SE electronics Reflexion Filter

Q-bus

een nul
Lid sinds
27 januari 2003
Berichten
972
Locatie
zwolle
Heeft iemand ervaring met dit ding?
Als je een andere of goedkopere optie weet laat me dat dan aub weten.
Ik zat er aan te denken om er zelf 1 te maken maar dit ding is er natuurlijk speciaal voor ontworpen en t lijkt me moeilijk te evenaren maar misschien zie ik dat helemaal fout..
Alsvast bedankt

Bart
 

Attachments

  • se_rf_9[1].jpg
    se_rf_9[1].jpg
    223,3 KB · Bekeken: 73
Werd onlangs uitgebreid besproken in de Sound On Sound.
Ik herinner me dat ze er laaiend enthousiast over waren.

Vocal booth zou niet meer nodig zijn. Alleen dit en
wat demping op de muur achter de zanger...
 
ik heb er zelf een een week lang mogen proberen, en ben er wel over te spreken.
bedenk dat het goed akoestisch inrichten van je ruimte vele malen duurder is, en dat als je zelf zoiets zou maken dat je al gauw een "boomy' of 'boxy' klank krijgt.

een tapijt, badlaken of iets anders dempends achter de vocalist is inderdaad een goed idee, zelfs bij dit ding.

ook goed om onbedoelde geluiden (straatgeluiden, andere mensen, krakende vloeren) de verminderen of onhoorbaar te maken.
 
indruk

indruk

Onze klanten zijn er zeer over tespreken, het doet precies wat het moet doen, is niet teduur en ziet er goed uit met veel instel mogelijkheden. Zowel zang als spraak gaan er vaak stappen mee vooruit.

Of je nu dure mics gebruikt of wat minder prijzige, echt de moeite waard om uittetesten
 
Origineel geplaatst door Patat Met
Ik zou gewoon een paar kussens achter de microfoon hangen.

Of in een auto gaan zitten zingen.



Gewoon zelf effe nadenken en voor minder dan 10 euro hetzelfde resultaat berijken.


:doei:

volgens mij is die auto nou niet zooo'n goed plan .. al dat glas is volgens mij niet top .. al zal de bolling van de voorruit wel goede diffuse weerkaatsting opleveren wat je als dood kan ervaringen ..

maar hoe je nou die kabels naar je auto legt ? lijkt mij te omslachtig .. zeker als je ook nog een koptelefoon terug moet voeren .. maar het kan wel

Beste is iid met kussens, dekens en tapijten werken .. ken genoeg gasten die de toilet tot spartaanse vocalbooth hadden omgebouwt met huis, tuin en keuken dempers .. klonk prima !
 
Ik kan er geen concurerend model van vinden. Het lijkt de enige op de markt.
Het blijft een goede optie omdat ik alles graag in 1 kamer wil houden.
Zal er is over nadenken. De revieuws zijn iig postief.
Bedankt
 
Ik lees er ook aalleen maar goede dingen over,
toch denk ik dat je met 2 dikke handdoeken over je hoofd ook hele goede resultaten kan boeken.
De SE ziet er wel veel beter uit........
 
Origineel geplaatst door MadR


maar hoe je nou die kabels naar je auto legt ? lijkt mij te omslachtig .. zeker als je ook nog een koptelefoon terug moet voeren .. maar het kan wel


Laptop met usb of firewire geluidskaart, met mic input natuurlijk.

Een auto heeft geen parallele wanden en zit stampvol met dempings materiaal.
Je rijd 's avonds naar een verlaten polderweggetje en dan kan je naar hartelust bleren in de microfoon zonder dat je er andere mensen mee stoort. Of als je talent hebt dat andere mensen jou niet storen.

Suc6 ermee.
 
Zou best goed werken maar ik kan daar niet mee aankomen bij de mensen waar ik mee samen werk.. t komt een beetje raar over. "ga je mee in de auto naar een afgelegen plek vocals opnemen?" hahaha
Vind t wel een orginele tip!:)


Origineel geplaatst door Patat Met
Laptop met usb of firewire geluidskaart, met mic input natuurlijk.

Een auto heeft geen parallele wanden en zit stampvol met dempings materiaal.
Je rijd 's avonds naar een verlaten polderweggetje en dan kan je naar hartelust bleren in de microfoon zonder dat je er andere mensen mee stoort. Of als je talent hebt dat andere mensen jou niet storen.

Suc6 ermee.
 
Origineel geplaatst door Q-bus
Zou best goed werken maar ik kan daar niet mee aankomen bij de mensen waar ik mee samen werk.. t komt een beetje raar over. "ga je mee in de auto naar een afgelegen plek vocals opnemen?" hahaha

Je komt (bij mij) ook (redelijk) onprofessioneel over als je in een ruimte met slechte akoestiek wilt opnemen. (Sorry)

Dus zo'n SE reflextion filter helpt zeker niet op dat gebied.


Als het even kan, huur een goede opname ruimte.
 
Origineel geplaatst door Q-bus
Zou best goed werken maar ik kan daar niet mee aankomen bij de mensen waar ik mee samen werk.. t komt een beetje raar over. "ga je mee in de auto naar een afgelegen plek vocals opnemen?" hahaha
Vind t wel een orginele tip!:)


Vaak genoeg voice overs in de auto opgenomen, omdat de (film)locatie vaak niet geschikt is voor dat type werk, en het klinkt meestal heel behoorlijk (waarschijnlijk klinkt de binnenkant van een BMW 525 beter dan een Fiat Panda of een Eend).

Maar goed, dat zijn voice overs of interview-situaties.... da's anders dan zingen. Een kleine hoeveelheid ruimte mag je best wel horen bij zang, vind ik, maar dan kom je al snel in een profi opname-studio terecht, want , als het goed is, klinken die opname ruimtes beter...

Zit zelf ook aan dat scherm van SE electronics te denken. Heb gewoon geen tijd om zoiets zelf te maken, da's uiteindelijk duurder dan zo'n scherm kopen en de ruimte verder vullen met kussens. Heeft ook z'n charme, kussens tot het plafond.
 
Nee ik denk dat je een verkeerde indruk hebt van de ruimte waar ik werk maar mijn doel is mijn sound te verbeteren.
Ik heb genoeg mensen ontvangen in mijn studio en nog geen klachten gehad.
Soms als iemand niet dicht genoeg op de mic rapt of zingt hoor ik de ruimte een beetje en ik wil mijn vocals zo droog mogelijk opnemen.
Ik heb vandaag dat filter toch maar besteld nadat ik nog meer goede verhalen heb gelezen..
Ben benieuwd.

Origineel geplaatst door Patat Met
Je komt (bij mij) ook (redelijk) onprofessioneel over als je in een ruimte met slechte akoestiek wilt opnemen. (Sorry)

Dus zo'n SE reflextion filter helpt zeker niet op dat gebied.


Als het even kan, huur een goede opname ruimte.
 
Je hoeft niet de hele kamer vol te plakken met kussens.

Er hoeven er maar 2 ofzo achter de mic, net zoals het Se filter. (Deze truuk is overgens al heel erg oud, en dit is waar SE het filter van heeft afgekeken) En het werkt net zo goed als het SE reflectie filter voor 5% van de kosten.

Deze oplossingen gebruik je natuurlijk alleen als het echt niet anders kan.
Je kan ook voor 250 euro een mooie ruimte huren. Het resultaat zal dan vele malen beter zijn als in een klote ruimte met kussens of SE filter.

Je kan voor het geld ook een paar difussers maken.
 
Origineel geplaatst door Patat Met
Je komt (bij mij) ook (redelijk) onprofessioneel over als je in een ruimte met slechte akoestiek wilt opnemen. (Sorry)


Ja Bart! Je komt bij mij ook regelmatig over als een enorme amateuristische prutser.
 
Origineel geplaatst door Kraan
Ja Bart! Je komt bij mij ook regelmatig over als een enorme amateuristische prutser.

stelletje mafketels ! maar wat moet dit nou kosten als ik vragen mag ?
 
Ik weet 1 ding erg zeker; en dat is dat ik erg blij ben met mijn vocal booth!

Geen buitensporige herrie meer (borende buren, jankende babbies enz), mooie droge vocals vanaf take#1

En dat alles voor een appel en een ei 8)
 
Back
Top