Welke synth moet ik kiezen?

Virus - Virus - Virus!

(klonk dat professioneel? ;) )

Beter een wedevraag: wat is je budget? En wat verwacht je precies van je hardware synth? Alle mogelijke geluiden die binnen de genres die je opsomt gebruik worden?
 
Hallo
Ik ben net nieuw hier en heb al even hier rond zitten kijken.
Nu zit ik te kijken naar een synthesizer om leuk wat muziekjes op te maken:)
Dus nu de vraag Welke moet ik hebben?¿?
Wat wil ik ermee doen?
Ik wil graag leuke deuntjes enzo ermee kunnen maken, ik vind hardcore erg leuk en geniet altijd van de remixes van oude nummers, ik zou graag zelf gaan proberen dat soort dingetjes te doen. Hij moet dus leuke bass geluidjes erin hebben maar ook leuke dance geluidjes, beetje van alles synth dus:D

Budget:
Ik ben nog niet zo oud en me budget is eigenlijk rond de 800 en het echt maximum is 1000

Andere gear:
Niks, tenzij een computer meetelt:confused:

Alvast bedankt!!!
 
Welke gear moet ik kiezen

Welke gear moet ik kiezen

Hoi,

Ik heb reeds een Nord Stage 88 toets. Nu zoek ik ernaast nog een synth met vette brass en strijkers evt icm sequencer.
Zelf denk ik aan de Yamaha MO6. Hebben jullie nog leuke aanraders?
 
Korg Triton is voor jou prima geschikt. Erg goede bassgeluiden, en ook erg geschikt voor trance/dance/hardcore. Je zou eventueel een trance expansionboard erbij kunnen nemen.
2e hands moet je de Triton trouwens wel voor 900 euro kunnen vinden (zonder expansion)
 
Re: Welke gear moet ik kiezen

Re: Welke gear moet ik kiezen

Origineel geplaatst door Masioni
Hallo
Ik ben net nieuw hier en heb al even hier rond zitten kijken.
Nu zit ik te kijken naar een synthesizer om leuk wat muziekjes op te maken:)
Dus nu de vraag Welke moet ik hebben?¿?
Wat wil ik ermee doen?
Ik wil graag leuke deuntjes enzo ermee kunnen maken, ik vind hardcore erg leuk en geniet altijd van de remixes van oude nummers, ik zou graag zelf gaan proberen dat soort dingetjes te doen. Hij moet dus leuke bass geluidjes erin hebben maar ook leuke dance geluidjes, beetje van alles synth dus:D

Budget:
Ik ben nog niet zo oud en me budget is eigenlijk rond de 800 en het echt maximum is 1000

Andere gear:
Niks, tenzij een computer meetelt:confused:

Alvast bedankt!!!

Als ik het zo mag samenvatten: je hebt geen ervaring met synths of producen, nog totaal geen gear, een klein budget (800 is niet zoveel als je met hardware wilt beginnen, aangezien je dan synth, misschien mixer, versterker, speakers nodig hebt), je weet ongeveer in welke richting je wilt qua muziek en je hebt een computer. Dan denk ik dat je beter nog even niets uit kunt geven. Download gewoon een hoop freeware VSTi's en demo's, waaronder de demo van FL Studio (http://www.flstudio.com/). Dan kom je erachter hoe synths werken, wat jij prettig vindt en wat niet (inclusief of je liever met software of met hardware werkt), wat voor geluiden je gebruikt en wat voor interface je nodig hebt om goed te kunnen werken. Met die ervaring kun je vervolgens gaan zoeken naar jouw ideale synth. Je kunt nu ook 'blind' wat kopen op andermans advies, maar dan is de kans dat dat voor jou niet gaat werken wel erg groot, vrees ik...

Origineel geplaatst door jukkierules
Hoi,

Ik heb reeds een Nord Stage 88 toets. Nu zoek ik ernaast nog een synth met vette brass en strijkers evt icm sequencer.
Zelf denk ik aan de Yamaha MO6. Hebben jullie nog leuke aanraders?

Korg Triton ofTriton Extreme, Roland Fantom 6, Fantom S6, Fantom X6 of (zonder sequencer) Fantom Xa, JunoD of JunoG, Yamaha Motif6, Motif ES6, MO6, Alesis Fusion => ze kunnen allemaal wat jij wilt en klinken allemaal goed op hun eigen manier. Zo zijn ook allemaal tig-kwadraat keer besproken hier op SF, dus ik zou zeggen: neus 's rond op het forum (zoek op deze types of de verzamelnaam 'rompler' in de zoekmachine) en probeer ze uit bij een synthboer bij jou in de buurt.
 
nieuwe synth

nieuwe synth

Omdat ik mijn Nord Lead 3 aan de straat zet wil ik naast mijn JP8080 een 2de synth erbij
hebben voor variatie.
Als eerst dacht ik aan de Alesis ION. Mooie bak met leuke specs. Nu viel het mij op in
de audio demo's dat de sounds toch vrij veel op die van een jp8080/8000 lijken.
Kan iemand die een ION heeft dit betamen of zit ik er geheel naast? de ION prijs
is namelijk erg aantrekkelijk.

Ik wil zo'n ding natuurlijk graag testen in een muziekzaak, maarja... dan krijg je weer een
koptelefoon maar ik het mee moet doen, en daar zit ik niet echt op te wachten.

Mijn stijl is electro chill-out, Soft GOA, Lounge (Royksopp / air). Soft Drum n Bass (Big Bud).

Wat ik erg jammer vond op den duur aan de NL3 is dat hij er altijd bovenuit tettert. Vandaar
dat ie ook niet in mijn setup past. Een nieuwe synth moet toch wel subtieler zijn.
Mijn budget gaat tot de 1000.

MvG
 
al een een dave smith evolver rack gedacht?

echte analoge power gecombineerd met digitaal ..... lijkt me een leuke aanvulling op je setup
gaat alleen 200 euro over je budget heen ....
 
Novation Nova.

nova.jpg



niet duur (onder de 800) , en RETEVET!
 
een nova zou zn jp ook aardig overlappen denk ik.. beetje teveel van t zelfde
 
Een Virus lijkt me een ideale synth voor je. Qua specs vergelijkbaar met een Nord Lead, maar veel neutraler en dunner qua sound. Tettert veel minder over alles heen, en heeft bovendien wat aardige effecten er in zitten.
 
een ion klinkt gewoon absoluut niet als een jp....

erg uitgebreid ook.... beetje weinig stemmen.

pfff moeilijk hoor. ik heb zelf liever een nord3 trouwens...
 
Protohuman, bedankt voor de tip. Ben nu een beetje aan het speuren naar Demo's
voor de KC en KB. Ik wil wel een synth met toetsen, anders moet ik een brakke midi controller
erbij kopen. Bovendien is het wel prettig om live te kunnen zonder al die controllers en modules.

De specs van beide Virussen zijn iig fingerlicking good. De shitload aan osc waveforms en FX'en
bevallen mij wel. DUs.... heeft iemand nog een KC of KB te ruil? :)
 
de Ion lijkt inderdaad niet op de jp8000... ik heb hem nu een week ongeveer, en ik vind het een geweldige synth.
8 stemmen is inderdaad relatief weinig, maar de klank vind ik stukken belangrijker.
 
Polyfonie vind ik wel weer erg belangrijk. Dat zou ook een rede zijn waarom de ION af zou vallen.
Een beetje pad gebruikt al gauw zo'n poly van 12. Ik trek nu steeds meer naar de Virus.
De novation klinkt weer vrij goedkoop en geeft niets nieuws onder de zon. De virus KB en KC
hebben weer FM opties.

Ik ben er denk ik wel uit. :)
 
Laatst gewijzigd:
een beetje pad een poly of 12 ?? speel je 12 toetsen te gelijk dan ?

ik heb de ion nou 2 daagjes staan en gebruik 2 parts en ik ben nog niet door de stemmen heen gekomen

misschien als je de 4 parts tegelijk sequenst en op elke part konstant accoordjes triggerd, maar ik kan het me niet voorstellen dat je 4 geluiden uit alleen de ion wil trekken, ook aangezien je nog een jp en vst,s hebt staan

maar oke 8 is niet superveel
 
de ion heeft ook fm opties erg leuk trouwens en een ringmodulator.

kan een totaal ander geluid er van maken
 
je kan zelfs een kutpreset na wat gedraai als een knetterende rozzbox laten schreeuwen
 

Attachments

  • ionrozz.wav
    445,7 KB · Bekeken: 118
Origineel geplaatst door anoniempje
je kan zelfs een kutpreset na wat gedraai als een knetterende rozzbox laten schreeuwen

Dit is niet echt de muziek die ik zoek :) . Maar ik gebruik inderdaad 4 a 5 toesten voor accoorden
en natuurlijk liefst met 2 a 3 parts. Ik houd wel van rijk gevulde retro strings met blipjes.

Maar zou je misschien een padje met blipjes kunnen laten horen? Ik ben toch zeer benieuwd.
 
poee wat zijn bliebjes moeiliijk ik weet ook niet echt wat jij onder bliebjes verstaat eigenlijk

maar goed heb ff een pad en een blieb gepingeld
 

Attachments

  • ionpablie.wav
    231,2 KB · Bekeken: 132
Back
Top