Ervaringen Virus TI

Heb een TI2 besteld. Ben er alleen nog niet uit hoe deze aan te sluiten.

Iemand ervaring en/of tips of de volgende setup gaat werken:

- iMac
- MIDI USB controller rechtstreeks naar Mac
- Virus naar Mac via USB
- Logic audio naar Virus
- monitor speakers rechtstreeks uit Virus (met het geluid van Logic en de Virus)
 
Moet zeker lukken.Hij kan alles aan! Geen betere computerintegratie dan wat deze synth ook kan.. Ik doe niks aan de knoppen heb ze allemaal in center position gezet.. Ik doe lekker alles met de Plug-in.
Maar nu heb ik een vraagje..

Aangezien die Virus ook een geluidskaart is..Kan hij zijn eigen geluid niet opnemen? Of moet dat per se via een interface..Via USB hou ik niet van en geeft soms glitches..Daarop ingaand..Mag ik dan output 1 LR naar Input 1 LR doen van mijn virus om op te nemen..Heb het nog niet durven doen,.. Omdat het misschien schade zou kunnen berokkenen met feedback e.d.

Edit: Via USB renderen gaat trouwens niet..Wat ik dan doe in Ableton is een extra audio track maken met als input de MIDI track van de virus..Lukt wel geniaal..(Wel op low cpu als je met usb werkt).

Ik wil het nog maar eens zeggen: Heil Virus Ti. Geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken mijn Ti2 te verkopen!!!
 
Vraagje: hoe kan het dat als ik bij een bepaalde patch op de virus op mijn midi-keyboard een akkoord van 4 toetsen speel er niks aan de hand is, maar als ik ze in de key-editor in cubase invul en vervolgens afspeel er noten wegvallen?
 
vraagje, wellicht is het al aan bod gekomen hierzo, maar heb het nnog niet gezien;;

ik kwam er gister achter dat zodra ik ableton opstart, mijn geluidskaart (motu 828 mk3) geen audio meer ontvangt van de virus. Als ik ableton weer afsluit wel.

Ik kwam er gister laat pas achter, dus heb nog niet veel kunnen onderzoeken, lijkt me een kwestie van instellingen binnen ableton of virus, maar ik heb het niet kunnen vinden nog.

Iemand tips?
 
Ik heb sinds een een aantal dagen een virus desktop en ben er voornamelijk erg blij mee...wat een verademing die sound

Nu ben ik meer van het zelf uitzoeken en proberen aan te sluiten wat me aardig is gelukt met het volgen van die pdf tutorials en set-up pdf bestanden, er komt geluid uit via de usb, automation werkt ook maar toch loop ik tegen een probleem aan dus waarschijnlijk doe ik toch iets fout...

Mijn probleem is dat wanneer ik een ableton een midiclip afspeel dat de polyphony niet helemaal doet wat hij moet doen...Ik speel in dit geval 1 part tegelijk af, dus geen layers, maar hij speelt de mdinoten niet goed af.

Als voorbeeld: Ik zet 2 maal dezelfde polyfone toetsaanslagen achter elkaar...de eerste 2 noten speelt hij dan monofoon af en de volgende 2 noten doet hij dan wel gewoon polyfoon...niets complex maar dus gewoon 2 noten boven elkaar in pianoroll...Als ik echter gewoon dezelfde noten speel via mijn ableton push wertk het allemaal prima en werkt de polyfonie naar behoren...Ik doe waarschijnlijk iets fout met de settings maar ik weet dus niet wat ik dan fout doe?

Kan iemand mij uitleggen(of een link geven naar een goede tutorial op internet) hoe jullie de ti in ableton hebben aangesloten?? Het lijkt mij namelijk niet dat ik met 1 part al te maken kan krijgen met voicestealing?? (Ik heb wel 3 andere parts in gebruik maar die spelen dus op dat moment niet af dus dan lijkt mij niet dat dit de dsp belast??

Is het beter om de virus ti aan te sluiten via de normale din midi connector of werkt het bij jullie wel gewoon over de usb?
 
Ik ben er nog niet achter waar het nu aan ligt dat dit problemen ontstaat...Ik heb het ook even in Cubase geprobeerd en ook daar heb ik precies hetzelfde probleem...Ik zou graag weten waar dit nou aan ligt?? Ik heb wat voorbeelden gemaakt om het één en ander te verduidelijken...

PolyphonicDry(compleet).wav behoort bij printscreen-voorbeeld(compleet) je kan in het wav bestand duidelijk verschil horen tussen de getriggerde noten

Als ik vervolgens 1 f2noot weghaal in cubase klint het wel gelijk... terwijl dit juist niet het geval zou moeten zijn want ik zou nu juist verschil moeten horen omdat ik bij deze toetsaanslag 1 noot minder speel....Ook hiervan heb ik een printscreen gemaakt zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel met 1 f2 noot weghalen...De naam van dit printscreen is printscreen voorbeeld(dry) en behoort bij polyphonic-voorbeeldDRY.wav

Met andere woorden de midinoten die ik wil dat worden afgespeeld worden niet allemaal afgespeeld:?
Ik hoop dat iemand een oplossing weet voor dit probleem zodat ik gewoon plezier kan hebben van mijn acces virus ti2 die ik na lang sparen eindelijk heb kunnen kopen
 

Attachments

  • polyphonic-voorbeeldDRY(compleet).wav
    690,5 KB · Bekeken: 69
  • polyphonic-voorbeeldDRY.wav
    690,5 KB · Bekeken: 68
  • printscreen voorbeeld(compleet).jpg
    printscreen voorbeeld(compleet).jpg
    35,9 KB · Bekeken: 65
  • printscreen voorbeeld(dry).jpg
    printscreen voorbeeld(dry).jpg
    35,3 KB · Bekeken: 69
Ik werk met een Snow en Logic. Ik heb geen problemen via USB ( audio en midi). Wellicht eens de moeite om te controleren:
- audio buffer size ( speel hier eens mee).
- een lege maat voordat je noten beginnen en deze meenemen in je afspeelbereik.

Welke patch gebruik je? Ik wil het ook wel eens proberen met de Snow.
 
Ik heb de bijgeleverde Ableton tutorial aangehouden en de audiobuffer terug gezet naar 128 samples....Ik weet niet welke instellingen jij hiervoor aanhoud??

Ik gebruik overigens als audio Interface een NI komplete audio 6 maar dat mag toch geen probleem zijn om die te blijven gebruiken? Volgens de manual moet dat zonder problemen naast elkaar kunnen draaien?

Die patch had ik zelf gemaakt 2 maal hypersaw met allebei een berg detune en 8 voices unison, wat delay, wat reverb en een klein beetje pitch modulatie...dat moet die toch gewoon aan kunnen?? Wat ik er vooral niet aan begrijp is dat wanneer ik dat zelfde akkoord afspeel met mijn midikeyboard er totaal geen problemen zijn...Ik hoor dan gewoon netjes dat akkoord wat ik op dat moment aan sla
 
Ik heb net geprobeerd de unison iets om laag te zetten naar 5 voices en dan speelt die het dus wel naar behoren af...is dit dan al dat voicestealing omdat ik blijkbaar met 8 voices unison de synth al teveel belast?

Of kan ik door middel van het wijzigen van een aantal settings nog betere prestaties van de ti verwachten?? Ik bedoel die 8 voices unison dat moet toch gewoon kunnen als ik slechts 1 part gebruik?

Welke instellingen heb jij(of anderen die meelezen) voor de audio buffer size?

*edit* het gaat iets beter met 5 voices maar nog steeds geeft die problemen met afspelen van akkoorden(vooral het eerste akkoord in de sequence slaat hij over)...Ook heb ik geprobeerd om hem zegmaar 1 bar eerder te laten starten maar dit heeft ook geen resultaat)

Wat ik echter niet snap is dat wanneer ik met mijn keyboard hetzelfde akkoord speel ik dus totaal niets merk van wegvallende midinoten(of het niet doorgeven van de midinoten naar de ti2)
 
Laatst gewijzigd:
En hoppa weer een nieuw euvel erbij...gekraak, gepiep en geglitch ik begin me echt af te vragen of iets mis is met mijn ti2 :( word hier niet echt vrolijk van want heb zoals ik aangaf me spaarcenten in dit apparaat gepompt...Heb ik eindelijk een ti krijg ik 1 bak met ellende....Is er iemand die mij op het juiste pad kan helpen met mijn ti2 zodat ik plezier kan hebben van mijn aankoop...Of is het verstandiger om een nieuw topic hiervoor te openen??
 
Hier een Virus Ti2.. Geen problemen mee gehad. Gebruik ook USB. Die heeft wel meer rekenkracht maar dan nog zou het geen probleem mogen zijn.

Volledig resetten, virus control herinstalleren.. etc kunnen uitweg bieden. Je midi over midi interface of audio over een geluidskaart doen kan misschien ook helpen.
 
Met Unison gaan je voices erg snel achteruit. Lees eens de tips op dit forum

Ik had ook een kraakje en dat had te maken (op de mac) met een instelling van de geluidskaart.
 
Thanks Bazzie en VasC voor jullie reactie..Ik ga de tips en link volgen en laat wel even weten of dat heeft geholpen.
Als er verder nog mensen zijn met de gouden tip over bijvoorbeeld de audiobuffer of andere settings die je snel over het hoofd ziet tijdens installeren dan hoor ik dat natuurlijk graag :)
 
Software opnieuw geinstalleerd, factory reset uitgevoerd en de buffer size op 512 samples gezet....Conclusie; nu doet die het voorlopig(slag om de arm) gewoon zoals hij het zou moeten doen :okdan: Nogmaals bedankt voor de hulp
 
Hmm dat varieert.. Mijn ervaring is dat dat meestal niet gaat (mijn geluidskaart, elektron stuff) En aan gezien er in dit geval midi en audio overgaat lijkt het me weinig waarschijnlijk.. Je kan het alvast proberen, schaden zul je je virus er zeker niet mee doen :)!
 
Back
Top