Nieuw filter (MultiFilter) en stepsequencer van MFB (Step64)

Ik klikte perongeluk mis in mijn Favorites en kwam zodoende perongeluk op de MFB website uit, maar het bezoek was toch niet voor niets: ze kondigen weer twee nieuwe producten aan.

MFB MultiFilter

MULTI1.jpg


(Let op: Dit is dus een andere dan hun vorige MFB FilterBox filter)

Features:
* Stereo 24 dB Lowpass-Filter
* Stereo 12 dB High-, Low- and Bandpass-Filter
* Compressor – Ring Modulator - Distortion
* 3 step-sequencers with 16 steps
* 2 LFOs: triangle, sawtooth, square and random wave
* Controls for Filter-Spacing, Panorama and Filter-Balance
* 2 envelopes with Attack, Decay and Contour controls
* MSRP 480,- Euro

Meer (Engelstalige) info op http://www.mfberlin.de/Produkte/Mus...lter/MFB-Multifilter_e/mfb-multifilter_e.html

----------------

MFB-STEP64 stepsequencer
step64a.jpg


Step-sequencer with up to 64 steps
*up to 4-voice polyphony (16 steps)
*4 banks with 118 memory locations each
*MIDI in/out and 4xCV/Gate outs
*programmable velocity, gate-time and 2xCV outs
*15 shuffle settings
*16 song memory locations each with up to 128 sequences
*MSRP 245,- Euro

Als ik het goed begrijp vooral voor CV-gestuurde synths interessant, want als ik het goed begrijp ondersteund hij geen midi controllers per step, jammer!

Meer (Engelstalige) info op http://www.mfberlin.de/Produkte/Musikelektronik/MFB-STEP64/MFB-STEP64_e/mfb-step64_e.html
 
Laatst gewijzigd:
een kleine (lees goedkope) sequencer met gate/cv out is altijd handig voor modular eigenaren. zeker een stukje goedkoper dan dan een sequencer van doepfer of een 960 seq van synthesizers.com
 
1 CC per step ... ?

1 CC per step ... ?

Volgens mij haalde ik net uit de tekst van MFB dat de sequencer 1 CC per step doet. Heel wat goedkoper maar lang niet zo veelzijdig als die P3 van Squentix die er hier dit jaar nog gaat komen als ik niet gek doe en een Zeit ga bestellen.

843 :eureka:
 
Heel mooiiiiii! :) allebei hebben ze wel wat.....hoop alleen dat de seq. goed in een midi-chain (sync) te hangen is. Dan wil ik hem wel voor mijn RozzBox!
 
Origineel geplaatst door divi
amen! ik heb 'n MFB Synth II (oh ja, jouw ex gerrie :D) en als dit ding even bruut is...

als je de prijs vergelijkt met 'n sherman v2 en bedenkt dat ie stereo is lijkt het wel zeer interessant! ben benieuwd hoe die klinkt

lekker bakkie heeç die II :P
 
Is MFB wel een beetje fatsoenlijke kwaliteit? Weet echt niet wat ik er van moet denken. Is het een cleane of gore filter, of lijkt het ergens op?
 
Volgens mij is het leuke juiste van een analoge stijl stepsequencer dat je per step ook een aparte knop hebt om de noot te veranderen. Zoals op een MS-20 bijv. Een step selecteren en dan op de display de noot aflezen en dan aan een draaiknop draaien is wat minder leuk.
 
Origineel geplaatst door divi
amen! ik heb 'n MFB Synth II (oh ja, jouw ex gerrie :D) en als dit ding even bruut is...

als je de prijs vergelijkt met 'n sherman v2 en bedenkt dat ie stereo is lijkt het wel zeer interessant! ben benieuwd hoe die klinkt

Als ie dan ook nog eens lekker klinkt heb ik binnenkort zo`n ding in huis.
 
Origineel geplaatst door sander
Volgens mij is het leuke juiste van een analoge stijl stepsequencer dat je per step ook een aparte knop hebt om de noot te veranderen. Zoals op een MS-20 bijv. Een step selecteren en dan op de display de noot aflezen en dan aan een draaiknop draaien is wat minder leuk.
Ik snap de lol daar ook niet zo van, maar het ding heeft wel 4 CV/gate uitgangen.

Iets voor mensen die veel willen voor weinig geld, en genoegen nemen met minder gebruikersgemak.
 
heb deze aparate nooit gecheckt,valt me wel op dat ze dezelfde draaiknoppen gebruiken als clavia ...heb er juist nodig:D
 
Origineel geplaatst door BananaWorld
Alleen jammer dat ze het niet in nette 19 inch racken inbouwen. Vindt die behuizingen er wat goedkoop uitzien.

laten we er wat aan doen mfb in een nieuw jasje

racken die troep
 
Origineel geplaatst door j0ris
Ik snap de lol daar ook niet zo van, maar het ding heeft wel 4 CV/gate uitgangen.

Iets voor mensen die veel willen voor weinig geld, en genoegen nemen met minder gebruikersgemak.

Heb ook nog eens naar die Step 64 gekeken.
Ja veel voor weinig geld. Moet zeggen dat ik vind dat er meer mogelijkheden op dit apparaat zitten dan op bijv de Future Retro Mobius of de Doepfer MAQ 16/3 Die laatste heeft dan wel overal draaiknoppen voor, maar SLECHTS 3 eigenschappen die je kan veranderen per stap.
 
Origineel geplaatst door divi
en? iemand al ergens tegengekomen? reviews ofzo? nog steeds nix over te vinden behalve een paar webshops die 'm in de catalogus hebben...
ik weet ondertussen dat de ontwikkeling van de multifilter gestopt is omdat ze te druk zijn met andere dingen (of dat zeggen ze toch): bummer...
 
Die steppert is wel mega cool voor die prijs ! zeker ook omdat ie zoveel cv/gates heeft (4!!) En nog een midi kan stepsequencen ( althans modus 1 tot 4 ) wrm die trouwens niet als normale midi 2 cv/gate gebruikt kan worden snap ik dan weer niet ..

En is volgens mij niet te vinden onder die 245 euro's ( heb een hoop duitse sites gehad)

Iemand die hem heeft ?

hier nog een simpele demo op youtube met een mini

http://nl.youtube.com/watch?v=-hALFTN9qf0
 
Back
Top