One Night Track Challenge

Nap

GAS-arbeider
Lid sinds
17 januari 2007
Berichten
14.918
Locatie
Den Bosch
In de net afgeronde SF-ontest komt in de discussies heel vaak naar voren dat een strakke deadline helpt eindelijk eens een track (af) te maken. Misschien moeten we onszelf eens wat vaker deadlines stellen? Hierbij het idee om tracks te posten die in 1 avond zijn gemaakt. Of in een middag en een avond. Of een avond en een nacht. Het beestje moet immers een naam hebben - bij voorkeur in onnodig Engels. Stap uit die 4-bar loop, stop met eindeloos poetsen, niet pielen aan dat sound design maar gewoon die track in elkaar zetten en hier posten. Wie durft?
 
Mag een oudje?

Deze track maakte ik om de Dark Time sequencer te leren kennen.
Alleen een Dark Energy, Dart Time en een Remote SL als controller zijn gebruikt.
Na een paar keer klooien had ik mijn draaiboek en ging ik er voor.
In één keer opgenomen met in de nabewerking alleen wat effecten.

Alles op dezelfde dag in een middag en een beetje avond, met wat schoonheidsfoutjes.



 
leuk topic, ben benieuwd naar de tracks van anderen, deze had ik in een uurtje in elkaar gezet om even 4 sounds die ik gemaakt heb op de korg modwave te kunnen demo-en. Dit ging zo snel omdat de main begeleiding eigenlijk drie keer dezelfde pattern is maar dan in snelheid vertraagd (tempo gedeeld door 2 per pattern) waardoor ze elkaar aanvullen (standaard pattern truuk in ambient)



en hier is er nog 1, eerst de sounds gesampled via sample robot, deze toegevoegd aan het keyboard, daarna de patterns in de sequencer in een style gezet en een drumloop gesliced naar de drumtrack. Vervolgens de song live gespeeld. De voorbereiding duurt ongeveer 2 uurtjes dan, maar daarna kun je het live gebruiken wanneer je het wil spelen.
 
Laatst gewijzigd:
Ouwe tracks posten mag altijd natuurlijk, maar de intentie is om juist nú aan de slag te gaan en nieuw materiaal te maken!
Deze week word het m niet, maar vind het wel leuk om eens met die opdracht aan de slag te gaan :D gewoon eens kijken hoever ik kan komen in een avondje.
 
Ouwe tracks posten mag altijd natuurlijk, maar de intentie is om juist nú aan de slag te gaan en nieuw materiaal te maken!

Sorry, ik ben meteen op verkeerde voet begonnen.
Wel een leuke uitdaging, dus misschien later alsnog.
 
Met deze opdracht kan ik 99,9 procent van mn opnames eindelijk ergens tentoonstellen. Eindelijk een podium.
 
Ha, dat valt nog niet mee. Ben om 20:00 begonnen, van scratch. Gekozen voor een Quazar geïnspireerde 90s trancer, maar omwille van de tijd live opgenomen met een stel loops/scenes op de Push. Geen samples, geen overgangen, geen risers - dus het is wat kaal en loopt niet overal even lekker. Maar ja, de tijd was op :D

90sflight.png

 
zo @Nap heb je je prijs binnen en ga je nu voor het groote geld ? :)

Fijne sounds wel
Ha, ik ben best een liefhebber van (old school) trance en progressive enzo, maar ik vind het echt heel moeilijk om te maken en geef het vaak snel op. In dit geval was het leuk om weer eens te proberen omdat ik van tevoren wist dat ik er niet meer dan 1 avond mee zou verprutsen :D Sounds vind ik ook wel lekker (die 303 ligt er wat te dik op hier & daar), maar qua flow en drive valt er nog een hoop te halen. Maar project en stems zijn opgeslagen dus misschien doe ik er nog eens wat mee.
 
Ja hoorde de 303 goed piepen soms :)

Ik maak eigenlijk bijna alles in een avond.
Het is voor mij vrij moeilijk om 1 dag in een bepaalde track te raken en daar dan een paar dagen weer verder mee te gaan.
Dus de babie van het idee moet er ineens uit.
Het nummer volledig geschetst.

De enige nummers waar ik vaak aan werk zijn puur akkoestisch. Die speel ik telkens als ik oefen en dan word er aan geschaaft.

Wellicht kan de challenge dan beter wat maak je "60", "80: min max?
 
Heel leuk, @Nap . Ik zie dat je 'm gepost hebt om 22:39 en begonnen om 20:00? Dat was heel snel.

Leuk plaatje ook. Ik zet gelijk erachteraan Last Train to Trancentral even op van The KLF, daar moet ik aan denken.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Wellicht kan de challenge dan beter wat maak je "60", "80: min max?
Och, het hoeft niet te streng ... het idee is vooral dat je in 1 sessie zo spontaan mogelijk iets neerzet ipv dat het een te serieus doordacht (voort)slepend traject/project wordt. Of dat binnen een uur of een dagdeel (of twee) is maakt niet zoveel uit, als het maar aaneengesloten is (de jury accepteert eventueel korte pauzes voor voeding, hydratatie of toiletbezoek).
 
Oooh gelukkig wel fijn dat ik tussen door effe kan schijten indien nodig.
En doping is dat toegestaan? Koffie bv?

Ik heb zelf eens een plan om zo veel mogelijk nummers te maken in 24 uur.
Kijken hoeveel ik eruit krijg.

Anyhow wellicht dit weekend ga ik eens wat proberen.
 
Back
Top