sequentix p3

11111 n00b vraag detected 11111111

11111 n00b vraag detected 11111111

Op de site van de P3 lees ik:

"Each track can output on a selectable MIDI channel, or multiple tracks can be assigned to the same channel."

Betekent dit als je synth bvb 10x multitimbral is, dat elk van de 8 tracks midi 'opdrachten' kan uitsturen naar 1 of meerdere (maximum 8 dan) vd 10 midi kanalen van je synth?
 
Re: 11111 n00b vraag detected 11111111

Re: 11111 n00b vraag detected 11111111

Origineel geplaatst door crazyboris
Op de site van de P3 lees ik:

"Each track can output on a selectable MIDI channel, or multiple tracks can be assigned to the same channel."

Betekent dit als je synth bvb 10x multitimbral is, dat elk van de 8 tracks midi 'opdrachten' kan uitsturen naar 1 of meerdere (maximum 8 dan) vd 10 midi kanalen van je synth?

Ja.



En je kan evt. dmw. midikanaal te switchen ook de rest aansturen. Maar dat is meer voor gevorderden.
 
Re: Re: 11111 n00b vraag detected 11111111

Re: Re: 11111 n00b vraag detected 11111111

Origineel geplaatst door Patat Met
Ja.



En je kan evt. dmw. midikanaal te switchen ook de rest aansturen. Maar dat is meer voor gevorderden.
ok bedankt :)
 
Vandaag, geheel tegen de verwachting in, alsnog mijn houten zijkantjes binnengekregen :)

Mijn P3 zit netjes in het rack geschroefd maar ik ben er toch blij mee! Ondanks dat hij gestopt is met de productie handelt hij z'n zaakjes netjes af :okdan:
 
Ben benieuwd. Ik wil er deze keer echt wel eentje kopen...
 
Re: p3

Re: p3

Origineel geplaatst door von haulshoven
nou voor die minimax komt een moog little phatty terug
en inderdaad ik wil die 70er jaren sequensen maken wat in cubase alleen laboratories kan.
jij hebt dus zon machine! besteld in engeland? nieuw gekocht?
geen problemen?

von haulshoven

k zat dit topic nog ff na te lezen.. Wat zijn/is die laboratories precies? (al zou ik misschien wel de sequencer van de evolver key kunnen gebruiken bedenk ik me nu).
 
loborant

loborant

ik bedoel hiermee dat je met de p3 sequences "on the fly" kunt maken en manipuleren bij cubase moeten de noten ingetoetst worden en met muis en keyboard aanpassen.
ik praat dus wel over 16steps sequences niet over een complete "top40" sequence/productie in cubase.

de evolver key zou dit ook moeten kunnen, een mooi toestel.
 
Re: loborant

Re: loborant

Origineel geplaatst door von haulshoven
ik bedoel hiermee dat je met de p3 sequences "on the fly" kunt maken en manipuleren bij cubase moeten de noten ingetoetst worden en met muis en keyboard aanpassen.
ik praat dus wel over 16steps sequences niet over een complete "top40" sequence/productie in cubase.

de evolver key zou dit ook moeten kunnen, een mooi toestel.

Je kan toch gewoon de overdub functie gebruiken? (in qbase)
Zo kan je ook je sequences "on the fly" veranderen, met een master keyboard.


Maar de P3 is wel veel veel leuker dan qbase.
 
Dat gaat dus nergens over die 2300 dollar voor die p3.
Ik twijfel dan ook vaak of zo een veiling echt is.
Kan nou niet geloven dat er meerder mensen dik 2000 dollar bieden.
 
Origineel geplaatst door Patat Met
Er komt heel binnenkort een geheugen uitbreiding voor de P3.

Geen idee wat het moet gaan kosten.
....

Die geheugenuitbreiding is omdat OSv4 op 'n hele andere manier met patterns & playlists omgaat, waardoor de beschikbare opslagruimte voor patterns ineens erg snel op kan zijn. Als je met OSv3 tevreden bent heb je 'm niet nodig.
Minpunt van dat hele OSv4 vindt ik wel dat daardoor v3 al een tijdje niet meer doorontwikkeld wordt, terwijl daarin nog een aantal (voor mij iig) nogal belangrijke aanpassingen in zouden komen. Ik heb de beta van v4 wel geprobeerd maar die is mij nog echt veel te beperkt.

Origineel geplaatst door Patat Met
P.s. Ga vast sparen voor de P4, want dat gaat geen jaar meer duren.

Hoe kom je daar bij? Als je bedenkt hoe lang de P3 in ontwikkeling is geweest lijkt dat me een absurd optimistische schatting. 't hele bedrijf is maar één persoon, die alle ontwikkeling van zowel soft- als hardware in z'n eentje doet, en d'r is op 't moment nog niet eens 'n officiële release-candidate versie van OSv4.
origineel geplaatst door Colin Fraser in de P3 yahoo-group
>.. is it still possible to buy a brand new p3 ?

P3 was discontinued several months ago.
Right now I'm working on getting memory expansion boards out for P3.
Once they're done, I'll be back on the replacement sequencer project.

> Planned for when ?

The future.
I can't be much more specific than that until I have a hardware prototype
and production costs.
 
Origineel geplaatst door oozi
Die geheugenuitbreiding is omdat OSv4 op 'n hele andere manier met patterns & playlists omgaat, waardoor de beschikbare opslagruimte voor patterns ineens erg snel op kan zijn. Als je met OSv3 tevreden bent heb je 'm niet nodig.
Minpunt van dat hele OSv4 vindt ik wel dat daardoor v3 al een tijdje niet meer doorontwikkeld wordt, terwijl daarin nog een aantal (voor mij iig) nogal belangrijke aanpassingen in zouden komen. Ik heb de beta van v4 wel geprobeerd maar die is mij nog echt veel te beperkt.

De playlists zijn helemaal verdwenen uit OSv4 hoor. En DAT is nou juist een van de winstpunten. Ik vind V4 stukken prettiger werken eigenlijk. Wat is er te beperkt op dit moment aan V4?

Net mijn extra memory geïnstalleerd trouwens...

Boele

P3 #0018
 
Back
Top