Welke synth moet ik kiezen?

Hey,

Ik ben op zoek naar een compacte synth, zoals de Microkorg of de Micron.
Een tijd lang wou ik vastberaden een Microkorg, omdat ik het uiterlijk fantastisch vind, de sounds klinken ook niet slecht (als ik zo naar youtubefilmpjes kijk) en een vocoder is ook iets wat ik al lang wil. De kleine toetsen vind ik niet erg, ik heb vroeger nog veel op een Casio SA-1 gespeeld en nu nog kan ik er op spelen en die toesten zijn nog kleiner!

Maar nu was zag ik op youtube ook filmpjes van de Alesis Micron, waarvan de sounds ook zeker niet mis is, misschien wel beter als die van de Microkorg. Ook heeft deze grote toesten en meer polyfonie en dat voor minder geld dan de Microkorg. Maar waar ik bang voor ben is dat het moeilijk is om op te programeren, er zijn niet veel knoppen, zelfs de Microkorg, die er op zich weinig heeft, heeft er meer. Ook vind ik het uiterlijk wat minder en heb ik gehoord dat de vocoder niet al te makkelijk is om goed te laten klinken.

Ik vraag jullie nu wat jullie er van denken, ik wil dus gewoon een synth om mee te beginnen heel erg vind ik het niet als er weinig knoppen zijn en moet switchen (zoals bij de Microkorg), zelf hou ik wel van "space-sounds" en "8-bit sounds" zoals die in oude videogames. drums, beats, enzoverder heb ik niet nodig en ook zou ik de synth vooral voor solo's gebruiken (dus veel polyfonie is er niet nodig, al is monophonic uitgesloten). Misschien weten jullie iets beter, iets wat geen Micron of Microkorg is, laat het me weten, mn budget is ongeveer 400€, liefst niet veel hoger.
 
Mij lijkt een Micron wel gaaf... Het is van binnen gewoon precies een Ion hè, maar dan met een paar uitbreidingen (betere fx-sectie, dacht ik). En was er ook geen programmer voor, zodat je via je pc de complete knoppendisplay hebt? Anders kun je altijd een controllertje erbij kopen (lijkt me voor een Microkorg trouwens ook nodig, om er echt mee te kunnen proggen). In ieder geval zijn er een stel goede threads speciaal over de Ion en de Micron:

Micron: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=23761
Micron: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=44969
Editors voor de Micron: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=93562
Ion: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=40773
 
Ik ben er uitgeraakt, ik kan van iemand een zo goed als nieuwe Korg MS-2000B kopen, de sounds van de Microkorg, grote toesten, veel knobs en knoppen en een simpel te gebruiken vocoder, en dat allemaal in een synth die er nog eens heel mooi uitziet naar mijn mening. jammer van de 4 voices polyphony maar daarmee kan ik wel leven.
 
Hee, ik ben een keyboardspeler die graag in de wereld van de synths wil duiken. Ik ben op zoek naar een workstationachtige synth, die zowel voor componeren als voor het spelen in indiebands enzo gebruikt kan worden (dus zowel realistische geluiden als effecten). Ik heb een vrij ruim budget, maar ik zou wat advies willen.

Welke is van de 'nieuwe' generatie de beste koop? De Korg M3, de Motif XS of de Roland Fantom G?
Maar vooral ook van de 'oude' generatie: de Korg Triton Extreme, de Motif ES, de Roland Fantom X of zelfs de Yamaha S90? En zijn Kurzweiltypes wellicht nog aan te raden? En zijn de verschillen groot tussen de twee laatste generaties?
 
Laatst gewijzigd:
Graag wat advies. Ik dacht eerst een Microkorg of Waldorf Blofeld te halen, maar enkel daarmee ben ik niet veel. Uiteindelijk zou het te veel kosten om over alles te beschikken. Dat idee heb ik dus laten vallen.

Ik zou graag wat met muziek rondspelen, hoeft niets uitgebreid of ingewikkeld te zijn. Het is niet te bedoeling om professioneel bezig te zijn, enkel wat spelen en prutsen zonder enige andere doelstelling dan mij te amuseren.

Wat ik wel zie zitten is de combinatie Korg Kaossilator + Mini Kaoss Pad. Dat lijkt me zeker leuk om mee rond te spelen (ben helemaal verslaafd aan de Kaoss Pad op de Korg DS-10), maar ik vroeg me af wat er nog zoal op de markt is dat me zou aanspreken aan een lage prijs.

In totaal zou ik graag iets van een €300 uitgeven, zeker niet meer dan €400. Ik beschik al over een top geluidssetje, dus dat hoeft niet worden inbegrepen.
 
hallo. ik ben op zoek naar een goede en veelzijdige drum/synth sequenser. ik heb al een tijd een korg electribe esx maar ben op zoek naar iets flinkers (esx is niet slecht hoor).
ik twijfel vooral tussen de spectralis en de machinedrum uw2. doel is minimalistisch maar ik wel vette drums.
 
Graag wat advies. Ik dacht eerst een Microkorg of Waldorf Blofeld te halen, maar enkel daarmee ben ik niet veel. Uiteindelijk zou het te veel kosten om over alles te beschikken. Dat idee heb ik dus laten vallen.

Ik zou graag wat met muziek rondspelen, hoeft niets uitgebreid of ingewikkeld te zijn. Het is niet te bedoeling om professioneel bezig te zijn, enkel wat spelen en prutsen zonder enige andere doelstelling dan mij te amuseren.

Wat ik wel zie zitten is de combinatie Korg Kaossilator + Mini Kaoss Pad. Dat lijkt me zeker leuk om mee rond te spelen (ben helemaal verslaafd aan de Kaoss Pad op de Korg DS-10), maar ik vroeg me af wat er nog zoal op de markt is dat me zou aanspreken aan een lage prijs.

In totaal zou ik graag iets van een €300 uitgeven, zeker niet meer dan €400. Ik beschik al over een top geluidssetje, dus dat hoeft niet worden inbegrepen.

el cheapo tip: Korg electribes. Kijk eens naar een EA-1 samen met een ER-1. Leuke combi. Verder is misschien iets grooveboxerigs als een Yamaha AN200 ook wel leuk en niet te duur.
 
hallo. ik ben op zoek naar een goede en veelzijdige drum/synth sequenser. ik heb al een tijd een korg electribe esx maar ben op zoek naar iets flinkers (esx is niet slecht hoor).
ik twijfel vooral tussen de spectralis en de machinedrum uw2. doel is minimalistisch maar ik wel vette drums.

De MD is de meester in minimal sounds (niet dat dat het enige is dat je eruit kunt halen hoor!). Als het alleen om drums gaat, zou ik dan ook echt voor een MD(uw) gaan. Met een beetje programmeren krijg je daar echt heel veel uit.
 
el cheapo tip: Korg electribes. Kijk eens naar een EA-1 samen met een ER-1. Leuke combi. Verder is misschien iets grooveboxerigs als een Yamaha AN200 ook wel leuk en niet te duur.

De electribes lijken me al te veel van het goede. Yamaha zal ik eens checken.

Wat zouden mijn mogelijkheden zijn als ik een Kaossilator en Kaoss Pad 3 combineer (+ nog eens mijn Korg DS-10)? Kan ik een deuntje van de Kaossilator als patroon gebruiken op de Kaoss Pad 3, zodat ik met verschillende patronen een hele track kan maken? (en hoeveel patronen zijn dat dan)
 
oi oi oi eddy

oi oi oi eddy

oi oi oi eddy

heb je al eens over een alesis fusion 6 hd nagedacht.
kosten rond de 450 tweedehands.
ik heb zelf net een nieuwe aangeschaft en ben er echt blij mee.
hij klinkt vet ,heeft vier syntheses ,sample ,virtual analoog, fm.physical modeling , sampler ,32 part timbraal ,8 sporen audiorecorder , 40 tot 80 gig hdd , aux in, 4 apreggiators die wel tot 128 steps te programeren zijn, zoveel meer.

daarnaast zijn er 100den zo niet 1000den sounds te downloaden van internet

en als je een piano zoekt dan heb je aan de fusion ook een goeju ,met de holly grail piano.
strings en van dat soort geluiden genoeg.
alles wat je maar wil.
en anders laad je gewoon de mooiste samples die je hebt in de sampler.
volgens mij standaard met 64 mb sample geheugen ,kan meer zijn..

dus echt een alround apparaat goed te gebruiken voor sequencin op de computer en als stand alone workstation.

ik ben zo vol lof over de fusion, ik wil een liedje zingen van blijdschap dat ik er een heb.

lol

maar eddy als je 450 hebt denk erover na, zoek het ff na op het internet en als je wat voorbeeld geluiden wil horen laat even een p.b. achter ,dan maak ik wel een paar samples voor je.

zo mijn ode en advies is over

oi oi oi

donfifis
 
Ik zoek een compacte synth met stepsequencer (mag beperkt zijn) en multitimbraal. Bestaat dit voor €500 of minder nieuw in de winkel? Ik ken enkel de EMX-1, maar ik heb liever iets met een klein klavier ingebouwd.
 
Verschillen D-20 vs U-20 vs JV-30

Verschillen D-20 vs U-20 vs JV-30

Beste forumleden,

Ik ben nieuw hier en heb ook een dilemma omtrent de aanschaf van een synth. Ik kan kiezen uit een Roland D-20, een Roland U-20 of een Roland JV-30. Allemaal tussen de € 100 en € 140. Nu is mijn vraag niet zozeer welke ik het beste kan kiezen, maar wat zijn eigenlijk de wezenlijke verschillen tussen deze synths? Ik heb diverse internet-pagina's afgezocht, maar krijg het idee dat ze erg op elkaar lijken. Of heb ik dat mis? (Ben maar een leek :-)

Groeten,
Mazzy
 
Juno-106 vs JP8000

Juno-106 vs JP8000

Nog een vraagje van mij......

Heeft de aanschaf van een Juno-106 toegevoegde waarde als je al een JP-8000 in bezit hebt? Ik heb het idee dat de geluiden uit de Juno wel eens aardig overeenkomen met mijn JP-8000.

Lees ook op diverse sites dat de Juno eigenlijk meer digitaal dan analoog is.

Wat is jullie mening hierover?

Groet,
Marcel
 
misschien is het al gezegd (pffff 53 kantjes) ... maar :stupid... wil je een hardwareinterface zonder submenuutjes, zodat je hem ook met plezier met kan bedienen... hardware zonder submenuutjes staat momenteel wel op mijn prio lijst... elke parameter via een directe knop bedienen heeft zijn voordelen.:maffia: ook voor live gebruik
 
Laatst gewijzigd:
misschien is het al gezegd (pffff 53 kantjes) ... maar fundamenteel :stupid... wil je een hardwareinterface zonder submenuutjes, zodat je hem ook met plezier met een jay! kan bedienen... zonder submenuutjes staat momenteel wel op mijn prio lijst... elke parameter via een directe knop bedienen heeft zijn voordelen.:maffia: ook voor live gebruik
Was deze reactie voor mij bedoeld? In dat geval heb ik namelijk geen idee wat je bedoeld! :-)
 
@spriet2000:
Toch is het kiezen voor hardware geen garantie dat je niet met allemaal submenutjes te maken krijgt. Kijk bijvoorbeeld naar een Korg M3, Kurzweil PCR3 e.d. Maar ik deel je mening wel: liever knopjes dan allemaal submenutjes op kleine displays.
 
Back
Top