Welke geluids kaart gebruik jij

Welke geluids kaart gebruik jij

  • Audigy ex, platinum, player

    Stemmen: 11 12,1%
  • M-audio Audiophile

    Stemmen: 6 6,6%
  • Delta 66

    Stemmen: 1 1,1%
  • Audiotrak Prodigy192

    Stemmen: 2 2,2%
  • anders namelijk (post andtwoord)

    Stemmen: 71 78,0%

  • Totaal aantal stemmers
    91
  • Enquete gesloten .
Origineel geplaatst door 20hz
Audiowerk 8, topkaart!

Damn wat heb ik er een hoop problemen mee gehad !!!

MAar wel heel mooie kwaliteit
 
Een Pulsar II uiteraard. Zeker met de laatste driver update die meteen alle versies van Creamware gelijk trekt (v 3.1). Errug stabiele asio driver en te tunen tot een errug lage latency.

Ik heb hiervoor gewerkt met een Terratec en een Yamaha DSP kaart, maar deze kunnen niet tippen aan de veelzijdigheid van de Creamware kaart. Zeker omdat je je eigen projecten binnen de Pulsar project omgeving kunt definieren. Hierdoor kun je voor elke handeling die je doet (mixen, masteren, etc) een project aanmaken. Dit zorgt er weer voor dat de DSP's op de Pulsar kaart niet onnodig verbruikt worden. Errug slim van Creamware...

Acid
 
Creamware Pulsar II..... en mijn volgende kaart wordt wederom Creamware, die er gewoon keurig naast geprikt kan worden om 1 groot geintegreerd systeem te vormen... en dat kan reeds vele jaren lang!!! Doet geen enkele geluidskaartproducent ze na... de kaarten 'verouderen' dus niet snel, zolang PCI blijft bestaan kun je blijven upgraden
 
Ik heb een soundblaster live 5.1 ofzow
Het is alleen voor games en films want ik maak toch geen muziek met pc.
K vind hem wel ok
 
Marc 8 MIDI op dit moment, niet tevreden.

Had een Terratec EWX 24/96, daar was ik meer tevreden over, maar had maar 2 analoge outputs.
 
pro tools toolbox, dus audiomedia III met pro tools le 5.1.1
werkt helemaal super, zelfs op mijn oude mac 9600. super: helemaal compatible met opnames die ik in de 'echte' studio (bulletsound) maak de dure echte tdm pro tools.
 
Jaja...ik heb de TOPPER ;) De Terratec EWS64 ...de kaart die iedereen al zo snel mogelijk heeft weggedaan geloof ik.
Werkt bij mij perfect hoor. Is helaas wel een ISA kaart en ik wil toch wel eens weer een fixe update van m'n processor/mobo... dan ga ik toch echt voor een PCI kaart...

De RME is me te duur... ik wil echter wel een lage ASIO latency...dus gaat het de EWX2496 van Terratec worden... Leuke value-kaart zonder poeha, en ik heb gehoord dat Terratec geleerd heeft van de fouten met de EWS64. Of heb ik dat nu helemaal verkeerd???
 
Origineel geplaatst door Almeros
Jaja...ik heb de TOPPER ;) De Terratec EWS64 ...de kaart die iedereen al zo snel mogelijk heeft weggedaan geloof ik.
Werkt bij mij perfect hoor. Is helaas wel een ISA kaart en ik wil toch wel eens weer een fixe update van m'n processor/mobo... dan ga ik toch echt voor een PCI kaart...

De RME is me te duur... ik wil echter wel een lage ASIO latency...dus gaat het de EWX2496 van Terratec worden... Leuke value-kaart zonder poeha, en ik heb gehoord dat Terratec geleerd heeft van de fouten met de EWS64. Of heb ik dat nu helemaal verkeerd???

mwaah in mijn ogen zie je dat verkeerd:) almoet ik eerlijk zeggen dat ik van die ewx nog geen slechte verhalen heb gehoord
 
boel pc'ers hier eigenlijk. bijna al die kaarten zijn onbekend voor de mac. moet wel zeggen dat die kaarten ook nooit in studioos gebruikt worden. da's dus toch wel tof aan de mac. die paar kaarten die er zijn voor de mac zijn meteen ook de kaarten die je altijd ziet in de studios. zoals de audiowerk, audiomedia, digi001 en tdm en zo.
 
Origineel geplaatst door Almeros
Maar heb je ook nog een argument zeg maar ;) Of een suggestie voor een kaart voor het zelfde budget?

het argument is dat terratec prima kaarten maakt maar geen goede drivers kan of wil schrijven. ik zelf heb twee kaarten van hun gehad toen ik de tweede kocht dacht ik dat ze nu wel een beetje goede drivers hadden was niet echt waar. over die dmx (fire zoiets) hoor ik ook dat de boel niet lekker loopt.
maar heb daar zelf geen ervaring mee. heb nu een goed werkende kaart.

suggestie genoeg denk ik. tweede hands audiowerk? kosten echt geen f*ck meer tegenwoordig..
 
Origineel geplaatst door tewater
boel pc'ers hier eigenlijk. bijna al die kaarten zijn onbekend voor de mac. moet wel zeggen dat die kaarten ook nooit in studioos gebruikt worden. da's dus toch wel tof aan de mac. die paar kaarten die er zijn voor de mac zijn meteen ook de kaarten die je altijd ziet in de studios. zoals de audiowerk, audiomedia, digi001 en tdm en zo.

ja dat is zo mooi aan de pc idd er is zoveel keus..
 
Origineel geplaatst door EDP
suggestie genoeg denk ik. tweede hands audiowerk? kosten echt geen f*ck meer tegenwoordig..

Die audiowerk is wel al erg oud of niet..wel lage latency etc?? Damn...je hebt me iig weer aan het twijvelen gemaakt ;) Ik ga maar weer eens aan op studietocht...
 
Guillemot ISIS 8 in /4 out. Helaas geen XP/2000 drivers.
Maar ach Millenium doet het prima, dus heb geen behoefte aan de boel te updaten.
 
Back
Top