Supernova II Programs Opslaan???

The Unholy

Hard lid
Lid sinds
24 januari 2004
Berichten
2.302
Locatie
Rotterdam
Hallo,

Ik heb nu een paar maanden de Novation Supernova II in mijn bezit. Hij werkt erg lekker en handig, alleen ik zit vanaf het begin af aan al met een probleem, waarover ik in de handleiding niet veel kan vinden:

Als je in performance(multi) mode zit, kun je het program waar je aan bezig bent niet opslaan zonder dat je de volledige performance opslaat. Dit is nogal onhandig, en gewoon in program mode kun je geen extern masterkeyboard gebruiken, alleen de toetsen op de Nova zelf en dat werkt ook voor geen meter. Als je van performance mode naar program mode gaat ben je de patch waar je aan bezig was kwijt, dus dat werkt ook niet.

Weet iemand hoe dit moet want ik kom er niet uit...?
 
Ik heb geen nova meer maar volgens mij ging het zo: in performance mode druk je op het partnummer die je wilt editten. Je bent dan eigenlijk in patch edit mode. Als je daarmee klaar bent druk je op write.
 
Origineel geplaatst door mc_kwok
Ik heb geen nova meer maar volgens mij ging het zo: in performance mode druk je op het partnummer die je wilt editten. Je bent dan eigenlijk in patch edit mode. Als je daarmee klaar bent druk je op write.

Dat zou wel zo logisch zijn ja, alleen werkt het niet zo. Zodra je op 'write' drukt, springt hij weer terug naar performance mode...
 
Ikweenie of het op de supernova ook zo werkt maar op de nova werkt het zo:

Je kunt individuele programs opslaan als je in program mode zit, op ieder gewenst program nummer...net als bij een boerenkool synth.

Als je in performance zit kun je ook veranderingen opslaan in programs dan druk je op write en vraagt die overwrite programs (ofzoiets) en dan kun je ze zo ook opslaan en saved die de hele performance en alle veranderingen die je aan de programs hebt gemaakt. Je kan dan niet een andere program nummer kiezen voor je geluidjes.
 
Origineel geplaatst door smackos
Ikweenie of het op de supernova ook zo werkt maar op de nova werkt het zo:

Je kunt individuele programs opslaan als je in program mode zit, op ieder gewenst program nummer...net als bij een boerenkool synth.

Als je in performance zit kun je ook veranderingen opslaan in programs dan druk je op write en vraagt die overwrite programs (ofzoiets) en dan kun je ze zo ook opslaan en saved die de hele performance en alle veranderingen die je aan de programs hebt gemaakt. Je kan dan niet een andere program nummer kiezen voor je geluidjes.

Ja, zo ver was ik ook al. Dit is alleen een ongelofelijk irritante manier van werken en ik kan me niet voorstellen dat dit de enige manier is bij een synth die zo makkelijk en logisch werkt als de Supernova II...
 
Ja, zo ver was ik ook al. Dit is alleen een ongelofelijk irritante manier van werken en ik kan me niet voorstellen dat dit de enige manier is bij een synth die zo makkelijk en logisch werkt als de Supernova II...

Ja dat hangt er vanaf hoe je werkt, ik vind het leuk om gewoon af en toe een dagje alleen maar nieuwe programs te maken zodat je een uitgebreid palet hebt en dan op een andere dag een track ermee te maken.

Natuurlijk verander ik dan veel geluiden ook, als het heel erg veranderd is kopieer ik het geluid gewoon weer in de program mode naar een program patch die ik nog niet gebruikt hebt, uiteraard save je de performance eerst dan.

Of je saved een program eerst een paar keer zodat je wat schetsmatige programs hebt waar je in de performance mode over heen kunt saven.

Bedenk het is best wel een handig systeem als je het vergelijkt met b.v het systeem van een Roland D110 :D
 
OKe, dank jullie wel. Ik zal die site eens bekijken.

En Smackos, er valt ook wel mee te werken maar het zou zo veel makkelijker zijn als je gewoon een performance/program mode had zoals bij de Virus...
 
Back
Top