en nu iets compleet anders... sorry voor de herrie!

rvanommen

Chihuahua!
Lid sinds
30 juni 2022
Berichten
1.255
Locatie
velserbroek
Zoals de titel al zegt. nu iets compleet anders. Ik zei vorige keer al dat ik eens iets harders wilde maken. iets aggrotech achtigs wellicht.
Ik heb alle ambities om goed te klinken voor deze overboord gezet en vooral met alles wat ik tot nu toe geleerd heb aan de slag gegaan... geen voorbeelden, geen ambitie, geen doel.... gewoon lekker gaan...
En dit is het resultaat.



Voor de geintresseerden;

Het project heeft een lange intro... misschioen wel 30% van het nummer kan als intro beschouwt worden. Mijn pop-minnende tiener-dochter vind dat een intro 2 seconden moet duren en een heel nummer 2 minuten... nu ga ik eens de puber uithangen en het compleet anders doen haha!
In de intro horen we mijn stem... soort van... met granular synthese in een soort ademende ruis veranderd. verder een rustige snare en wat experimenteer werk met vector FM, Beat repeat en last minute ook nog Corpus (@vink :D)
Het geheel aan elkaar gelijmt met een express hele basic monotome bassline.

het geheel stort daarna inelkaar na een harde stoot van een 303-sound (ABL3 plugin gekocht @Nap, thanks voor de tip!) en spelen 3 experimentele pads die ik gemaakt heb op de OpSix een aantal rustig snerpende tonen voordat de pleuris rond 2:20 losbreekt met een logge kick en een hele aanwezig noisy snare. de 303 krijgt hier ook wat meer een hoofdrol.

Na een poosje rammen een korte pauze waar de opsix het weer overneemt, maar ik nog een bucketlistje afkruis... namelijk BPM change.

En we rammen er weer in. de drum is nu aangevult met wat meer percussie die meer drive moet geven aan het 2e snellere stuk.

in de outro valt het geheel uit elkaar en krijgt de opsix nog eenmaal de beurt om het geheel uit te laten klinken.

Ik heb niet de moeite genomen om het in detail uit te gaan zitten mixen, en heb dit ook heel grofstoffelijk gedaan.

Ik ben er zeer tevreden over, en kwa sounddesign zelfs een beetje trots op.... maar ik neem het niemand kwalijk als ze dit het slechtste stuk 'muziek' vinden wat hier ooit is geplaatst.

ENJOY! :)
 
Geen ambities om goed te klinken, maar klinkt toch erg lekker! Voor het slechtste stuk muziek wat hier ooit is geplaatst, moet je in ieder geval beter je best doen (daar is ook een topic voor.)

Tof die distorted snare in de beat. Komt veel moois langs qua sounddesign en acid.
 
Ik kan dit prima pruimen hoor, klinkt fijn, geluiden zijn voor elkaar, kan me voorstellen dat je er trots op bent. Dus in de categorie slechte track scoor je erg laag. Hou vol :D
 
Ik kan dit prima pruimen hoor, klinkt fijn, geluiden zijn voor elkaar, kan me voorstellen dat je er trots op bent. Dus in de categorie slechte track scoor je erg laag. Hou vol :D
Jullie zijn allemaal veel te aardig :D
Maar toch leuk dat je het kan waarderen!
 
Wat een herrie. :D
leuk dat je die 303 plug in meteen lekker in je track gebruikt en na een minuut of vier kwam de gang er lekker in, leuk zo.
 
Jaa tof man.

Terecht dat je trots bent!

Komt ook erg goed uit de speakers...

Ik heb niet de moeite genomen om het in detail uit te gaan zitten mixen, en heb dit ook heel grofstoffelijk gedaan.

... en dat is wat ik zelf ook meer wil gaan doen. Juist het grof neerzetten van een mix houdt de spontaniteit erin - en dan klinkt het ook gewoon goed. Heb zelf althans te vaak al het leven eruit geslagen, door op details te gaan zitten.
 
Jaa tof man.

Terecht dat je trots bent!

Komt ook erg goed uit de speakers...



... en dat is wat ik zelf ook meer wil gaan doen. Juist het grof neerzetten van een mix houdt de spontaniteit erin - en dan klinkt het ook gewoon goed. Heb zelf althans te vaak al het leven eruit geslagen, door op details te gaan zitten.
dank je! ik denk dat het ruwe afraffel-mixje ook wel een beetje past bij het nummer.
bij projecten hierna heb ik toch wat meer moeite om het zelfde level van tevredenheid te halen zonder op die details in te gaan.
Wellicht word het weer eens tijd voor wat ruigers :)
 
Idd lekker techno nummer. :okdan:
Hele mooi soundscapes en de versnelling is heel gaaf!
goed variabel, mooi einde en sterk opgenomen.
Meer van dat soort herrie graag!
 
rond 3 min doet t me aan iets denken uit de stal van Praga Khan.
i smell your sweat on my skin... breakfast in vegas on cocaine & gin (of zo)
 
moest hem
rond 3 min doet t me aan iets denken uit de stal van Praga Khan.
i smell your sweat on my skin... breakfast in vegas on cocaine & gin (of zo)
ik moest t nummer even opzoeken, ik ken praga khan nog van rave alarm, maar kan me niet herinneren dat ik er daarna nog veel van geluisterd heb :D
Wel gelijk ook die weer even geluisterd ;) is wat minder log dan mijn nummer, maar wel die ruwe 303 er in inderdaad.

Hele mooi soundscapes en de versnelling is heel gaaf!
goed variabel, mooi einde en sterk opgenomen.
Meer van dat soort herrie graag!
thanks :)
Leuk dat je hem waardeert op die punten. die soundscapes zijn gemaakt met de opsix op schoot, onderuit op de bank. Vervolgens op een later tijdstip de basis geworden voor dit nummer (in combinatie met experimentatie met die 303 sounds (en Valhalla Supermassive). Dit was een heel leuk proces en ik hoop snel weer tijd en zin te vinden om op vergelijkbare wijze nieuwe herrie te maken... missschien eens een soundscape op de waldorf quantum en wat experimenteer werk in diva combineren... of een beetje aanprutsen met user algoritmes op de OpSix... zo veel leuks om te doen! waar moet je beginnen ^^
 
Heeft wel wat 8) ABL3 klinkt netjes, was me al eerder opgevallen.
ja die ABL3 vst klinkt echt lekker.
was een tipje die ik hier op het forum werd aangeraden door @jando.
bedankt nog voor die tip!
(en dus niet door @Nap die ik in de originele post daarvoor creditte, en dus al voor de 2e keer onterecht mention in deze post... sorry @Nap :dubbel: laatste keer... promise).


van die VST heb nog geen spijt van gehad in elk geval. klinkt heel snel lekker...
ben nu ook weer bezig met iets techno-achtigs waar ik hem in gebruik. ff zien of ik dat afmaak, maar gaat de goede kant op.
 
Back
Top