[Track] Oxygene Part VI examen

jgeers01

Analogue Age
Lid sinds
28 november 2004
Berichten
683
Locatie
Utrecht
Nee, ondanks eerdere remakes (Part 4, Part 5) zal ik niet het gehele album remaken ;) . Part 6 stond al wel enige tijd op m'n verlanglijstje. En deze keer heb ik het gedaan met de 8 sporen beperking die Jarre destijds had:
1 bas
2 akkoorden
3 melodie
4 melodie 2e stem
6 melodie RMI?
6 ritme
7 vogels
8 zee

Gebruikte instrumenten: Eminent 310, Mini pops 7, Jupiter 6 (noise), Arturia 2600 (meeuw), Cameleon 5000 (RMI?)
Effecten VST: delay, galm
Idem hardware: small stone

Oxygene Part 6

:mega:
 
Last edited by a moderator:
Ik vind dit soort remakes echt leuk om te horen!!


Beter dan die ongelooflijke :kont: Ed Starink
 
Het klinkt echt fantastisch!!!
Behalve wat kleine verschillen bij de RMI en de meeuwen is het 100% jarre! :halleluja

Ik denk dat jij weinig daglicht gezien hebt de afgelopen dagen :)
 
Dank voor jullie reacties!

Eerlijk gezegd is het -met dezelfde instrumenten als Jarre destijds- een plakje cake om het na te maken. Het bedenken is natuurlijk een heel ander ding, met alle respect voor JMJ :halleluja

De beperkende factor (geen midi, geen HD-recording etc.) van een slordige 30 jaar geleden spreekt me nog het meest aan bij het namaken; ik bedenk me regelmatig hoe hij destijds z'n keuzes heeft gemaakt, zoals de volgorde in opbouw van z'n muziek, effecten tijdens of na opname, onderlinge synchronisatie, bijspelen tijdens mix naar 2 sporen etc. Een beetje 'erbij' hadden willen zijn ;)

De RMI melodie vanaf 2'27" (tenminste, ik vermoed dat het uit de RMI komt) is lastig na te bootsen. Ik heb een additieve VST gedownload (trial van Cameleon 5000) maar ben er niet zo tevreden over; het is een mooi ding maar niet ideaal om nauwkeurig te editen. Een VSTi van de RMI zou geweldig zijn! Zou die ooit komen? :{
 
Misschien een van je goede voornemens voor 2006:

"RMI kopen"

:biertje:

en misschien is het een eitje om het na te maken maar toch ben ik onder de indruk. Van mij mag je oxygene helemaal doen! Keep it up!
 
Je hebt gelijk als je meer bewondering voor het uitdenken van zulke nummers hebt. Maar toch vind ik knap wat je presteert, hoor. Je hebt natuurlijk een echte Eminent, Small Stone en de minipops, maar dan nog moet je dezelfde sfeer weten te creëeren ... en dat doe jij dus echt prachtig. Ik ben het roerend eens met wat al eerder werd gezegd: veel beter dan Ed Starinc :okdan:

Doe zo voort ;)

:doei:
 
Mooi :)
 
Mooi gemaakt 8)

Voor de RMI hoor je vrijwel geen verschil met JMJ
 
Zouden er eigenlijk wel RMI's zijn in (laten we zeggen) de Benelux?
 
Ik vraag me nog steeds af welke sounds van de Oxygene en Equinoxe albums
van de RMI afkomstig zijn!
 
forumlid MaartenJan meldde in de oxygene IV thread dat de osc-sync-lead van oxy4 uit de RMI komt (en dus waarschijnlijk niets met sync te maken heeft), en de gewone lead uit de ARP2600. Vraag me wel af hoe hij dat weet...
MaartenJan, haak eens in...
 
Als rechtgeaard Jarre fan ben ik altijd huiverig van covers, maar in dit geval :halleluja
Mijn complimenten!


groet

Tom
 
Re: [Track] Oxygene Part VI examen

Origineel geplaatst door jgeers01
Nee, ondanks eerdere remakes (Part 4, Part 5) zal ik niet het gehele album remaken ;) . Part 6 stond al wel enige tijd op m'n verlanglijstje. En deze keer heb ik het gedaan met de 8 sporen beperking die Jarre destijds had:
1 bas
2 akkoorden
3 melodie
4 melodie 2e stem
6 melodie RMI?
6 ritme
7 vogels
8 zee

Gebruikte instrumenten: Eminent 310, Mini pops 7, Jupiter 6 (noise), Arturia 2600 (meeuw), Cameleon 5000 (RMI?)
Effecten VST: delay, galm
Idem hardware: small stone

Oxygene Part 6

:mega:

link doet het niet meer, zou graag ernaar luisteren gezien eerdere zeer goede Jarre covers van je!
 
Back
Top