[T] Oxygene 5 Part II

ik vind het een prima poging ! misschien wat meer "release" op de bass sound zodat ie wat meer legato gaat klinken in geheel en de panning van de bass sound die jarre nog doet in het begin moet ook niet al te lastig zijn denk ik. vooral goed hoe je dit stuk ontrafeld hebt in zijn individuele tracks.
 
Goed gedaan! En bedankt dan je even verder bent gegaan waar ik was gebleven ;)

Het is een lastig stuk trouwens en vind het knap dat je dat toch heel nauwkeurig hebt nagespeeld. Tuurlijk hoor je verschil, maar je hebt de kern goed geraakt. Het lastige van de track zit 'm vooral in de grote random factor, zowel qua sounds als qua compositie oftewel een enorm organisch geheel. Als ik dan toch een verbeterpunt zou willen noemen zou ik proberen de noise hits iets dieper te resoneren en iets meer naar voren te halen.

:kroon:
 
Dank je voor jullie opmerkingen.
Ik heb gisteren om 3 uur in de nacht met een koptelefoon afgemixt en nu denk ik:
Aj! De mix is vreselijk :)

Ik ga hem zeker nog een keer via de monitor speakers mixen en ik ben inderdaad de panning helemaal vergeten.
Ik was eigenlijk begonnen vanuit de basslijn om mijn Virus TI te testen en heb niet genoeg tijd besteed aan het tweaken van de geluiden.

De lead vind ik zelf niet goed en de drums staan te ver naar achteren.
Waar komt die lead in het origineel eigenlijk vandaan? Is dat de eminent?

Ik verbaas me er tijdens zo'n remake echt over hoe ongelofelijk goed het geluid van jarre was.
Ik ken deze muziek al 28 jaar en vind het nog steeds super klinken.

:halleluja
 
Origineel geplaatst door AlonsoMos
Waar komt die lead in het origineel eigenlijk vandaan? Is dat de eminent?
Yep! Niet de strings dit keer, maar de Oboe via het Orbitone; eerst met chorus, daarna met tremolo.

Luister maar even op de site van Jarrography waar onze Noorse vriend Per Kristian de solo ten gehore brengt :okdan:

[edit] ...nog een solo van de basline gevonden op de site van Johan Schurer
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind dit 't gaafste deel van heel Oxygene. Erg leuk gemaakt! Alleen die lead van 't origineel is toch een stukje lekkerder ;) Maar is ook lastig om te maken....
 
Back
Top