Ervaringen Virus TI

Ik ben aankoop aan het overwegen van een Access Virus, maar ik was verbaasd te zien dat de "Polar" praktisch even duur is als de 61-keys keyboard. Heeft iemand hiervoor een verklaring ?

Bovendien vind ik de prijs wel bijzonder hoog, andere synths zoals de Nord Lead zitten gewoonlijk rond de 1700 eur. Is die 500 eur méér echt een meerwaarde ?
 
Polar is dezelfde synth hoor gewoon ander kleurtje. In jou geval zou ik die eens testen in een winkel en als het is wat je zoekt je toevlucht nemen tot de 2dehandsmarkt of de desktopversie en extern midi klavier erbij nemen.
 
De sound engine is misschien dezelfde, maar hij is toch een pak kleiner met zijn 37 keys t.o.v. de 61 keys van zijn "grote broertje" ?? Vreemd dat de 37-keys versie van een synth dezelfde prijs heeft als de 61-keys versie...
 
Ja maar sommige mensen betalen gewoon graag wat meer voor een andere kleur. Om nu maar iets simpels te zeggen ook. Zwarte pioneer draaistuff kost ook altijd meer dan grijze.
 
Ben de USB kabel kwijt van de Virus Ti. Kan ik elke kabel gebruiken, of moet ik hier een speciale voor aanschaffen?

Tuurlijk. de U in USB staat voor UNIVERSEEL. Elke kabel is prima.

Hmm dat varieert.. Mijn ervaring is dat dat meestal niet gaat (mijn geluidskaart, elektron stuff) En aan gezien er in dit geval midi en audio overgaat lijkt het me weinig waarschijnlijk.. Je kan het alvast proberen, schaden zul je je virus er zeker niet mee doen :)!

Wat een onzin. een usb kabel is een usb kabel.

Zolang je geen tientallen meters hoeft af te leggen en je hebt niet de allergoedkoopste chinese meuk kabels van ebay gescoord voor een duppie voldoet elke usb kabel. (mits ze de goede connector hebben uiteraard ;)
 
Ik heb helemaal geen goedkope chinese meuk? :?

Gewoon USB kabel van mijn A4, geluidskaart, midi-interface, virus, en midi klavier wel eens door mekaar gedaan door een studio-herinrichting. Kan zijn dat je gelijk hebt, maar dit was mijn ervaring!

Cheers
 
De geruchtenmolen maar eens aanzwengelen....Komt er een nieuwe virus aan?? Ik heb net een nieuwe ti desktop gekocht en zoals zo vaak als ik iets nieuws koop volgt er een paar maand later een price-drop en is er weer een paar maand later ineens iets nieuws...de ti desktop kost nu €1555,- en ook de keys en polar zijn gezakt in de prijs....iemand toevallig wat geruchten gehoord over een nieuwe virus??
 
Kan me allesindszins niet voorstellen dat Virus hun hele bedrijfsleven gaat teren op de Ti2. Ik sluit het niet uit. Aan de andere kant is er de vraag, wat kan men nog zoal toevoegen aan een reeds zo'n uitgebreide synth.
 
Geen idee wat er nog aan toe te voegen is misschien nog wat extra dsp kracht of stabielere usb...of ook van die hyper triangle of hyper pulse dingen zoals die ook op de system-1 zitten?? Of wellicht dat de verkopen de laatste tijd wat minder liepen door andere nieuwe synths en dat ze daarom de prijs iets naar beneden bijstellen...
 
Geen idee wat er nog aan toe te voegen is misschien nog wat extra dsp kracht of stabielere usb...of ook van die hyper triangle of hyper pulse dingen zoals die ook op de system-1 zitten?? Of wellicht dat de verkopen de laatste tijd wat minder liepen door andere nieuwe synths en dat ze daarom de prijs iets naar beneden bijstellen...

Ik gebruik mijn virus ti al sinds 2006, maar zelfs na 8 jaar vind ik het nog steeds een topsynth. Meer dsp zou welkom zijn, maar waar vooral nog verbetering te halen valt is de strakheid en geluidsdruk in het laag, alhoewel je daardoor wel de typische virus sound verliest, dus misschien moeten ze dat maar zo laten.

Of te wel, eigenlijk geen wensen op dit moment bij mij voor een ti 3.
 
Welja ik heb de mijne nu een jaar en ik blijf nieuwe dingen ontdekken. En hij past zo perfect in de mix, je hebt uit zoveeeel filters keuze.Ik heb het idee dat ik de komende 10 jaar nog zoet zal zijn met dit apparaat van binnen en van buiten te kennen.Hier alvast geen behoefte aan een nieuwe versie :).
 
Ik heb gister een virus TI snow bij bax in de B-stock gekocht, hierbij stond wel v1.

Zijn er verschillende versies van de virus ti snow dat iemand weet, kan er op internet ook niets over vinden

misschien dat iemand hier dat weet....
 
Ik heb gister een virus TI snow bij bax in de B-stock gekocht, hierbij stond wel v1.

Zijn er verschillende versies van de virus ti snow dat iemand weet, kan er op internet ook niets over vinden

misschien dat iemand hier dat weet....


ik heb daar ook nooit van gehoord hoor.
de snow is gewoon de snow en en de ti versies zijn ook gewoon het zelfde.
vanaf virus ti is de hardware aan de binnenkant niet veranderd. anders zou dat wel vermeld staan op de website van access toch?
je kan wel je synth updaten natuulk zodat(mogelijke) bugs eruit zijn:okdan:
 
Van de TI zijn 2 versies, de TI2 heeft 25% meer DSP dan de TI1. Van de Snow is er inderdaad maar 1 versie.
 
De geruchtenmolen maar eens aanzwengelen....Komt er een nieuwe virus aan?? Ik heb net een nieuwe ti desktop gekocht en zoals zo vaak als ik iets nieuws koop volgt er een paar maand later een price-drop en is er weer een paar maand later ineens iets nieuws...de ti desktop kost nu €1555,- en ook de keys en polar zijn gezakt in de prijs....iemand toevallig wat geruchten gehoord over een nieuwe virus??

Staat opnieuw aan +/- 1700 euro. :? Vreemd ik heb dit nagecheckt en was op dat moment inderdaad 1555euro

Door de prijsdaling had ik mijn prijs van mijn Ti2 dus ook een beetje aangepast en heb die verkocht aan wat minder.

Nu een week later staat ie voor 100 euro meer te koop op MP. :Z
 
ik heb een 2e hands Ti desktop voor 900 gekocht. nooit spijt van gehad.

+ kan alles. ambient, dark (zeer goed), trance, drones, etc. is stabiel en er zijn veel zeer goede soundbanks.

- goeie sounds vreten veel CPU - 80 stemmen zijn theorie. wat langzaam in de menu navigatie ivm een virus C.
 
Kan me allesindszins niet voorstellen dat Virus hun hele bedrijfsleven gaat teren op de Ti2. Ik sluit het niet uit. Aan de andere kant is er de vraag, wat kan men nog zoal toevoegen aan een reeds zo'n uitgebreide synth.

Vergeet even niet dat de Kemper gitaardoos ook van Access komt. Ik vermoed dat daar even alle aandacht naar uit gaat.
 
Back
Top