Wie durft: Deel je eerste creatie!

Dit is niet mijn eerste track, maar wel uit de beginperiode. In die tijd maakte ik vooral (nu tenenkrommende) gabber, maar ook redelijk wat breakbeat/jungle en wat meer fsol/idm achtige vage muziek.

Gemaakt Fasttracker II met wat samples van de MC-303 van mijn maat die toen net uit was.
Ik denk dat ik dit in 1996 heb gemaakt.

Grappig dat ik toen niks anders dan samples gebruikte; mixen wat is dat, panning ik ga toch niet koken en galm, ik zit niet in een grot. Geen effecten, behalve dan de soort chorus flanger die je met ft2 kon maken met 4xx codes.


Deze is ook behoorlijk oud, uit 1997.

 
Nope, heb ik niet meer.. was op cassette… en daarna op MiniDisc.. allebei niet meer up te loaden..
 
Leuk om de vroege werkjes van leden een keer te horen! :okdan:
Dit was m'n eerste track die ik afmaakte en ook meedeed aan de contest in 2017 en was toen nog niet lang lid, ik heb even m'n post van toen gekopiëerd naar hier;

Het is voor mij de eerste keer dat ik een track afmaak terwijl ik al een jaar of twee met synths zit te pielen.
Wat dat betreft was de contest wel een mooi doel want zo krijg ik Ableton onder de knie en ik moet zeggen dat het wel bevalt dus wellicht komt er meer in de toekomst.
Ik wilde een track maken met een beetje old skool seventies vibe waar ik zo van hou.
Ik heb bewust de track wat sober gelaten om vooral de aandacht te richten op de synthlijn en het pielen op het filter want als er teveel gebeurt dan leid dat alleen maar af denk ik.
Het begin heb ik een beetje geheimzinnig gemaakt zodat je meteen erin getrokken wordt. (als het goed is) :P
Ik heb de drums ingeprogrammeerd in idrum van iZotope en de rest ingespeeld op de jd-xi. (ook de plugins)
In het intro heb ik de plugin Xpand gebruikt behalve voor de bas die is gespeeld met Hybrid3, die hoor je ook verderop in het nummer weer.
Ik heb ook nog Zebralette gebruikt en de brass en de synthesizerlijntjes zijn op de jd-xi gespeeld.
 

Attachments

  • slowly but surely.mp3
    10,9 MB
Laatst gewijzigd:
Het enige probleem is dat het bestand te groot is om te uploaden hier op Synthforum. 196mb. Ook een gezipt bestand lukt niet. Iemand een tip hoe ik dat op een andere manier kan delen hier, zonder het op Youtube te zetten?
in wat voor formaat heb je het?
Kun je het niet importeren naar een DAW en een MP3tje van draaien?
 
Hier een overblijfsel uit 1992. lk maakte al vele jaren daarvoor muziek maar dat is allemaal verloren gegaan bij een verhuizing helaas.
Hoofdzakelijk geluiden uit de Korg 01W die ook als sequencer diende. Verder doen ook nog een analoge cheetah MS6 mee en Akai S01 sampler. Deze werden door de 01W aangestuurd.
 

Attachments

  • Oriental Dreams.mp3
    10,2 MB
Ik heb alles nog.
Mijn eerste tracks ooit gemaakt zijn enkele MOD files, gemaakt met Fasttracker I, circa 1993/1994 toen ik 12/13 jaar oud was.
Ze waren zogenaamd bedoeld voor een game soundtrack.
Hierbij INTRO.MOD en BOSS.MOD
Ff naar MP3 omgezet

Je vroeg erom... :D
 

Attachments

  • INTRO.mp3
    1,9 MB
  • BOSS.mp3
    960,8 KB
Nou, de aller-aller-aller eerste heb ik helaas niet meer - dit waren mijn Amiga ProTracker projectjes die ik misschien ooit eens op cassette heb gezet maar die nu ergens in op een vuilnisbelt begraven liggen danwel in de verbrandingsoven zijn gecremeerd. Ik heb nog wel ergens wat oude dingen op MiniDisc dat ik ooit eens naar de computer over moet zetten (ook pas 25 jaar).
dit gedeelte is een exacte kopie van mijn verhaal.
De oudste die ik kan vinden is een track in de geest van "James Brown is Dead", dit was destijds een hype, ik liet vrienden een sample inspreken en daar probeerde ik iets omheen te bouwen wat een beetje daarop leek. ik had ook tracks die "Gorbatsjov is a dictator" en "007 is in heaven" heette, maar die ben ik kwijt. Eigenlijk slaat de sample in deze track helemaal nergens op en de kwaliteit is ook behoorlijk beroerd, maar wel grappig dat ik toch nog wel een stuk of 80 tracks heb uit de vorige eeuw.
 
Wat een goudmijn, dit topic :D
Echt heel leuk om te horen allemaal!
Vooral de ouwe Magix Music maker tracks en de Amiga tracks!

(@Bahamut wist je dat je met Plogue Chipsounds .Mods kunt importeren als speelbare synth patches? heb ik wel eens gebruikt om de instrument sets van mn favo amiga game sound tracks te kunnen bespelen in Ableton. Ik vind dat een lollige functie... maar mischien boeit het je niet, of kan je het al, maar ik dacht ik meld het even.)

Ook superleuk dat sommigen de echte oudjes nog hebben... de 90's experimentjes zeg maar. echt heel gaaf. Ik vind het wel jammer dat ik de oude magix tracks niet meer heb. ik had 3 soundpool CDtjes waarvan eentje met Gabber sounds van Lenny Dee waar ik veel nummers mee gemaakt had... en iedereen die die Soundpool had maakte daar waarschijnlijk precies dezelfde nummers mee haha. Denk dat ik sinds '98/'99 niks meer gedaan heb met muziek op de PC tot Ableton Live 11 in 2021.

En holy fuck @NicoNoise '78... toen was ik nog niet eens geboren XD. Indrukwekkend dat dat er allemaal nog is.
 
Leuk onderwerp!

Nu kan ik niet gemakkelijk bij tracks pre 2009 komen maar op mijn OneDrive zijn dit de oudste, TX (nov 2009), dub, met samples van K-Jah radio GTA (4?) en Basta! (jan 2010) acid. Floralys, 40 minuten ambient (dec 2009) is te groot als mp3 en heb ik even op SC neergezet.

 

Attachments

  • TX.mp3
    6,9 MB
  • Basta!.mp3
    8,4 MB
Heel goed mensen. Ik zou al een gat in de lucht springen als ik het niveau van de eerstelingen die ik hier hoor ooit zou halen! :o:
 
hier wat spul uit ongeveer 2007, in 2009 online gezet.
 
Mijn eerste creatie stamt uit 1984 en was getiteld Brains, maar die is in 2002 verdwenen doordat mijn toenmalige harde schijf crashte en veel muziek verdwenen is. Helaas!!!!
 
Één van mijn eerste creatie uit 1977 opgenomen op cassette recorder [TDK]
Gedigitaliseerd ergens rond het jaar 2000 , toen ik het ding terug vond,.... en weinig aan bewerkt .
Dus ruis , kraak ,doffe ellende , en doordrukken van tape geluiden krijg je er gratis mee.
Alles was toen bij mij wel analoog :)
Ik moet nog ergens nog wat ouder hebben liggen , maar kan het niet meer terug vinden.
 

Attachments

  • LIQUID CRYSTAL (decennia) _ darkness of doom.mp3
    940,7 KB
Één van mijn eerste creatie uit 1977 opgenomen op cassette recorder [TDK]
Gedigitaliseerd ergens rond het jaar 2000 , toen ik het ding terug vond,.... en weinig aan bewerkt .
Dus ruis , kraak ,doffe ellende , en doordrukken van tape geluiden krijg je er gratis mee.
Alles was toen bij mij wel analoog :)
Ik moet nog ergens nog wat ouder hebben liggen , maar kan het niet meer terug vinden.
zou denken dat er een bij in je mix zit :D
 
Het is niet mijn eerste creatie, doordat deze niet meer bestaat. Begonnen in 2000 (misschien was het 2001), met Impuls Tracker. Een vriend van me maakte in die tijd muziek, en ik daagde hem altijd uit dat ik dit ook kon. Dat muziek maken makkelijk was... Ik had ook makkelijk praten omdat mijn pc geen geluidskaart had. Die vriend was het zat, kocht een geluidskaart en installeerde deze samen met Impuls Tracker. Daar zat ik dan met m'n tietenbek... was toch niet zo makkelijk maar wel heel leuk!

Had toen het idee dat ik er in de toekomst wellicht een kleine drumcomputer bij zou kopen, that's it. 5 jaar later had ik een studio vol apparatuur. Enfin... Er waren twee tracks die ik heb gevonden, eentje uit 2002 die ik heb gemaakt met die zelfde vriend van de geluidskaart, deze sla ik even over voor een track uit 2003. Dit is zeg maar de 2 naar oudste in den verzameling.

Waarom deze... er was toen een synthforum contest waar een aantal samples werden vrijgegeven met de regels alleen deze samples te gebruiken. Geen synth of wat dan ook. Daarom mist er ook iedere vorm van een synth in de track. Het gaat een beetje alle kanten op, en had ik de track vernoemd naar m'n broertje. Hij was toen 2 of 3 jaar uit en maakte altijd een hoop kabaal, wat mij dan weer ergerde. Anyway, je kunt wel horen in de track waarom het naar hem is vernoemd 😄
 

Attachments

  • Audio Scum - Yassine.mp3
    3,8 MB
Back
Top