Dr. Who Theme contest

citaat:
Origineel geplaatst door Bass
De BBC had toch een EMS Synthi 100 geloof ik ???

Ze hadden een 100 en een VCS3.

Die hebben ze ook gebruikt voor een oudere versie van het Dr. Who theme, maar die versie is bijna nooit gebruikt.

De versie zoals Hanz die gepost heeft gebruikt een CS80, een EMS Vocoder, een ARP Odyssey en Jupiter 4 plus een serie effecten en wat 'samples' (stukjes geknipt uit oude tapes).

Dan weet je wat je nodig hebt als je het echt goed wilt doen .

Hier legt de maker het zelf uit:

http://www.youtube.com/watch?v=zDxFqw36KQ0

(En let vooral niet op de presentator :dubbel:)

Maar volgens mij is dit toch echt de tune zoals iedereen hem kent en leeft dus het wel degelijk het misverstand dat het hierbij om EMS sounds gaat...
 
Maar volgens mij is dit toch echt de tune zoals iedereen hem kent

Nouja, iedereen... ;)
Dit is een remake uit de jaren '80 die niet zo heel lang gebruikt is, dus hij is voornamelijk bekend bij de mensen die toen keken. De originele tape-versie stamt uit de jaren '60 en is veel langer gebruikt en dus waarschijnlijk bij veel meer mensen bekend. Er was in de jaren '80 en later veel roulatie onder de Dr Who tunes, die steeds elektronische werden (en steeds minder goed). De huidige tune gebruikt weer stukken van de originele tapes.
 
mmm ok, zal dan wel weer een generatie dingetje zijn... ik had trouwens al eens zoiets in een gesprek over de twillight zone, bleek ook al een serie te zijn de de jaren 60... :eureka:
 
Back
Top