en nu iets compleet anders... sorry voor de herrie!

ABL3 is prima ja, die gebruik ik zelf ook vaak. AM Acid Rack is ook leuk en kost nog geen 10tje (wel alleen voor Ableton Suite).
 
Zoals de titel al zegt. nu iets compleet anders. Ik zei vorige keer al dat ik eens iets harders wilde maken. iets aggrotech achtigs wellicht.
Ik heb alle ambities om goed te klinken voor deze overboord gezet en vooral met alles wat ik tot nu toe geleerd heb aan de slag gegaan... geen voorbeelden, geen ambitie, geen doel.... gewoon lekker gaan...
En dit is het resultaat.

Bekijk bijlage 3835342

Voor de geintresseerden;

Het project heeft een lange intro... misschioen wel 30% van het nummer kan als intro beschouwt worden. Mijn pop-minnende tiener-dochter vind dat een intro 2 seconden moet duren en een heel nummer 2 minuten... nu ga ik eens de puber uithangen en het compleet anders doen haha!
In de intro horen we mijn stem... soort van... met granular synthese in een soort ademende ruis veranderd. verder een rustige snare en wat experimenteer werk met vector FM, Beat repeat en last minute ook nog Corpus (@vink :D)
Het geheel aan elkaar gelijmt met een express hele basic monotome bassline.

het geheel stort daarna inelkaar na een harde stoot van een 303-sound (ABL3 plugin gekocht @Nap, thanks voor de tip!) en spelen 3 experimentele pads die ik gemaakt heb op de OpSix een aantal rustig snerpende tonen voordat de pleuris rond 2:20 losbreekt met een logge kick en een hele aanwezig noisy snare. de 303 krijgt hier ook wat meer een hoofdrol.

Na een poosje rammen een korte pauze waar de opsix het weer overneemt, maar ik nog een bucketlistje afkruis... namelijk BPM change.

En we rammen er weer in. de drum is nu aangevult met wat meer percussie die meer drive moet geven aan het 2e snellere stuk.

in de outro valt het geheel uit elkaar en krijgt de opsix nog eenmaal de beurt om het geheel uit te laten klinken.

Ik heb niet de moeite genomen om het in detail uit te gaan zitten mixen, en heb dit ook heel grofstoffelijk gedaan.

Ik ben er zeer tevreden over, en kwa sounddesign zelfs een beetje trots op.... maar ik neem het niemand kwalijk als ze dit het slechtste stuk 'muziek' vinden wat hier ooit is geplaatst.

ENJOY! :)
Wat een vuile track! En dat bedoel ik in de meest positieve zin 😀 Zelfs op mn telefoon speaker klinkt ie nog dik.
 
Back
Top