sequentix p3

Heb ook een P3 besteld bij schneider. Hopekijk deze week nog binnen. Direct bij Collin duurt 1 a 2 weken.

gr,
Jop
 
Klopt inderdaad, van die twee weken. Maar ik had even de prijs vergeleken tussen Schneiders en Sequentix direct, en het scheelde toch wel een stuk. Dan maar even wachten; haast heb ik niet :)
 
Ook ik heb grote interesse in deze sequencer, maar vind het wel een hoop geld.
Ik heb begrepen dat ie ook zelf te bouwen is.
Dit lijkt mij een stuk goedkoper.

Zijn er mensen die hem zelf gebouwd hebben? Zo ja, wat waren julli ervaringen tijdens het bouwen?

Op de website van de sequentix lees ik dat ie niet meer als kit te bestellen is.
Wel lees ik dat ie via analogue heaven nog als kit te krijgen is. In dat geval kost ie geloof ik 249 dollar. Dit is alleen wel exclusief de knoppen en de behuizing. Weet iemand waar ik de knoppen en de sequentix behuizing kan bestellen.
Het zou nog beter zijn als de sequentix kit inclusief knoppen en behuizing in europa te bestellen zijn. Dit voorkomt een hoop kosten en vertraging aan de grens. Dit had ik namelijk met mijn x0xb0x.
 
Laatst gewijzigd:
Je kan er een losse behuizing bij kopen waar je dan óf zelf alle gaten in boort & zaagt óf door 'n bedrijf ze erin laat fresen, en alle onderdelen zijn te bestellen bij Farnell in Engeland. De parts-list met bestelnummers staat tussen de files van de Yahoo-group. 't in elkaar zetten zelf is harstikke simpel want 't zijn voornamelijk IC's met van die IC-voetjes en [x]-pins connectoren (ik heb er zelf 2 in elkaar gezet trouwens).
Qua kosten denk ik trouwens dat als je alles inclusief de behuizing los gaat bestellen je wel in de buurt komt van de prijs die Colin ervoor vraagt.
 
Ik ben al een tijdje bezig met het bouwen van een midibx sid en op dezelfde website (www.ucapps.de) staat ook een bouwproject voor een sequencer. Heeft iemand ervaring met die sequencer en is ie te vergelijken met de sequentix?
 
Origineel geplaatst door renepela
Ik ben al een tijdje bezig met het bouwen van een midibx sid en op dezelfde website (www.ucapps.de) staat ook een bouwproject voor een sequencer. Heeft iemand ervaring met die sequencer en is ie te vergelijken met de sequentix?

Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar hij is niet te vergelijken met 'n P3.
 
Nou, het is iets meer dan twee weken geworden, maar vandaag kreeg ik dan toch bericht van Colin dat de P3 inmiddels onderweg is. Ik ben echt nieuwsgierig naar deze sequencer, vooral natuurlijk naar de invloed die hij gaat hebben op mijn manier van muziek maken.

I'm a happy man :mega: Benieuwd wanneer hij binnenkomt.
 
Origineel geplaatst door oozi
Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar hij is niet te vergelijken met 'n P3.

Waarom niet?? is die MidiBox dan zoveel beter? Kun je de verschillen aangeven?
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Nou, het is iets meer dan twee weken geworden, maar vandaag kreeg ik dan toch bericht van Colin dat de P3 inmiddels onderweg is. Ik ben echt nieuwsgierig naar deze sequencer, vooral natuurlijk naar de invloed die hij gaat hebben op mijn manier van muziek maken.

Ik, en ik denk meerdere hier op t forum ook Hooihuis! Laat je het ons nog weten hoe het allemaal loopt ??? Ik ben ook erg benieuwd......
 
p3/gibson les paul

p3/gibson les paul

de p3 is voor electronische muziek als de elektrische gitaar voor rock!


von haulshoven
 
De P3 heeft geen Windows computer van oom Bill nodig, wordt niet gespammed, heeft sfeervolle lichtjes, kan zowel voor als achteruit spelen, zorgt dat je niet per ongeluk een verkeerd gekozen noot uit een andere toonladder dan de P3 speelt doorstuurt naar je synth als je via een keyboard speelt ( erg handig ... ! ), hoeft niet elke week naar de kapper en z'n nagels te laten doen, is altijd nuchter, houdt van ploegendienst en ga zo maar door.

Een heel fijn sequencertje om zonder PC muziek te maken en heel wat meer als je de manual leest. P3 kan zelfs aardig improviseren als je P3 z'n gang laat gaan.

P3 = :halleluja

Martin
 
Origineel geplaatst door Hentheman5
Ik, en ik denk meerdere hier op t forum ook Hooihuis! Laat je het ons nog weten hoe het allemaal loopt ??? Ik ben ook erg benieuwd......

Yep, ik ben zeker van plan wat ervaringen te posten als ik hem een tijdje heb....daar is dit forum natuurlijk ook voor! Ik heb al wel de handleiding grotendeels gelezen (uitgeprint uiteraard), maar ik denk dat je met deze bak gewoon echt hands-on ervaring moet krijgen want soms helpt 1 keer kloten beter dan 10 keer lezen :D En ik vind het toch al een dikke pil voor een dergelijke - ogenschijnlijk simpele - sequencer.

Ik krijg hem geleverd met rackoortjes, de houten zijkantjes volgens zsm want die zijn nog niet klaar. En er zit natuurlijk ook nog een T-shirt bij niet te vergeten :dubbel:
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Hee waarom zijn mijn sterretjes nu ineens blauw geworden?

1250+ posts.

En hands-on heb je 'm idd véél sneller door. Wel erg leuk dat 'ie nu 'n beetje begint aan te slaan; zeker ook omdat ik voordat Colin de eerste verkoopbare versie af had al aan z'n kop aan 't zeuren was dat ik er ook een wilde. Ik heb nog nooit zo dicht op de ontwikkeling van 'n nieuw instrument gestaan :). En 't is nog steeds de sequencer waar ik altijd al van droomde.. Helemaal leuk om dan te bedenken dat er toch wel een aardig aantal van m'n "beta-tester" suggesties en ideën in zjn opgenomen. Én in 't 2e opstartscherm staat bij mij niet 't gebruikelijke serienummer ('t zijn nummers 23 & 45) maar in allebei "#oozi" :D.
 
ik heb er ook een :mega:

Direct bij Sequentix besteld, ongeveer 100 euro goedkoper dan een aanbod dat ze me in Berlijn met een direct leverbaar, laatste exemplaar hadden gedaan. Duurde ongeveer 3 weken voordat ik hem had omdat, volgens Colin, de buttons en de 'wooden side cheeks' op waren. buttons kon hij weer snel aan komen alleen de side panels duurde wat langer. (Sidepanels worden door het bedrijf gemaakt waar z'n vrouw werkt, normaal maken ze deuren). Sinds ik hem toch in een 19" rack gebruik heb ik hem zonder side panels laten komen maar die stuurt hij op zodra ze weer leverbaar ziin.

Over de sequencer:

Dit is mijn eerste hardware sequencer. Bij het monteren in het 19" viel mij metteen op aan de positie van de MIDI- en Sync poorten (zie foto) dat het een heel erg doordacht apparaat is. Zowel in desktop- als rackmode precies op de goeie plek. Het doordachtte aspect wordt alleen maar versterkt als je er mee aan de slag gaat. Zeer gebruiksvriendelijk en logisch te bedienen. Overal is aan gedacht. 1 dag stoeien met de full color handleiding en je hebt de P3 door!
Tijdens het doornemen van de manual regelmatig vreugdekreten uitgeslagen :)

Ik ben niks tegen gekomen waarvan ik dacht 'hmm... da's jammer'
enige minpuntje wat ik kan ontdekken is de lichtshow die je krijgt als je hem aanzet... maar daar valt mee te leven :)

Kortom: SUPERBAK!
Ik ben er helemaal onderste boven van :halleluja
 

Attachments

  • p31.jpg
    p31.jpg
    80,4 KB · Bekeken: 62
Ik ben me ook wat aan het orienteren op dit soort sequencers: MIDI, maar met die analoge inslag: Sequentix P3, Doepfer MAQ16/3 en Schrittmacher, MIDIbox SEQ,... Zijn er meer?

Zou iemand aub iets kunnen vertellen over de verschillen tussen die machines? Waarom vinden jullie de P3 de heilige graal tov die anderen...?
 
Origineel geplaatst door Lacertus
Waarom vinden jullie de P3 de heilige graal tov die anderen...?

omdat hij er zo slick uit ziet :D

ik heb nooit met een soortgelijk appparaat gewerkt. De TR-808 komt het dichts in de buurt wat ik ken van step-sequencing en dat vind ik nog steeds werelds om mee te werken..
De P3 is super gebruikersvriendelijk, weet niet of die andere dat ook zijn. En de mogelijkheden zijn legio.
Ik deed sequencen voorheen met cubase-achtige software maar dan werk je meer grafisch. Dit werkt intuitief. Je hebt een idee in je hoofd en dat wil je maken. hop de P3 en je gear aan aan en voor je het weet ben je aan het jammen. Als je er vervolgens een song van wilt maken met playlist ed. is dat ook zo gebeurd.

De P3 is een zeer goede mix tussen vintage- en moderne appparatuur. Volledig MIDI ondersteund maar de looks en feel van een anologe sequencer... een mijlpaal denk ik.
 
Het enigste nadeel van een P3 is dat als je weet hoe het ding werkt en je ontdekt hoe leuk muziek maken zonder computer ook alweer was je er al gauw nog een wilt hebben.

En ja P3 = :halleluja

Martin ( Vraag maar raak ... ! )
 
Origineel geplaatst door oozi
Én in 't 2e opstartscherm staat bij mij niet 't gebruikelijke serienummer ('t zijn nummers 23 & 45) maar in allebei "#oozi" :D.

Jo Oozi, hoe heb je dat voor elkaar gekregen. Heeft Colin dat voor je gedaan als bedankje voor je eindeloze op en aanmerkingen? Ja mensen 'Oozi the big bug seeker'! Ik heb serienummer 009 en wil ook wel dat ie me bij me naam noemt, zo van Hoi Roel, en dan met die mooie lampjes! Maarja ik ben toch niet zo'n goede betatester geweest, kwist voor de helft van de tijd niet waar jullie het over hadden. Ik heb alleen maar gezeurd over die R3 drumsoftware voor in de P3, en die is er nog steeds nie, maar ik wacht nog steeds met spanning af. Ik heb van mijn 2e P3 ook alleen nog maar lege printplaten liggen, zul je zien dat die R3 versie nog sneller af is. Alles op zijn tijd.
Groeten!
 
Okee dan, de mijne is ook binnen! Zojuist even afgehaald bij de buren alwaar hij was afgeleverd door UPS, en het is een plaatje.....perfect verpakt ook (UPS-Proof) met minstens 100 meter noppenplastic dus niets dan lof voor Colin wat dat betreft.

Even snel een fotootje en dan ga ik op zoek naar een geschikte voeding; heb ik vast wel liggen ergens. Deze zit er niet bij dus maar dat was bekend. Wel de prima handleiding in kleur en natuurlijk mijn mooie T-shirt :D Zoals gezegd worden de houten zijkantjes nog apart verstuurd, want die waren nog niet klaar.

Wordt waarschijnlijk een latertje vanavond 8)
 

Attachments

  • img_0615_2.jpg
    img_0615_2.jpg
    58,8 KB · Bekeken: 69
Back
Top