Nieuwe track

Jason31

Madman J
Lid sinds
11 Maart 2008
Berichten
2.148
Locatie
Almere
Hi allen, ik ben bezig met een nieuwe track, het is een soort kruising tussen progressive house en trance, in ieder geval heel veel space. Ik heb op submithub de feedback gekregen dat er wat frequenties missen in de mix, ik kan er niet zo goed de vinger op leggen maar ik hoor ergens ook wel dat er iets mist. Anyone? Alvast bedankt voor het luisteren :halleluja

 
Echt wel space, inderdaad!

Wat je vraag betreft, daar heb ik niet onmiddellijk een passend antwoord op. Wat ik wel hoor is dat het basgeluidje dat erin komt vanaf 0:31 iets raars doet in combinatie met je kick. Kijk daar eens naar de frequenties, misschien overlappen ze heel erg. Ook later, als alle andere geluiden erbij komen, voelt het alsof datzelfde basje de track een beetje tegenwerkt, net alsof de compressie tegen het ritme in werkt (en het is een kwestie van mixing, niet wat je speelt, wat dat werkt net erg goed). Daarnaast zou ik sommige van de spacey add ons wat meer eq'en, de bastonen er wat meer uitfilteren, want je kick is zo vol en mooi dat ie weinig ruimte overlaat. Hoop dat dit helpt.
 
Echt wel space, inderdaad!

Wat je vraag betreft, daar heb ik niet onmiddellijk een passend antwoord op. Wat ik wel hoor is dat het basgeluidje dat erin komt vanaf 0:31 iets raars doet in combinatie met je kick. Kijk daar eens naar de frequenties, misschien overlappen ze heel erg. Ook later, als alle andere geluiden erbij komen, voelt het alsof datzelfde basje de track een beetje tegenwerkt, net alsof de compressie tegen het ritme in werkt (en het is een kwestie van mixing, niet wat je speelt, wat dat werkt net erg goed). Daarnaast zou ik sommige van de spacey add ons wat meer eq'en, de bastonen er wat meer uitfilteren, want je kick is zo vol en mooi dat ie weinig ruimte overlaat. Hoop dat dit helpt.
thanks, de bass loop is inderdaad een beetje onorthodox maar er zit daar niks in de weg, alles heeft al EQ's of sidechains, ook de atmos sounds. Ik denk dat het meer in de mids zit ergens. De track zit vanavond in een track-feedback stream op YT bij een bekende progressive house DJ, hopelijk komt daar wat uit.
 
Kvind het wel goed eigenlijk zoals het is. Misschien wel wat lang, maar dat is persoonlijke smaak altijd, als ik gewoon de tijd zou hebben om muziek te luisteren dan zou dat anders zijn, nu gebeurt er veel maar over langere tijd wat niet slecht is, kan gewoon niet de tijd opbrengen volledig te luisteren.
Maar wat ik gehoord heb klinkt zeker goed.
 
Hola Jason,

Mooie ook opgenomen track. :okdan:
Gewoon zo laten,wwaarschijnlijk MierenN die dit geluisterd hebben.

Groeten van Andreos.:)
 
Mij klinkt het alsnof de baslijn die er op 0:32 inkomt niet in key is met de rest. Dat schuurt nogal. Ligt ook misschien aan het gekozen geluid, misschien een ander basgeluid proberen daar. Die baspartij mag van mij ook wel wat subtieler / meer naar de achtergrond.

Verder een lekkere groove en geen opmerkingen.
 
Dikke groove, lekker hoor! :okdan:
Ik zou zo niet weten wat er mist of beter zou moeten. Wat wel zo is, die kick ik is echt massive en alles bepalend, en dan is het misschien vloeken in de kerk, maar je zou voor de gein eens kunnen kijken wat er gebeurt met de mix als je een ander soort kick er in hangt, puur voor de test (van mij mag die nl zou blijven ;))
 
Mij klinkt het alsnof de baslijn die er op 0:32 inkomt niet in key is met de rest. Dat schuurt nogal. Ligt ook misschien aan het gekozen geluid, misschien een ander basgeluid proberen daar. Die baspartij mag van mij ook wel wat subtieler / meer naar de achtergrond.

Verder een lekkere groove en geen opmerkingen.
thanks, het is een wat aparte bassline, iets wat ik nooit eerder gedaan heb. Het heeft 2 noten, wel in scale, ik kan wel eens proberen om hem gewoon in 1 key te laten inderdaad.

Wat wel zo is, die kick ik is echt massive en alles bepalend, en dan is het misschien vloeken in de kerk, maar je zou voor de gein eens kunnen kijken wat er gebeurt met de mix als je een ander soort kick er in hangt, puur voor de test (van mij mag die nl zou blijven ;))
Thanks, ik had er al een andere kick in en naderhand toch nog even door kicks gescrolled, meestal kom ik er aan het eind achter dat de kick gewoon niet past. Ik vond deze het beste passen.
 
Prima sfeertje. De hats zijn wel heel erg breed uitgesmeerd (met een of andere stereoverbreder ofzo?), dat zou ik wat minder heftig doen. Qua opbouw vind ik het jammer dat er na de break niets nieuws meer komt.

Ik heb op submithub de feedback gekregen dat er wat frequenties missen in de mix
Tja, heeft diegene er ook bijgezet welke frequenties dan? Want zo klinkt het een beetje als lege interessantdoenerij.
 
Prima sfeertje. De hats zijn wel heel erg breed uitgesmeerd (met een of andere stereoverbreder ofzo?), dat zou ik wat minder heftig doen. Qua opbouw vind ik het jammer dat er na de break niets nieuws meer komt.
Bedankt. klopt inderdaad, in Bitwig heb je de Blur device, dat is eigenlijk net zoiets als een haas effect. Misschien iets te veel uitgeschoten :D

Tja, heeft diegene er ook bijgezet welke frequenties dan? Want zo klinkt het een beetje als lege interessantdoenerij.
dat is het nadeel van submithub, je weet vrijwel nooit wie die feedback geeft, soms kan je ermee chatten, soms niet.

dit kreeg ik:
"The idea is not bad but the mix is very empty, it lacks too many frequencies, I would probably work on the equalization to not breaking the sounds too much :)"

en dit:
seems busy, not supporting the main groove, and a lot of sounds occupy the mids."

Misschien valt het ook wel mee.
Qua opbouw vind ik het jammer dat er na de break niets nieuws meer komt.
klopt, na de break ben ik ook nog niet tevreden over, hier ben ik nog mee bezig.
 
Die commentaren zijn zo niet heel erg behulpzaam. Misschien zelf wel tegenstrijdig. Als ik iets zou moeten zeggen over de mix (afgezien van het feit dat ik er geen enorme problemen in hoor), zou ik zeggen dat ik het laag een beetje subby (ofzo) vind. Volgens mij zit dat in de kick. De klank ervan past wel goed bij de sfeer van de track maar het maakt het ook wel wat vermoeiend om te luisteren na een tijdje.

Maar goed, zoveel luisteraars, zoveel smaken. Gewoon zelf de track even laten liggen (een week ofzo), en dan weer met frisse oren luisteren op verschillende systemen. Dan hoor je zelf al snel genoeg wat er nog iets beter kan.
 
Prima track. EQ kan tot op zeker hoogte subjectief zijn. Mijn tip, pak een tracks van een goede artiest die je mooi vind en leg ze naast elkaar. Dat zal je waarschijnlijk wel wat richting kunnen geven.

Ondanks dat de opbouw wat lang duurt, maar dat is prettig voor een DJ, vind ik de opbouw prettig. Vooral wanneer de complimenterende melodielijn erbij komt. Subtiel, maar die maakt het geheel af. Nette track!
 
Vind je kick wel lekker en de opening klinkt direct vol. Je sound goodies vind ik ook fijn, en zo bouwt je track rustig op naar de break zonder te vervelen. Je bass zou wel wat strakker mogen. Het hoog zou iets meer worden opengedraaid over de gehele track. Voor de rest klinkt alles redelijk goed in balans en duurt het niet te lang.
 
Fijne track wel, het hoge percussie arp melodietje na de break valt me het meest positief op. Blijft subtiel en da's prima.
 
Ik vind em lekker.
De baslijn is het enige waar ik aan twijfel
Daar lijkt inderdaad wat te missen.
Misschien wat teveel sidechain, dynamic eq etc. waardoor hij dunnetjes wordt.
Maar ik ben geen mix engineer ofzo, dus het is maar een idee.
 
Fijne track, Jason!

Wel een beetje jammer van een aantal ontbrekende frequenties die ik lekker niet ga aanwijzen, zodat je er geen reet mee kan. Succes!

;)

Maar blijkbaar was 't wel een goede trigger, want die tweede versie klinkt gewoon af. Gratz!
 
Back
Top