Welke synth moet ik kiezen?

Ben momenteel aan het dubben over een aanschaf tussen een M-Audio Venom en een Korg X50.
Wil in ieder geval een midi-controller waar ook nog een synthmodule bij zit ; ook voor het geval ik mijn laptop met softsynths eens moet gaan missen oid.
Nadeel van de Venom is dat deze maar 49 toetsen heeft, terwijl de X50 61 toetsen heeft.
Vind de Venom echter wel betaalbaar en de X50 aardig prijzig.

Welke alternatieven zijn er eigenlijk zoal nog meer (tm ca 200 Euro)?
 
Ben momenteel aan het dubben over een aanschaf tussen een M-Audio Venom en een Korg X50.
Wil in ieder geval een midi-controller waar ook nog een synthmodule bij zit ; ook voor het geval ik mijn laptop met softsynths eens moet gaan missen oid.
Nadeel van de Venom is dat deze maar 49 toetsen heeft, terwijl de X50 61 toetsen heeft.
Vind de Venom echter wel betaalbaar en de X50 aardig prijzig.

Welke alternatieven zijn er eigenlijk zoal nog meer (tm ca 200 Euro)?

Voor 200 euro zou ik eerder in de 2de hands afdeling rondneuzen...

Maar voor we je advies kunnen geven toch enkele vragen...
Wat voor geluiden zoek je? Welk soort muziek speel je?
Wat is voor jou belangrijk? Een goed en uitgebreid klavier of veel live modulatie mogelijkheden (controllers, knoppen, e.d.) of uitgebreide synthese mogelijkheden?
Heb je al wat ervaring met synths?
 
Voor 200 euro zou ik eerder in de 2de hands afdeling rondneuzen...

Maar voor we je advies kunnen geven toch enkele vragen...
Wat voor geluiden zoek je? Welk soort muziek speel je?
Wat is voor jou belangrijk? Een goed en uitgebreid klavier of veel live modulatie mogelijkheden (controllers, knoppen, e.d.) of uitgebreide synthese mogelijkheden?
Heb je al wat ervaring met synths?

Zoek vooral goede strings en wereldmuzieksounds (zoals Arabische invloeden).
Vind het wat lastig om aan te geven wat voor soort muziek ik zoal speel; beetje electro ook wel.
Het is toch wel belangrijk voor mij om een uitgebreid klavier te hebben met veel live mogelijkheden (controllers etc).
Heb wel wat ervaring met synths (oa Motif 6).
 
Zoek vooral goede strings en wereldmuzieksounds (zoals Arabische invloeden).
Vind het wat lastig om aan te geven wat voor soort muziek ik zoal speel; beetje electro ook wel.
Het is toch wel belangrijk voor mij om een uitgebreid klavier te hebben met veel live mogelijkheden (controllers etc).
Heb wel wat ervaring met synths (oa Motif 6).
(Goede) akoestische "exotische" instrumenten zal je eerder in workstations vinden of samplers (zelf sample library opzoeken/aankopen).
Dat in combinatie met synth + veel knoppen,
én rond de 200 euro...

Vergeet het maar.
 
Daar heb je inderdaad wel gelijk in, T-CM11.

Waarschijnlijk ga ik toch maar voor een M-Audio Venom.
Deze is wel betaalbaar.

En verder ga ik maar veel met mijn softsynths aan de gang.
Maar je kan de Venom niet volledig programmeren zonder de software editor. (ik weet niet of dat belangrijk is voor je)
 
Waarschijnlijk ga ik toch maar voor een M-Audio Venom. Deze is wel betaalbaar.

...of nog effe verder sparen?
 
Helaas heb ik met de M-Audio Venom toch een verkeerde aankoop gedaan.
Wil deze gaan vervangen door een Korg Microstation of Korg PS60 of wellicht een X50.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Waarom was het een verkeerde aankoop? Je zocht eigenlijk geen synth, voor electronische geluiden enzo?
 
Ik ben op zoek naar een racksynthje voor vooral basslijnen (wellicht een monofone lead af en toe). Mijn Radias klinkt lang niet dik genoeg, mijn Polysix heeft maar één VCO en van de DX-bassen uit mijn SY77 werd men 30 jaar geleden vast blij, maar nu niet meer. Nu was mijn oog gevallen op ofwel een Novation Super Bass Station of een Moog Slim Phatty. Welke van die twee zou een beter keuze zijn, en zijn er nog ander synths die hiervoor kunnen helpen? Ik zit met budget toch wel aan mijn max rond 500 euro.
 
Als je alleen bassen wil is hij veel beter dan een slim phatty en iets beter dan een sub phatty.
Slim is in mijn ogen meer voor leads en bliepjes.
 
Back
Top