One Night Track Challenge

Bijgaande track heb ik op basis van een enkele sample van Vink in 2 uur in elkaar gezet. Doel was eigenlijk om aan te tonen dat je eigenlijk maar heel weinig nodig hebt om muziek te kunnen maken


nog even afgezien van de song zelf die top is, vind ik dit wel een indrukwekkend staaltje sound design zeg, dat je dit in 2 uur kunt, echt petje af!
 
nog even afgezien van de song zelf die top is, vind ik dit wel een indrukwekkend staaltje sound design zeg, dat je dit in 2 uur kunt, echt petje af!
Dank je wel Quifster. 👍👍👍
Ik heb daarna nog enkele producties gemaakt met 1 sample maar daar wel wat meer tijd voor nodig gehad.
 
Jammer dat op het einde de leukste progressies te horen zijn, had je eerder mee moeten beginnen wat mij betreft..

Dit was echt meer een demo dan een track.
Daarna hoorde ik wel wat potentie, maar is het er nooit van gekomen er een echte track van te maken.

Het is wel het enige nummer van mij dat ooit gecoverd is. ;)

 
Wat ik post doet meestal aan de regels: in een trek gemaakt 😂
die van flyweight telt ni
 
Vanmiddag eindelijk Avenger2 geprobeerd.. in de chordsequencer kwam ik op een leuk stukje audio..
707 in Ableton erbij.. Basje.. EPtje.. etc.. Sax melodietjes opgenomen.. 2 uur bezig geweest denk ik.

Eigenlijk zou ik nog ff gitaar gaan spelen vanavond maar opende het proect weer in Ableton en er wat van proberen te maken.. lekker kort.. :D
 

Attachments

  • Hoe noem je zoiets.mp3
    6,9 MB
Laatst gewijzigd:
Vanmiddag eindelijk Avenger2 geprobeerd.. in de chordsequencer kwam ik op een leuk stukje audio..
707 in Ableton erbij.. Basje.. EPtje.. etc.. Sax melodietjes opgenomen.. 2 uur bezig geweest denk ik.

Eigenlijk zou ik nog ff gitaar gaan spelen vanavond maar opende het proect weer in Ableton en er wat van proberen te maken.. lekker kort.. :D

Sodeju das lekker smeuiig zeg! Beetje Roy Ayers vibe, lekker hoor!
 
Dank voor de reacties.. was erg lang terug dat ik wat heb gebakken in een DAW.. De contest vorig jaar denk ik... maar leuk.. en idd. De deadline leggen op het moet vandaag af.. dat werkt best goed.. :)

Beetje Roy Ayers vibe, lekker hoor!
Thanks!! ff checken.. :dj:
 
Dank voor de reacties.. was erg lang terug dat ik wat heb gebakken in een DAW.. De contest vorig jaar denk ik... maar leuk.. en idd. De deadline leggen op het moet vandaag af.. dat werkt best goed.. :)


Thanks!! ff checken.. :dj:

Dat van jou is veel nieuwerwetser, maar kreeg wel een beetje deze vibe erbij.



Lekkere plaat ook, toevallig uit m’n geboortejaar
 
Ik heb ook een poging gedaan tot een 1 night track. nou ja... one afternoon dan. van 13:30 tot 17:00 aan gewerkt ongeveer.
echt met deze challenge in mn hoofd.
wat zit er allemaal in?
alles zon beetje...
kick = kick2
bassline = ABL303
Synths = Waldorf Quantum, serum, diva, chipsynth, operator, quanta2... ik vergeet wellicht nog wat.
Drums = Tr8s en analog rytm (op de crash na... das gewoon een sampletje)

veel gebruik gemaakt van shaperbox en ook Chipcrusher zit er mer dan eens in.

vind hem wel geinig geworden.
misschien dat ik de tijd nog wel eens neem om hem beetje op te leuken en op te schonen en dan op mn soundcloud pleur.
is nog wat eentonig... maar ik kan ook maar zoveel in zon korte tijd :p

 
@rubbah thanks voor die tracks.. Echt lekker ja!! Ik had wat meer hiphop-achtige tracks gevonden.. maar deze gaan ook in mijn favorieten. 8)

Ik heb ook een poging gedaan tot een 1 night track. nou ja... one afternoon dan. van 13:30 tot 17:00 aan gewerkt ongeveer.
echt met deze challenge in mn hoofd.
wat zit er allemaal in?
alles zon beetje...
kick = kick2
bassline = ABL303
Synths = Waldorf Quantum, serum, diva, chipsynth, operator, quanta2... ik vergeet wellicht nog wat.
Drums = Tr8s en analog rytm (op de crash na... das gewoon een sampletje)

veel gebruik gemaakt van shaperbox en ook Chipcrusher zit er mer dan eens in.

vind hem wel geinig geworden.
misschien dat ik de tijd nog wel eens neem om hem beetje op te leuken en op te schonen en dan op mn soundcloud pleur.
is nog wat eentonig... maar ik kan ook maar zoveel in zon korte tijd :p

Bekijk bijlage 3845136
Klinkt super!!

Ik wil ooit nog eens een echte echte EDM beuker gemaakt hebben.. of nog liever iets abstracts met van die lekkere vage geluidjes.. maar ik verval iedere keer weer in een discovibe.. Een deadline gaat zelfs hier niet werken.. :D
 
@rubbah thanks voor die tracks.. Echt lekker ja!! Ik had wat meer hiphop-achtige tracks gevonden.. maar deze gaan ook in mijn favorieten. 8)


Klinkt super!!

Ik wil ooit nog eens een echte echte EDM beuker gemaakt hebben.. of nog liever iets abstracts met van die lekkere vage geluidjes.. maar ik verval iedere keer weer in een discovibe.. Een deadline gaat zelfs hier niet werken.. :D
Ik heb altijd juis moeite om, als ik eens wat anders maak, dan niet alsnog een stampende four to the floor er in knallen :D
 
Wat een oostblok zooi. Die korg vloekt erbij: Я просто не вижу кота!

We cool! heel cool
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Haha, ja dat hele bureau staat vol met sovietschroot idd :D Erica Perkons en Zen Delay en Soma Cosmos net buiten beeld. Ik zal de Korg ergens anders leggen voor de volgende shoot :P
 
Dit heb ik in februari 2022 gemaakt op een avondje, Ik ben er zelf wel trots op onlangs het overal wel ietsjes strakker had mogen zijn. Het is erg losjes gespeeld :koffie:

drums = Yamaha Montage
Bass = basgitaar Sire V7
Rhodes = Casio PX-5S
gitaar = Cort M600 (SD pickups) FX = Nux-MG30

Opgenomen en afgemixt in Reaper.
qua mixing weinig spannends, panning, slechts beetje EQ
 

Attachments

  • Laidback avondgroove.mp3
    5,1 MB
Back
Top