Welke Wavetable Synth kies jij (of zou je aanbevelen)... én waarom ?

Heeft iemand die Waldorf wavetable eurorack module ( ben typeduiding ff kwijt ) al aan de tand gevoeld?
 
Een ASR-10 geldt wellicht ook als een wavetable synthesizer met zijn transwaves. Je ramt er een sample in en je kunt er doorheen scrollen net zoals bij een MicroWave. Hoewel het resultaat wel wat chaotischer is dan bij de MicroWave tenzij je heel netjes je samples bouwt.
 
shruthi met heeel veel arp/seq en mod sources en destination. wat een klein monster is dat zeg.
 
Als je het hebt over Eurorack dan klinkt de Black Wavetable Erica Synths wel erg goed, heb 'um zelf niet. Zal 'um niet kopen, heb al een E350. Maar, als je tijd/geld/ruimte hebt dan is de SynthTech E370 misschien ook wel de moeite waard, een beest van een module.

Hoe is die in vergelijking met de e350?
 
PPG Wave 2.3.... dat geluid is karakteristiek. Toen ik die eindelijk had, heb ik de Waldorf XTk weggedaan. Het ding heeft wel zijn kuren. Verder vind ik de transwaves op mijn Ensoniq samplers ook mooi. De Analogue Systems RS-370 heeft ook wavetables maar die vind ik meer een leuk extraatje. Mutable Instruments Braids moet ik nog in een rek inbouwen.
De SQ-80 heb ik sinds 1989, zou ik geen wavetablesynth noemen, wel een rompler. Daarom niet minder mooi.
 
Er zijn net weer twee nieuwe wavetable synths aangekondigd. De Waldorf Quantum en Novation Peak. Beide lijken qua specs wel weer met iets nieuws te komen. Ik ben alleen bang dat de Quantum ver boven mijn budget ligt.
 
Sparen :D Wordt absoluut een klassieker :okdan:

Dat kan ik me heel goed voorstellen. Maar ik denk dat ik voorlopig eerst eens op zoek ga naar een mooie Microwave II om aan mijn wavetable behoeften te voldoen. Ik heb de indruk dat die momenteel het meeste wavetable karakter voor je geld biedt.
 
Wie wil 'm niet? :P


1. PPG Wave 2.3, Waldorf Microwave 1 rev. A, Waldorf Microwave 1 rev. B , Waldorf Wave
2. DSI Poly Evolver, DSI Poly Evolver rack, DSI Evolver
3. Ensoniq ESQ-M
4. SC Prophet VS, Korg Wavestation A/D, Korg Wavestation SR
5, Ensoniq ASR-10 rack / Ensoniq DP/4 FX processor

En met de betrouwbaarheid van nu: Waldorf Quantum óf Novation Peak???

Pas nou maar op Digiloog, straks wil half SF er een. :D
Ik weet niet hoe lang DigiLoog al aan het zoeken is, maar ik ben al té lang op zoek naar een Prophet VS (voor een normale / redelijke prijs). Maar een Wavestation - met rollende wave sequence golven - is ook best leuk hoor voor erbij!
 
Ik vergat de Prophet 12 te noemen. Die heeft ook wavetables alleen moet je zelf de begin- en eindgolf instellen. Ik heb een fabrieksgeluid verbouwd tot een PPG-geluid. Niet te onderscheiden al zeg ik het zelf, al was dit een toevalstreffer. Als de nieuwe cd uit is, ik hoop binnenkort, dan kan iedereen het horen, want op het zesde en laatste stuk speel ik van minuut 13 tot 18 eerst het PPG-geluid en dan de Prophet. Op andere stukken laat ik nog meer wavetables horen, alle uit de PPG op een na (uit de RS-370).
 
Er zijn net weer twee nieuwe wavetable synths aangekondigd. De Waldorf Quantum en Novation Peak. Beide lijken qua specs wel weer met iets nieuws te komen. Ik ben alleen bang dat de Quantum ver boven mijn budget ligt.

Ik krijg die peak maar niet uit mn hoofd, ondanks dat ik nog geen super overtuigende vids heb gezien. Jeukt erg om daar mee te spelen tzt.
 
Weet niet hoe lang DigiLoog al aan het zoeken is naar een SCI Prophet VS

Te lang :?
Maar ik geef de moed nog LANG niet op, blijf volharden en ooit komt de dag dat hij in mijn klein studiotje staat en mijn MW 1 rev A in de ban mag.
Er zijn mij al diverse aangeboden, maar ik ga zeker geen 4K+ betalen of 1500 km. rijden, had mijn hoop gevestigd op één in den lande maar kon de eigenaar niet overtuigen met 2800 euro (dat de max is dat ik ervoor over heb).
Ik vind het een waanzinnig klinkende synth en smoesjes dat een Solaris of een Modal 002 precies zo (kunnen) klinken wijs ik resoluut naar het rijk der fabelen
Niets klinkt zo als een VS, een eigen klank karakter, heel herkenbaar.
Ik had ooit een Korg SR, maar dat was ook niet wat, vandaar als troost zolang maar de MW 1 rev A.
 
Een M002 klink wel héél erg goed hoor.... echt geloof me ben nog geen andere synth tegengekomen die ZO GOED kan klinken als een Modal.
Maar of deze een SCI P VS kan nabootsen, weet ik niet.
 
Nadat ik zag dat tegewoordig Microwave II ook al voor 600 euro gaat is het toch een I geworden (voor ongeveer dezelfde prijs). Erg blij mee!
 
Nadat ik zag dat tegewoordig Microwave II ook al voor 600 euro gaat is het toch een I geworden (voor ongeveer dezelfde prijs). Erg blij mee!
Waarschijnlijk dan wel een MW 1 rev. b, die veelal ca. 250-300 euro goedkoper is dan een MW 1 rev. a. Maar idd een MW 2 gaat tegenwoordig voor ca. 600 euro en dan heb je nu met de MW 1 een meer dan uitstekende keuze gedaan.
 
Freelander(citaat post #56):
"Een M002 klink wel héél erg goed hoor.... echt geloof me ben nog geen andere synth tegengekomen die ZO GOED kan klinken als een Modal.
Maar of deze een SCI P VS kan nabootsen, weet ik niet."


Nee, een Prophet VS is niet (exact) na te bootsen met een M002. Een M002, een Prophet VS, een PPG Wave en een MicroWave 1 rev. A klinken alle vier significant - de een iets meer dan de ander - verschillend. Mijn keuze zou - afgezien van de onbetrouwbaarheid van een vintage bak - de PPG Wave zijn, maar daar mag jij natuurlijk heel anders over denken. De M002 klinkt idd héél erg goed, dus dat kan nooit een verkeerde keuze zijn als dit je overtuigende voorkeur heeft en dit ook écht nodig hebt voor de muziek die je maakt. Ik zou 'm sowieso wel altijd met toetsen nemen, hoe makkelijk de edit software ook te gebruiken is. Je krijgt anders imo geheid later spijt. Ik zou dat een beginnersfout noemen. En als geld een issue is, dan zou ik door sparen totdat je het geld bij elkaar hebt.

Zelf zou ik overigens liever een M008 willen hebben, maar dit om reden dat ik al een MicroWave 1 rev. A heb. Een PPG Wave of een Prophet VS zal wel altijd op mijn wensenlijstje blijven staan, want ik ben niet bereid daarvoor de prijs te betalen waar ze voor verkocht worden.
 
Back
Top