Acid tekno threath

Heb pas met een vriend samen die synthesizer.com van het forum hier gekocht......ben er heel blij mee, klinkt echt veel strakker dan de doepfer.
Begin nu steeds meer bekend te raken met modulaire synthese en hoe ik het zelf wil toepassen.

Wil nog wel een aantal modules kopen, eerst wachten tot ik weer wat geld heb..

bRzzz
 
leuk zo'n acid tekno topic

kan iemand mij uitleggen wat tekno is !

en acid is dat een soort gif ofzo

cheers=D
 
LOL

Ik kom bij elke feest van disco italo electro tot acid tekno aardig fris naar buiten zoals je weet
 
Origineel geplaatst door trash
Wat is de link met techno, zo bedoel ik het :D


:erm: Ik zou zeggen: het continu herhalen van de loops netv als bij techno, en 't 'diep' houden v/d muziek; ofwel niet al te snel variatie in de nrs. zoals een beetje gewoonlijk is bij hardcore etc.

Maar da's een beetje mijn idee erbij.

'k Dacht eerst altijd dat de term Tekno als algemene term gebruikt werd bij de muzieksoort die op kraakpand/fietstunnel feestjes gedraaid werd.. Maar de hoge BPM heeft er dus ook mee te maken.. :erm:
 
Origineel geplaatst door Tekno
Ik heb geen echte tracks meer gemaakt, maar ben wel bezig mijn sound te verbeteren...beter afmixen en overall geluidskwaliteit moest echt beter, dat is wel gelukt! :) Luister naar het stukje liveset in mijn studiootje.... stukje liveset

Kanttekening is wel dat dit in een uurtje is gedaan, dus nie zoveel patterns....
Gear: 909, 808, Devil Fish, x0xb0x en rozzbox (live ingespeeld!)


:okdan: Lekker trakkie!!!
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
:erm: Ik zou zeggen: het continu herhalen van de loops netv als bij techno, en 't 'diep' houden v/d muziek; ofwel niet al te snel variatie in de nrs. zoals een beetje gewoonlijk is bij hardcore etc.

Maar da's een beetje mijn idee erbij.

'k Dacht eerst altijd dat de term Tekno als algemene term gebruikt werd bij de muzieksoort die op kraakpand/fietstunnel feestjes gedraaid werd.. Maar de hoge BPM heeft er dus ook mee te maken.. :erm:

Het heeft niets met bpm te maken, maar meer met inhoud en gevoel......
 
Origineel geplaatst door brz
Het heeft niets met bpm te maken, maar meer met inhoud en gevoel......

Ik ken btw geen tekno onder de 160 bpm ....

Ik zie het btw ook meer als een ideologie, Tekno:

-soort van tegenhanger van hardcore
-cheep feeste, niet comercieel (je moet er niet echt finalcieel afhankelijk voor zijn. Want het gaat om muziek/gevoel en dat moet voor iedereen zijn. Dat is een beetje de achterligende gedachte)

Ik ben al naar een aantal Tekno feesjes geweest (en zelf natuurlijk wat zitten aankloten met muziek) en daar varieerde de bpm tussen de 160-550 BPM (jah idd er zijn ook gekken tussen ;) )

De mensen wat ik ken wat met tekno bezig zijn, kraken over het algemeen en hebben een heel eigen visie over hoe dingen eigenlijk moeten zijn (politiek, kunst, muziek, film enz enz enz)

Als ik kijk naar de "uitvinders" van tekno: MoNoNoM (teminste in mij ogen) voldoen deze wel redelijk aan de omschrijving
 
Origineel geplaatst door Misme
Ik ken btw geen tekno onder de 160 bpm ....

>>Dan is er nog veel muziek die je niet gehoord hebt...

Ik zie het btw ook meer als een ideologie, Tekno:

-soort van tegenhanger van hardcore
-cheep feeste, niet comercieel (je moet er niet echt finalcieel afhankelijk voor zijn. Want het gaat om muziek/gevoel en dat moet voor iedereen zijn. Dat is een beetje de achterligende gedachte)

>>wat ik zeg, inhoud en gevoel.

Ik ben al naar een aantal Tekno feesjes geweest (en zelf natuurlijk wat zitten aankloten met muziek) en daar varieerde de bpm tussen de 160-550 BPM (jah idd er zijn ook gekken tussen ;) )

>> Laat maar horen, ben wel benieuwd..

De mensen wat ik ken wat met tekno bezig zijn, kraken over het algemeen en hebben een heel eigen visie over hoe dingen eigenlijk moeten zijn (politiek, kunst, muziek, film enz enz enz)

Als ik kijk naar de "uitvinders" van tekno: MoNoNoM (teminste in mij ogen) voldoen deze wel redelijk aan de omschrijving

>> Vergeet je nu spiral tribe niet? En uiteraard alle andere mensen die jaren lang in hun homestudio's bezig zijn geweest met muziek maken die het discolicht niet konden verdragen...
 
Back
Top