Cubase / Ableton / Reason / Fruity ??

Origineel geplaatst door Acidfever
Programma's als Cubase vind ik persoonlijk geen goede stap om mee te beginnen. Te veel features en weinig concreet om snel muziek mee te maken. De ervaren cubase gebruiker ervaart dit anders....maar daar hebben we het nu niet over!

Als je maar hard genoeg wilt; na een blauwe maandag Reason ben ik begonnen met een crack van SX2, na 14 dagen crashes en verloren probeersels ben ik in de auto gestapt en heb toen SX2 aangeschaft bij Musicstore incl een tutorial boek (en enkele maanden later ook de DVD).

Ik had voor die tijd nog nooit achter een sequencer gezeten, inmiddels draai ik Cubase4 naar alle tevredenheid.

Als je serieus tijd, geld en véél energie in iets steekt is niks onhaalbaar of te moeilijk, zéker niet met alle communities en tutorial DVD's die er zijn.
 
+Reason
+cubase
+rebirth, nu gratis te downloaden bij propellerhead software
+VST(en een midi-controller)!!!

Fruity vind ik maar brol.:gaap:
 
Programma's als Cubase vind ik persoonlijk geen goede stap om mee te beginnen.

Begin dan met Cubasis..

Als je er mee begint is het wel ff moeilijk, maar de handleiding er naast en lekker beginnen man..!
 
Re: Software Mixmeister

Re: Software Mixmeister

Origineel geplaatst door D600OWNER
Ja... Maar wat zeggen jullie over de bpm analyser, pitch enzo?

*D

Een sequencer is heel wat anders dan dj software, niet echt geschikt om op dit forum te vragen lijkt me.
Voor deze vraag kan je beter even bij een dj forum aankloppen imo.
 
Origineel geplaatst door orson.wouters
+Reason
+cubase
+rebirth, nu gratis te downloaden bij propellerhead software
+VST(en een midi-controller)!!!

Fruity vind ik maar brol.:gaap:

secret cinema produceert er anders nog steeds mee (onder andere, dat wel).

ontopic: Het komt uiteindelijk allemaal op hetzeflde neer, dus begin met een programma wat niet te moeilijk is. FL of Reason horen daarbij.
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
misschien omdat je het programma niet snapt ? :bekdicht:

Nee, het feit dat je voor elke klank een aparte sequencer nodig hebt en het editten van de effecten, synths enz. is in mijn ogen nogal onhandig, bij Reason zie je ze allemaal op een rijtje en er zit bovendien logisch en levensecht materiaal in.
De klank van Fruity vind ik ook niet zo schitterend (ligt mss aan mn demo-versie):r.
En de look, veel te overdeven; Reason enz. zijn veel meer op hun doel gericht: de muziek...

Greetzzz;)
 
Laatst gewijzigd:
Je gebruikt best als basis Cubase/Logic en daar koppel je dan met rewire Reason, Rebirth aan (waarschijnlijk Fruity ook, maar je kent mn mening over die soft(ie)). Via Cubase kan je dan ook je vst's controlleren en direct ook ales opnemen en masteren...zalig vind ik zoiets!!!:) Ook op podium geen probleem...
Alleen vraagt het wel ff tijd om Cubase te snappen, maar als je de basis beet hebt, komt de rest vanzelfs.
 
Re: Software Mixmeister

Re: Software Mixmeister

Origineel geplaatst door D600OWNER
Ja... Maar wat zeggen jullie over de bpm analyser, pitch enzo?

*D

daar kan je losse gratis plugins voor downloaden, kunnen in alle hosts behalve die reason...

ik zeg flstudio al is het maar vanwege het gratis upgraden......
 
Ik ben met ableton live begonnen en vind het geen moeilijk programma, op het begin even kijken hoe alles werkt.

Bij mij in de klas gebruiken sommige mensen fruityloops maar ik vind het geen professioneel programma zoals: Cubase, Logic, Pro tools, Ableton.


Ik heb voor ableton gekozen omdat het me in de filmpjes ect best makkelijk leek en het veel gebruikt word voor live acts.

Ik heb ook ooit cubase gebruikt gekregen van iemand om uit te proberen maar snapte ik niet echt veel van op het begin dus daar ben ik maar mee gestop.:o:

Ik zit er wel aan te denken om Steinberg studio case 2 erbij te kopen waarbij enkele plugins bij zitten maar ook cubase se.

als ik nou nog een keer zou moeten kiezen kies ik denk ik toch voor ableton.
 
wat is er dan niet pro aan fl en wel aan ableton? licht toe, is het de prijs? het ontbreken van? of omdat je idool ook live gebruikt, ik heb jaren met sonar gewerkt ben ik nu minder pro geworden, verdien ik nu amateur geld?
 
en vroegha was ik nog meer pro op de atari met cubase en hardware.....:D


en die studio case van steinberg zitten zulke goede abandon ware plugins, steinberg is meester in brakke plugins die het straks niet meer doen....en geen ondersteuning.....(alleen magneto, en freefilter, vb1(goa) waren wel ok)

en heb je wel eens met protools gewerkt, dan weet je dat het voornamelijk voor boybandjes of hardware seq mensen is!!!
 
Het is geen amateur programma maar ik vind zelf en hoor meerdere mensen zeggen dat hij net een stapje minder is dan programma's zoals cubase, pro tools , logic ect.

Je kan er veel leuke dingen uithalen maar de dingen die ik heb gehoord van mensen uit mijn klas valt best tegen.

Het programma is minder prof maar de gebruiker kan net zo professioneel werken als mensen die cubase , nuendo, logic ect gebruiken.

Maar goed ieder zijn eigen voorkeur.

Voorlopig schaf ik niet veel meer aan ik ga eerst veel met ableton spelen.
 
AAAAigt wat is er nou dan zo gengster aan cubase ...

kan iemand me uit leggen waarom ik cubase zou moeten gebruiken ipv live of wat zijn de voordelen van cubase over live laat ik het zo zeggen ik ben van mening dat ik live nu toch wel erg goed ken en ik mis dingen als makkelijk side chainen...
 
Origineel geplaatst door orson.wouters
Nee, het feit dat je voor elke klank een aparte sequencer nodig hebt en het editten van de effecten, synths enz. is in mijn ogen nogal onhandig, bij Reason zie je ze allemaal op een rijtje en er zit bovendien logisch en levensecht materiaal in.
De klank van Fruity vind ik ook niet zo schitterend (ligt mss aan mn demo-versie):r.
En de look, veel te overdeven; Reason enz. zijn veel meer op hun doel gericht: de muziek...

Greetzzz;)

Ja natuurlijk, onnodig bungelende kabels, 19" rackmodule look-a-likes waarvan je ook de schroeven los kan halen, ja heel praktijk en doelgericht.
 
@Franz K.:

was net de topic aan het doorlezen om als antwoord hetzelfde te posten dan jij

reason = al het slechte van hardware (kabels,...) in een software jasje...


gemaakt voor wannabe studio-mensen :stupid
 
Ja..., Reason is heel efficient bezig geweest 8~

Vind het buiten dat ook al weer verouderd.
 
Origineel geplaatst door mario
Ja..., Reason is heel efficient bezig geweest 8~

Vind het buiten dat ook al weer verouderd.

je dat klopt idd maar er komt toch weer een nieuwe ...?
maar niet haten op Reason is gewoon alles wat je met Rebirth niet kan ... het is en blijft een killer concept ieder zn ding toch ...?

Maar wat is nou the big plus aan cubase :P
 
Origineel geplaatst door Franz.K.
Ja natuurlijk, onnodig bungelende kabels, 19" rackmodule look-a-likes waarvan je ook de schroeven los kan halen, ja heel praktijk en doelgericht.
Vuurwerkjes, achtergrondjes, opstartgeluidjes, visuele effecten, verschillende looks... :r , ja ja, Fruity is echt wel doelgericht... ->:kont:
Trouwens met die kabeltjes (bengelen kan je trouwens uitzetten) kan je nog iets: vette sounds maken...*D
Die schroeven zijn (de enige) leuke details, voor de rest zit in Reason geen zever.
:mega:
 
Mensen mensen..als je echt wilt beginnen : Fasttracker / Modplugtracker, ik werk er al jaren mee, makkelijker en overzichtelijker kan niet.

Heb zelf ook fruity geprobeerd, veelteveel opties en schermpjes (vind ik)...en al dan compressen of equalizen kan later ook wel!

groetjes:mega:
 
Back
Top