[track] electrohouse

ableton?

Wat er mist is niet veel, de geluidskuize van je hihats snares vind ik echter een beetje iri.
Erg schel en dun, vind het niet echt passen met elkaar.
Dan op een gegeven moment gooi je er een 909 hat bij en die chord die los gaat, maar door de comp, smeer je op dat stuk je hele mix naar de modder.
 
Ideeen vind ik goed, alleen die hihats piercen echt door mijn trommelvliezen. Ook op de dansvloer niet echt aan te raden. Verder iets te veel shuffle, denk ik. Die bassen op het begin en de timing ervan lijken een beetje op Switch / Solid Groove (die trouwens echt de nieuwe Jezus is. Wisten jullie dat?), maar ik zou het allemaal wat minder doen. Is een beetje overdreven...

Verder zijn die bassen en ook dat oldschool synth geluid echt wel lekker. Alleen een beetje letten op de sound (nu komt er bloed uit mijn oren) en en iets meer lijn (wat meer tempo in de beat en echt ergens naar toe werken).

Succes!
 
Sjeez als je dit in een disco met zo'n dove geluidsman die nog ff wat extra hoog er in draait los laat op je publiek, dan denk ik dat het heel snel heel druk gaat worden aan de bar in de zaal ernaast.. nogal irritant veel hoog in je hats, en in je mix in;t algemeen. Iets organischer mag best :)

Verder vind ik wat je met je baslijntjes en zo doet wel erg leuk. beetje fragmentarish. Ik denk dat er een element in moet wat de boel tot een geheel maakt.. een thema zogezegd..
 
Ahhh, deze track is echt een stapeling van zuigende compressors, haal ik er 1 weg, zakt alles als een kaartenhuis in elkaar. Heb even tijd besteed aan een compleet nieuwe mix maken, maar dat gaat even tijd kosten ben ik bang... :erm: Dit moet zo een track worden van: hallo, dit is mijn nieuwe compressor met sidechain functie. Iemand tips waar ik rekening mee moet houden als ik zo een track maak?

Alvast bedankt, mau
 
Over de hihats is genoeg gezegd.

Vind de basline catchy maar hij loopt niet lekker met de kick. Danst er te los omheen.
Probeer hem eens wanneer de kick klinkt er precies op te leggen.

Verder een overall compressie om de boel beter bij mekaar te houden en wanneer het los gaat mogen de synths meer power hebben.

Zit echt wel wat in deze track! Nog even goed sleutelen en let op de passie die het in zich heeft, haal die er helemaal uit. Blijft nu nog te veel halverwege hangen.

En nog een 'shadow'-ritme op de achtergrond kan geen kwaad. Loopt hij beter (door)


gr. Tom
 
vinnem wel lekker. Die hoge hihats strelen mn trommelvliezen op een prettige ietwat sadomasochistische manier, bovendien houd je de track spannend door middel van een interessant arrangement. Zou wel een iets dikkere drum willen horen om lekker te kunnen beuken. =) :dj:


Luitjes die subtiel een snare kunnen verwerken hebben sowieso een voorsprong bij mij ;)
 
het idee waar je naar toe wil is goed maar er zitten wat irritante elementen in zoals de bassline die in het begin rustig is en daarnaar dubbel geprogrameerd is en dat rollen is vervelend, en dat komt omdat hij niet lekker is ingespeeld, ik mis de groove,.. misschien wat simpeler houden en dan de sound wat puntiger maken zodat het wel klopt. synth geluidje is wel leuk kan misschien nog iets aan geschaafd worden, en die hihat die ligt ook niet lekker in het verhaal aangezien de hoek in de bassline moet zitten en de hihat overtreft het verhaal, gebruik een andere hihat en laat hem niet zo opvallen in het nummer, ben benieuwd hoe de 2de versie gaat worden :D
 
Vind daat die 4e bassnoot toch echt wel een 16e eerder moet vallen, lekker als die erin valt, maar na 30 seconden verliest het aan funk.

Zou het 1 x in de 16 maten doen met een fill in ofzo erbij.

Afmix is inderdaad wat vreemd, het lijkt allemaal een beetje los te zijn van elkaar.

Welke compressor gebruik je?

ps. vind trouwens de sounds en het melodietje wat later inkomt wel lekker.

maar, heb je kick ook door de sidechain gehaald? hope not ! Wordt compleet weggedrukt door iets.


succes
 
Origineel geplaatst door Quibbler
Die hoge hihats strelen mn trommelvliezen op een prettige ietwat sadomasochistische manier

:D
 
Het idee is leuk; om zo met die baslijn te spelen met cutoff, volume en portamento.

Qua gebrek aan dynamiek/diepte ben ik het met de rest van de sf-jes eens.
 
Origineel geplaatst door technomauriesje
Dit moet zo een track worden van: hallo, dit is mijn nieuwe compressor met sidechain functie. Iemand tips waar ik rekening mee moet houden als ik zo een track maak?

Maak hem maar zoals een track: hallo, ik heb door hoe mijn compressor het beste werkt ;)
 
Ik vind het thema in het midden leuk, maar vind het soms iets teveel los gefreak... maar denk zeker dat je er iets mee kunt.
Vind alleen dat er in sommige sounds wel bruut veel ruis zit... daar mag wel wat aan gebeuren.
Probeer het nog wat af te werken, de hihats zal ik me verder niet over uitlaten idd, das al genoeg gedaan, maar haal die eruit en die cheape snare rond 1:12 en zorg voor een snare met power op de 2e beat dan gaat ie het wel doen op de dansvloer, weet het zeker...
 
Origineel geplaatst door d.j.conflict
Ik vind het thema in het midden leuk, maar vind het soms iets teveel los gefreak... maar denk zeker dat je er iets mee kunt.
Vind alleen dat er in sommige sounds wel bruut veel ruis zit... daar mag wel wat aan gebeuren.
Probeer het nog wat af te werken, de hihats zal ik me verder niet over uitlaten idd, das al genoeg gedaan, maar haal die eruit en die cheape snare rond 1:12 en zorg voor een snare met power op de 2e beat dan gaat ie het wel doen op de dansvloer, weet het zeker...

neej man die snare is juist een van de subtielste vettigheden uit deze track =)

ik vind trouwens dat stukje na 3:40 met die lage bas ook rieleks!
 
Leuk trackie, maar idd veeeel te los.. is niet lekker om naar te luisteren.

waar heb je dat basje uit ?



//edit:

Enneh... Geniet, maar sidechain met mate
 
Back
Top