One Night Track Challenge

Een uurtje track mag dat ook? :)
Ik kreeg vanmiddag m'n Behringer Edge binnen, even wat aan de knoppen zitten draaien en na een uurtje een opname van 8 minuten gemaakt en daar weer de eerste 3 minuten van genomen en er snel wat bij gezet.
Leuk ding om live wat aan te draaien en te pielen by the way.
 

Attachments

  • Jamming on the Edge.mp3
    6,9 MB
Een uurtje track mag dat ook? :)
Ik kreeg vanmiddag m'n Behringer Edge binnen, even wat aan de knoppen zitten draaien en na een uurtje een opname van 8 minuten gemaakt en daar weer de eerste 3 minuten van genomen en er snel wat bij gezet.
Leuk ding om live wat aan te draaien en te pielen by the way.
Wat klinkt dit vet zeg! is dit allemaal Edge?
 
Ok, blijkbaar doe ik mee. Vandaag met een ideetje begonne, een beetje Detroit Electro-achtig (ik kijk de laatste weken regelmatig John Selway). Eerder al wel eens wat met electro geprobeerd, maar die vond ik.. mwah. Deze ben ik tevreden over.

Tijd produceren, arrangeren en een beetje afmixen: 3 uur
 

Attachments

  • 2024-0212 Detroit Electro 001-MSTR.mp3
    6,4 MB
Vanmiddag eindelijk Avenger2 geprobeerd.. in de chordsequencer kwam ik op een leuk stukje audio..
707 in Ableton erbij.. Basje.. EPtje.. etc.. Sax melodietjes opgenomen.. 2 uur bezig geweest denk ik.

Eigenlijk zou ik nog ff gitaar gaan spelen vanavond maar opende het proect weer in Ableton en er wat van proberen te maken.. lekker kort.. :D
Echt een knappe track en fusion nog wel, doet me terugdenken aan de fusionbands in de eighties zoals Mezzoforte, Spyro Gyra enz die je toen had.
Mooi akkoordenschema, knappe transities en een geraffineerd arangement heb je gemaakt, die double sax layer bijv en verderop als je dat sax lijntje met een synthlijntje heel geraffineerd dat herhaalt.:okdan:
Je zit vaak richting disco maar dit zou je vaker moeten doen, hele fijne track van je.
 
Een met effecten gepimpte c.q. verneukte vioolpatch en een dramatische melodie erbij verzonnen.
Geen idee waar dit vandaan kwam, maar het klinkt vrij naar.
Naja toch nog 2 uurtjes zitten klooien hiermee. Maar vooral omdat ik niet de sound eruit kreeg die ik me in m'n hoofd had voorgesteld.
 

Attachments

  • Idee2.mp3
    2,7 MB
Min of meer een nacht. Gisterenavond onstond het concept en vandaag verder uitgewerkt. Ik ben nog niet helemaal uit het arrangement en de mix, dus meer een preview.

Detroit Electro Funk
 

Attachments

  • 2024-0217 Detroit Electro 002c-MSTR.mp3
    2,4 MB
Vannacht 2 tracks uitgepoept met mijn maatje... Opgenomen in 1 take en ff kort geedit in Final Cut. Dit soort track maken we wel vaker, lekker jammen in de nacht. Wel grappig hoeveel invloed het heeft met wie je muziek maakt. Ik bevind me in de bevoorrechte positie dat ik meerdere mensen ken waar ik mee kan jammen. En allemaal hebben ze een andere stijl die mijn stijl beïnvloed en andersom. WAARSCHUWING: LANGE INTRO'S 😎



 
De intro is wat lang waardoor ik wat er moeilijker in kwam, maar daarna loopt het lekker door en pakt het je vast. Nice!

Wat heb je gebruikt voor de drums, TR606, CR78, zoiets?
 
Alles komt uit de deluge. Gebruikte de standaard 808 kit met drive erop.
Alle tracks worden altijd gemaakt met de dj uitgangspunt, lees: met een wat langer intro om makkelijker in te kunnen mixen.
Het meeste hoor je normaal dus niet, of half.
 
Laatst gewijzigd:
Goeie bass, wel veel hetzelfde lange tijd... blijkbaar is heel het liedje bass?
Ja nee, tis een goeie bass maar ik zou daar toch nog meer rond bouwen?
 
Back
Top