijn studio annex crib XI [post hier foto's!]

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ziet er goed uit Leo!

En weer een Pro One ook.......:halleluja Ik kan er niets aan doen; het blijven gewoon mooie synths :luv:
 
Origineel geplaatst door Jsc
Ha Leo,postbode toch nog geweest zie ik;)

het was GLS, jan boender. de doos was ook nog in orde. tnt smijt toch harder denk ik. ;)
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Ziet er goed uit Leo!

En weer een Pro One ook.......:halleluja Ik kan er niets aan doen; het blijven gewoon mooie synths :luv:

ja, dat heb ik toch ook wel gemerkt. maar ook dit gaat nergens meer over, van de week ging er 1 voor ruim 600 pond (900 euro) op ebay. en daar waren toch echt 3 bieders actief tussen 650 en 900 euro. 2000 gulden voor een pro-one!
 
Origineel geplaatst door Leo
ja, dat heb ik toch ook wel gemerkt. maar ook dit gaat nergens meer over, van de week ging er 1 voor ruim 600 pond (900 euro) op ebay. en daar waren toch echt 3 bieders actief tussen 650 en 900 euro. 2000 gulden voor een pro-one!


shiiiit, ik moet er ooit weer 1tje scoren, de mijne destijds moeten verkopen voor mijn 909 waar ik ook heel blij mee ben .. maar die pro one dat jeukt toch..
 
Ja, dat soort uitschieters zal je altijd blijven zien, zeker op Ebay :) Ik zelf zou dat er niet gauw voor betalen denk ik, want er zijn nog meer dan genoeg Pro Ones in omloop (gelukkig) dus heel zeldzaam zijn ze niet.

Persoonlijk vind ik 700 euro voor een net exemplaar redelijk. Maar ja, wie ben ik?

Wie weet loop ik er ooit eens tegenaan............:walker:
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Persoonlijk vind ik 700 euro voor een net exemplaar redelijk. Maar ja, wie ben ik?

zoiets had ik ook gedacht, voor een echt mooie. maar het blijft lastig. waarom is de ms20 de laatste 2 jaar wel gemiddeld zo'n 25% duurder geworden en zou de pro-one prijs in die periode maar marginaal stijgen?!
ik weet het: vraag en aanbod, maar als je er goed over nadenkt is dat geen echte verklaring. of is de vraag naar ms20 dan zó groot?! (aanbod is er zat.)

je ziet zo veel waanzin dat ik eigenlijk nog maar kijk of het makkelijk goedkoper kan, of ik het geld heb liggen en of ik het over heb voor een bepaalde synth. 'de markt' volg ik niet meer.
 
Origineel geplaatst door rombraz
shiiiit, ik moet er ooit weer 1tje scoren, de mijne destijds moeten verkopen voor mijn 909 waar ik ook heel blij mee ben .. maar die pro one dat jeukt toch..

Een 909 + een korg M1 preset 17, en je maakt alle 90's kermishouse na. ;) :D 8)

Denk je nog eens aan de mixer die ik hier voor je heb staan? :engel:
(zie pb's, ik heb geen telefoon)
 
Origineel geplaatst door Leo
ja, dat heb ik toch ook wel gemerkt. maar ook dit gaat nergens meer over, van de week ging er 1 voor ruim 600 pond (900 euro) op ebay. en daar waren toch echt 3 bieders actief tussen 650 en 900 euro. 2000 gulden voor een pro-one!

toch wel raar idd want soms zijn ze 550.- en soms schieten z e400 omhoog
tis een cem synth zoals velen poly ook de 3340 enso hebben
maar mag duidelijk zijn mede door t routing matrixje links er hele weirde / strakke sound s uit te krijgen zijn en niet alleen een scherpe lead / dikke bass
koop dan een prodigy / sh 101
deze pro one nodigt uit tot experimenteer soundz


leo haal maars de osc uit de mixer en zet t filter netjes in zelf osc. met tracking beetje toonhoogte tunen ...en dan een sequemce vd maq in de filter cv in stoppen ...
instan cybotron

ok erg ok filter de pro one lekker te controllen ...2 env

filter in drums erdoor heen imagin dan een cv van een sequencer eby
lol lol lol zegkje
tis eg een synth die qa mogelijheden mischien iets onderdoet voor een ms20 maar wel weer hele andere specs heeft osc b .> filter mod bv niet veel synth hebben dat !
hij is niet 1 op 1 te vergelijkn mt een p600 /p5 denk ik terwijl t wel een "kind "is van de rev 3 serie
die hier laats werd omvergeblazen ,..weggeveegd van tafel
net oft onderhand een slechte synth was ???
maar goed
denk dat tegenwoordig67-a700 normaal is ja

voor ik gezeik krijg pix plakke een tje ouit de oude doos [momenteel ismn voeding stuk ...
pro one grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr !
 

Attachments

  • s4021146.jpg
    s4021146.jpg
    847,4 KB · Bekeken: 53
bv paar jaar geleden zag ik nog wels een cat [octave electronics ] gaan voor 600 vergeet dat nu ook maar ...
jean mu6 die had er vorig eentje te koop700 [ok kan net prijs ] das wel eg nog een tiptop bakk ook die ik wel weer graag zou hebben goede routings ala odysee 2 opsc 2 subs
...tegenwoordig vnawege t niet aanbod zal die wel tikkie mee-stygen ...

waarom zie tegenwoordig byna nooit meer teiscoo,s 110F
mega bak
komen nooitvoorby ..zekerhierniet
 
Ja R-ond, zit mij maar weer lekker te maken met die Pro One verhalen ;)
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Ja R-ond, zit mij maar weer lekker te maken met die Pro One verhalen ;)

en cat story,s !!!
vertel nog wat CRUMAR/MOOG "spirit "story,s dan ....das toch wel eg een uniekum bakske
klinkt ie bv ook moog of toch crumar ...zitten er cems in ???
en astie moog klinkt ..dan ist de enige met multimode filter!! jaaaah

wil wel weekie ruilen =( onee komt huilen van
en as rombraz nog wat vertel over de trancedent ..zitten we voor van middag gebeiteld
ben toch verkouden/t regent !!
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Ja R-ond, zit mij maar weer lekker te maken met die Pro One verhalen ;)

tja mij ook dat wordt mijn eerst komende synth weer:luv:
 
Origineel geplaatst door R-ond
vertel nog wat CRUMAR/MOOG "spirit "story,s dan ....das toch wel eg een uniekum bakske
klinkt ie bv ook moog of toch crumar ...zitten er cems in ???
en astie moog klinkt ..dan ist de enige met multimode filter!! jaaaah


Spirit story's? Het is toch een fotodraadje? :D

Tsja, of hij klinkt als een Moog.....volgens sommige bronnen komt hij dichtbij een Minimoog maar of dat waar is kan ik niet zeggen....heb namelijk nooit een Minimoog gehad! Maar eigenlijk maakt het me ook niet uit; het is een bak met een eigen karakter. 1 woord komt naar voren als je met deze synth speelt, en dat is "veelzijdig". Je kunt er echt alle kanten mee uit, van loodzware bassen tot ijle flarden geluidsmist, die inderdaad spookachtig aan kunnen doen (vandaar de naam?). De filters spelen natuurlijk een belangrijke rol hier, maar dat had je al verwacht.
 

Attachments

  • img_1402_2.jpg
    img_1402_2.jpg
    104,9 KB · Bekeken: 51
Toevallig staat hij nu even op de grond omdat ik aan het opnemen ben, en de HD-recorder even zijn plaats moest innemen :)
 

Attachments

  • img_1398_2.jpg
    img_1398_2.jpg
    94,9 KB · Bekeken: 57
Het blijft echt een van mijn mooiste synths vind ik.....door de twee modwheels die je kunt toewijzen aan verschillende functies, kun je nog lekker freaken ook tijdens het sequencen :)
 

Attachments

  • img_1404_2.jpg
    img_1404_2.jpg
    81,6 KB · Bekeken: 54
De eerste keer dat ik over de Spirit las was in een retro-zone review in de SOS, en toen wilde ik er ontzettend graag een. Maar omdat erbij in stond dat hij vreselijk zeldzaam was dacht ik dat dat nooit zou lukken. Gelukkig was er een forumlid die van de zijne af wilde!
 

Attachments

  • img_1406_2.jpg
    img_1406_2.jpg
    83,5 KB · Bekeken: 53
Hier laat ik het maar weer even bij - dit is een foto waarop een deel van de filtercontrols te zien is. Bijna elke functie op deze bak is behoorlijk uitgebreid of wijkt af van wat gangbaar is op soortgelijke synths. Ook de achterzijde zit vol met control- en audio aansluitingen. Ik denk dat dit een van de meest flexibele -niet modulaire- analoge bakken is die er bestaat.

Nou ja, het lijkt wel of ik aan het boasten ben maar dat komt gewoon omdat ik er nog steeds blij mee ben.

Zo goed, R-ond? :D
 

Attachments

  • img_1407_2.jpg
    img_1407_2.jpg
    75,7 KB · Bekeken: 54
transcedent

transcedent

even een paar kleine foto's
 

Attachments

  • dsc00999.jpg
    dsc00999.jpg
    10,6 KB · Bekeken: 54
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top