Muziek voor podcasts: wat zouden jullie doen?

Verbazingwekkend dat je Middelharnis als ergens in Zeeland wegzet. Als je daar echt woont, moet je toch wel weten dat Goeree-Overflakkee bij de Zuid-Hollandse eilanden hoort....
 
Verbazingwekkend dat je Middelharnis als ergens in Zeeland wegzet. Als je daar echt woont, moet je toch wel weten dat Goeree-Overflakkee bij de Zuid-Hollandse eilanden hoort....
Goed in aardrijkskunde !
Ik ga een beetje uit van de domheid van de mensen.
En als je zoals ik meer dan mijn halve leven daar `geweunt heit` EN NOG. Weet je dat mensen over het algemeen niet alleen dom zijn maar ook `zoendig` Op dit moment sta ik al jarenlang ingeschreven in Zeeland de gemeente Sluis. Dus het erg lokale dialect heb ik vanzelf ook afgeleerd.
 
Als ik het zelf niet zou kunnen dan zou ik de vraag op het forum neerleggen of er één of enkele leden het leuk zouden vinden om op vrijwillige basis met vermelding van naam de podcast zo nu en dan van muziek en soundscapes te voorzien.
En wie weet krijgt iemand daardoor nog meer uitnodigingen, dat kan best interessant zijn.
Dit is een heel goed idee. Er zullen zeker een aantal forumleden zijn die hier aan willen meewerken. Mijn eigen muziek is bijvoorbeeld gelicenseerd onder de meest vrije vorm van de Creative Commons licentie. Als de muziek dan gebruikt zou worden in een dergelijke podcast, draagt dat alleen maar bij aan het bereik qua luisteraars.

Moeilijke constructies middels commerciële licenties en bijbehorende kosten voor populaire muziek, kun je beter vanaf zien als je nog op kleine schaal bezig bent. Die bedragen heb je niet zo eenvoudig terugverdiend. En als het meeberekend is in de kosten voor deelnemers van de podcast cursus, dan is de klant de dupe ervan. Of ze moeten het zelf willen natuurlijk: dan zou je dat van tevoren moeten aangeven dat je twee vormen kunt aanbieden.
 
Ik zou gewoon de mogelijkheden laten zien, de rest lijkt me buiten de scope van de cursus tenzij je het in het cursus materiaal wil opnemen.
 
Back
Top